قسط وام ۱۰۰ میلیون تومانی کمک ودیعه اجاره مسکن بر اساس فرمول جدید با سود ۱۳ درصد محاسبه می‌شود که نسبت به سال گذشته ۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

پرداخت کمک ودیعه اجاره مسکن به منظور حمایت از مستأجرها همزمان با مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا از سال ۹۹ به مرحله اجرا درآمد. این طرح در سال جاری در شرایطی ادامه پیدا کرد که با موافقت وزارت مسکن سقف تسهیلات افزایش پیدا کرد. به این صورت که برای متقاضیان شهر تهران این تسهیلات به ۱۰۰ میلیون تومان، کلان شهرها به ۷۰ میلیون تومان و سایر شهرهای نیز به ۴۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

سود وام ودیعه مسکن

سود وام ودیعه مسکن از ابتدا معادل نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار یعنی ۱۸ درصد محاسبه می‌شد که با بررسی فرمول جدید محاسبه سود این تسهیلات از سوی مسئولان بخش مسکن از امسال به ۱۳ درصد کاهش پیدا کرد. به این ترتیب متقاضیان ودیعه مسکن در سال ۱۴۰۱ به جای پرداخت ماهانه ۲ و ۵۴۰ هزار تومان برای وام ۱۰۰ میلیون تومانی، ۲ میلیون و ۲۷۵ هزار تومان پرداخت می‌کنند.

بازپرداخت وام ودیعه مسکن

پیش از اجرای این طرح، متقاضیان تهرانی برای دریافت وام ۱۰۰ میلیونی برای دوره بازپرداخت ۵ ساله می‌بایست تقریبا رقمی معادل ۱۵۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به بانک باز می‌گرداندند. اما با کاهش سود حاصل از دریافت این تسهیلات این مبلغ به ۱۳۶ میلیون و ۵۰۰ هزار کاهش پیدا کرد.

چه کسانی می‌توانند وام ودیعه مسکن دریافت کنند؟

پرداخت تسهیلات کمک ودیعه مسکن در حال حاضر فقط به سه گروه زنان خودسرپرست، دختران مجرد با سن بیش از ۳۵ سال و  افراد متاهل و سرپرست خانوار تعلق می گیرد. متقاضیانی که خارج از این ۳ گروه قرار دارند امکان ثبت نام و درخواست نخواهند داشت.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code