آشنایی با سوالات مصاحبه شغلی گرافیست و طراحی پیش از شرکت در جلسه مصاحبه، باعث می‌شود شما با آمادگی کامل با مصاحبه کننده رو در رو شوید.

ورود کسب و کارهای مختلف به فضای وب به منظور توسعه در بازار با بهره مندی از قدرت گرافیک در جهت جلب مخاطبان، باعث شده تا شغل گرافیست و طراحی طی چند سال اخیر بیشتر مورد توجه بسیاری جوانان قرار گیرد. از این بین کارفرمایان برای اینکه بتوانند در این حوزه با قدرت بالا ظاهر شوند و محصول و یا خدمات خود را به خوبی به مخاطبان معرفی کنند، به دنبال استخدام افرادی هستند که از قدرت خلاقیت و ایده پردازی خوبی برخوردار باشند. به همین خاطر رقابت متقاضیان برای استخدام چندین برابر خواهد شد و فردی می‌تواند در این رقابت موفق و پیروز شود که با قدرت خود را به کارفرما معرفی کنید.

ممکن است شما فردی باشید که از رزومه‌ای کاملا قابل قبول برخوردار هستید و همچنین به عنوان یک گرافیست از تجربه و مهارت خوبی نیز بهره‌مند هستید. اما به دلیل عدم آمادگی لازم در مصاحبه حضوری و یا آنلاین، این امکان وجود دارد که از سوی کارفرما مورد تایید قرار نگیرید و پرونده استخدام شما در شرکت مربوطه برای همیشه بسته شود. هیچ تفاوتی بین اشخاص با تجربه و کاربلد در حوزه گرافیک و افراد تازه کار در مصاحبه شغلی وجود ندارد. شخصی می‌تواند از مصاحبه شغلی سربلند بیرون بیاید که از قبل خود را برای حضور در این جلسه مهم و حساس آماده کرده باشد. در مصاحبه کاری شغل گرافیست و طراحی، سوالات مختلفی از سوی کارفرما مطرح می‌شود. سوالاتی که می‌تواند به راحتی از سوی متقاضی پاسخ داده شود و یا ممکن است شخص را به چالش بکشاند.

جهت آشنایی با سوالات احتمالی، مجله اینترنتی نیازمندی‌های همشهری در گفتگویی که با تعدادی از کارفرمایانی که سابقه استخدام نیروی گرافیک را داشته است، تعدادی از سوالات مهم و پرتکراری مطرح شده در این حوزه شغلی را جمع آوری کرده است. در صورتی که این تعداد سوالاتی که در ادامه این مقاله آورده شده است را به دقت مطالعه کنید، این امکان برای شما فراهم می‌شود که بتوانید در مصاحبه استخدام گرافیست، موفق عمل کنید. با توجه به اینکه بسیاری از کارفرمایان به دنبال افراد خلاق هستند، توصیه می‌شود با رزومه قوی درخواست خود را به کارفرمایان ارسال نمایید.

سوالات مصاحبه شغلی گرافیک

  • دانش طراحی و تجربیات شخصی شما چیست؟

پیش از حضور در مصاحبه شغلی متنی از گذشته کاری حوزه طراحی آماده کرده و آن را با خود تمرین کنید تا در زمان مصاحبه بتوانید خیلی مسلط به سوالات مصاحبه کننده پاسخ دهید. توصیه می شود درباره آموزشگاه هایی که در آنها دوره های طراحی گذرانده اید و ارتباطی که با شغل شما دارد را به ذهن تان بسپارید تا در صورت پرسش از سوی کارفرما بتوانید با سرعت بالا پاسخ دهید. در صورتی که سابقه کاری زیادی در حوزه طراحی ندارید، لیستی از گواهینامه‌های آموزشی را جمع آوری کنید تا بتوانید ضعف بخش سوابق کاری رزومه تان را پوشش دهید. همچنین اگر در شرکت های مطرح، سابقه فعالیت خوبی در شغل طراحی را دارید، حتما در رزومه خود اکثریت آنها را قید کنید تا بتوانید میزان خلاقیت و انطباق حداکثری خود با شغل جدید نشان دهید.

  • روند طراحی خود را توصیف کنید.

یکی از سوالات مهمی که برای جذب نیرو در حوزه طراحی از سوی مصاحبه کننده مطرح می شود، توصیف روند طراحی است. برای پاسخ به این پرسش شما باید به آن چیزی که مشتریان نیاز دارند اشاره کنید. کار خود را متناسب با نام تجاری و همکاری با آنها در طول پروژه توسعه دهید. حتماً با داشتن نیم نگاهی به بحث تحقیق، محدودیت های مالی و فرآیند حل مسئله، در روند خلاقانه خود یک تعادل برقرار کنید. چرا که شما باید از دید کارفرما و مشتری به کار نگاه کرده تا بتوانید درک کنید که هر کاتالوگ، وبسایت، گزارش و هر طرح تبلیغاتی باید بر اساس مشتریان آن ها باشد.

  • نمونه‌ای از کاری‌های مورد علاقه خود را معرفی کنید.

شغل طراحی از آن دسته از مشاغلی است که در موقع مصاحبه شغلی باید بتوانید نمونه کارهایتان را به کارفرما نشان دهید. فرقی هم نمی کند که این نمونه کارها را در تبلت یا لپ تاپ خود آماده کنید یا از آن ها نسخه چاپی تهیه نمایید. این سوال فرصت بسیاری خوبی است تا بتوانید موفقیت هایی که در گذشته بدست آورید را برجسته و پررنگ کنید و خود را به کارفرما نشان دهید.

  • شما در استفاده از نرم افزارهای گرافیکی چه تجربه‌ای دارید؟

تمامی گرافیست ها برای اینکه وضعیت کاری خود را در سطح بالا نگه دارند، از نرم افزارهای مختلف و به روزی استفاده می کنند. در صورتی که قصد دارید در شغل طراحی در شرکت جدید استخدام شوید، در جلسه مصاحبه تمام نرم افزارهایی که قبلا در حوزه طراحی با آنها کار کرده‌اید را به کارفرما اعلام کنید. لازم به ذکر است ادوب،GIMP  و اسکچاپ از جمله نرم افزارهای مطرح و به روز در حوزه طراحی است.

  • مهم‌ترین چالش شما در تحویل پروژه‌ها چیست؟

هدف از کارفرما برای پرسش چنین سوالی، سنجش توانایی تحمل فشار کاری و استرس زیاد شما می باشد. لذا بهترین پیشنهاد برای پاسخگویی به این سوال این است که شما بر روی مهارت های مدیریت زمان خود تمرکز دارید و کارها را با هم تیمی های خود تقسیم بندی و اولویت بندی می کنید.

  • چرا قصد دارید در این شرکت کار کنید؟

این سوال به این دلیل پرسیده می شود تا میزان شناخت شما درباره این شرکت مشخص شود. پاسخ شما باید بر روی خود شرکت، محصولات، ماموریت ها و اهداف آن ها متمرکز شود و قرار نیست در پاسخ به این سوال دلیل اینکه چرا شما به آن جایگاه شغلی مشخص نیاز دارید را بیان کنید.

  • شما نسبت به نظرات مخالف چه واکنشی نشان می‌دهید؟

در صورتی که به عنوان فرد تازه کار رزومه خود را برای شرکت مورد نظر ارسال کرده اید، باید برای پاسخ دادن به چنین سوالی از سوی کارفرما، بر روی منعطف بودن و جهت پذیری و توانایی همسو شدن با مجموعه و ظرفیت انتقاد پذیری خود اشاره کنید. اما در صورتی که تعداد زیادی پروژه انجام داده در پاسخ به این سوال قدرت خود در زمینه طراحی و همین طور توانمندی در قانع کردن دیگران و اعتقاد راسخ به نحوه طراحی خود اشاره کنید.

  • به کار فردی و یا گروهی چقدر علاقه دارید؟

در صورتی که قرار است به صورت فریلنسر کار کنید، برای کارفرما مهم است که آیا شما انسان مستقل و خودجوشی هستید و می توانید خودتان را مدیریت کنید یا خیر؟ و اگر قرار است تحت مدیریت شخص دیگری و در کنار طراحان دیگر کار کنید بر روی مهارت های کارگروهی خود تاکید کنید.

  • طراحی لوگو شرکت را به چه نحوی انجام می‌دهید؟

برای مصاحبه کاری شغل گرافیست و طراح نیز به دست آوردن اطلاعات کافی از آن شرکت، می تواند به شما در پروژه ای که از شما بخواهند بسیار کمک کننده و مفید باشد. قبل از حضور در مصاحبه شغلی پیشنهاد می کنیم چند نمونه لوگو برای آن شرکت طراحی کنید و آن ها را به همراه خود ببرید. برای اینکه اگر شما این کار را خواستند آنجا کارتان را در یک چک نویس انجام ندهید و بتوانید چند نمونه واقعی و نهایی شده از لوگوی شرکت را به آن ها ارایه دهید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code