در فاصله کمتر از ۳ هفته به آغاز سال جدید خورشیدی، جدول پخش سریال‌های نوروزی ۱۴۰۱ از سوی شبکه‌های مختلف تلویزیون اعلام شد.

شبکه‌های مختلف تلویزیونی برای تعطیلات نوروزی ۱۴۰۱ برنامه‌های متنوعی مطابق با سال‌های گذشته تدارک دیده‌اند. یکی از پخش‌های بسیار جذاب در کنداکتور این ایام، سریال‌های تلویزیونی است که معمولا با استقبال برخی از مخاطبان قرار می‌گیرد. طی چند سال اخیر محدود سریالی از جمله پایتخت مورد توجه تماشاگران تلویزیون قرار گرفته است و تلاش این سازمان برای جذب مخاطب آنچنان اثرگذار نبوده است.

حال باید دید برای نوروز ۱۴۰۱ شاهکار صدا و سیما در دهه ۸۰ با پخش سریال‌های جذاب تکرار خواهد شد یا مخاطب با ابزار بی‌رضایتی از سریال‌ها تعطیلات را پشت سر خواهد گذاشت. بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته توسط سازمان صدا و سیما، شبکه‌های تلویزیونی برای نوروز ۱۴۰۱ قرار است چهار فیلم طنز را به پخش خود اضافه کنند. “زیرخاکی”، “خداداد” و “دردسرهای شیرین” سه سریالی است که پخش آن در نوروز ۱۴۰۱ از شبکه‌های تلویزیونی نهایی شده است و فقط تکلیف پخش سریال “جناب عالی” نامشخص می‌باشد. در ادامه این مقاله از مجله اینترنتی نیازمندی‌های همشهری به معرفی ۴ سریال تلویزیون در نوروز ۱۴۰۱ می‌پردازیم که در ادامه می‌خوانید.

سریال زیر خاکی ۳ شبکه یک

شبکه یک سیما در نوروز ۱۴۰۱ سومین قسمت از سریال “زیر خاکی” را در دستور پخش خود قرار خواهد داد. این سریال به کارگردانی و نویسندگی جلیل سامان و تهیه کنندگی رضا نصیری این روزها در مرحله فیلمبرداری قرار است و قرار است داستان های فصل های یک و ۲ را ادامه دهد. تولید این سریال در شهرک دفاع مقدس از آذر ماه سال جاری آغاز شده است.

بر اساس گفته تهیه کننده فیلم، تیم بازیگران فصل ۳ سریال “زیر خاکی” افرادی هستند که در فصل دو حضور داشته و چندین بازیگر از جمله پیام احمدی نیا به ایفای نقش خواهند پرداخت. پژمان جمشیدی، ژاله صامتی، هومن برق نورد، نادر فلاح، گیتی قاسمی، ستاره پسیانی، نسرین نصرتی، مریم سرمدی، خسرو احمدی، اکبر رحمتی، مهری آل آقا، اصغر نقی‌زاده و رایان سرلک از بازیگران این سریال محسوب می‌شوند. این سریال در شرایطی در نوروز ۱۴۰۱ روی آنتن خواهد رفت که در فصل‌های ۱ و ۲ مورد توجه تماشاگران قرار گرفت و به نوعی می‌تواند این سریال را به عنوان برگ برنده تلویزیون در نوروز سال آینده معرفی کرد.

سریال خداداد شبکه دو

یکی از سریال‌های نوروزی تلویزیون در نوروز ۱۴۰۱ سریال “خداداد” خواهد بود. این سریال ۱۳ قسمتی با کارگردانی علی غفاری و تهیه‌کنندگی سعید سعدی قرار است در شبکه ۲ سیما پخش شود.

در این سریال بازیگرانی از جمله علی صبوری، سیاوش طهمورث، رضا ناجی، پیام دهکردی، آرش نوذری، شیرین بینا، سوسن پرور و سارا باقری به ایفای نقش می‌پردازند. در این سریال قرار است مشکلات قشرهای مختلف مردم با نگاهی طنز آلوده مورد بررسی قرار گیرد. علی غفاری در شرایط این سریال را ساخته است که پیش از این سریال “بچه مهندس ۳” را ساخته که مورد توجه مخاطبان قرار گرفته بود. فیلمبرداری سریال خداداد هنوز ادامه دارد و پیش بینی می‌شود تا پایان اسفند ماه نیز ادامه پیدا کند.

سریال جناب عالی شبکه سه

“جناب عالی” تنهایی سریالی است که تا امروز وضعیت پخش آن در نوروز ۱۴۰۱ در شبکه ۳ سیما مشخص نیست. کارگردانی این سریال ۱۵ قسمتی را عادل تبریزی برعهده گرفته است. سریالی در ژانر کمدی – اجتماعی که به نقد سیستم اداری کشور و مانع تراشی‌ها بر سر انجام فعالیت‌های اقشار مردم می‌پردازد.

امیرحسین رستمی، حسین سلیمانی، بیژن بنفشه‌خواه، میرطاهر مظلومی، مهوش وقاری، گیتی معینی، رضا بنفشه‌خواه، سروش طاهری، بلور کساییان، ایمان اسماعیل‌پور، محمد الهی، کیوان صباغ، رضا سخایی، میثم سجادی، امیر محاسبتی، جواد سلطانی، مصطفی پروین، ایمان راد، بیتا سحرخیز و منوچهر آذری مجموعه‌ای بازیگران این سریال را برعهده داشته‌اند. در حال حاضر در شبکه ۳ سیما شاهد پخش سریال ۱۰۰ قسمتی “برف بی‌صدا می‌بارد” به کارگردانی پوریا آذربایجانی می‌باشیم و در صورتی که این شبکه تصمیم به توقف پخش این سریال در ایام نوروز نداشته باشد، این مجموعه تلویزیونی همچنان میهمان تماشاگران در ایام خواهد بود.

سریال دردسرهای شیرین شبکه پنج

یکی دیگر از سریال‌های تلویزیون در نوروز ۱۴۰۱ با ژانر کمدی، سریال “دردسرهای شیرین” به کارگردانی سهیل موفق و تهیه کنندگی سید علی اکبر محمودی مهریزی است. این سریال روایتگر زوجی است که در زندگی خود با چالش‌های جدی روبه رو می‌شوند. در جریان این چالش‌ها اتفاقات و حوادثی برای این زوج رخ می‌دهد که گاهی زمین می‌خورند یا گاهی بر می‌خیزند اما کسی از سرنوشت‌ آنها خبری ندارند.

پوریا پورسرخ، مریم مومن، افسانه بایگان، یوسف مرادیان، پاشا جمالی، سمیرا حسینی، رضا توکلی، رسول توکلی، پوراندخت مهیمن، مرتضی کاظمی، سهیل قاصدی، فهیمه سلیمانی و ژیلا دایی به عنوان بازیگران در این سریال حضور خواهند داشت. ساخت این سریال به تازگی استارت خورده است و به نظر می‌رسد فیلمبرداری آن در نوروز نیز ادامه پیدا کند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code