متقاضیان استخدام بانک توسعه تعاون با برخورداری از شرایط عمومی و اختصاصی می‌توانند در آزمون استخدامی شرکت کنند.

اشتغال در بانک از مشاغل پر طرفدار به شمار می‌رود. ویژگی‌هایی همچون درآمد ثابت، مزایا و امکان استفاده از تسهیلات باعث شده است تا بسیاری از داوطلبان جویای کار به دنبال اشتغال در بانک باشند. بانک توسعه تعاون از جمله بانک‌هایی است که طی مراحل فراخوان دعوت به همکاری، ثبت نام، برگزاری آزمون کتبی و در نهایت آزمون شفاهی و مصاحبه نیروی مورد نیاز خود را استخدام می‌کند.

اگر علاقمند به استخدام در این بانک هستید، این مقاله از مجله اینترنتی نیازمندی‌های همشهری به شما کمک می‌کند تا با نحوه استخدام در بانک توسعه تعاون آشنا شوید.

آشنایی با بانک توسعه تعاون

بانک توسعه تعاون، از بانک‌های دولتی کشور به شمار می‌رود که در سال ۱۳۸۸ تاسیس شد. این بانک یک بانک توسعه‌ای به شمار می رود که زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و اشتغالزایی، کمک به توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور را می‌توان از اهداف مهم آن دانست. بانک توسعه تعاون در حال حاضر تعداد ۴۵۰ شعبه در سراسر کشور دارد که بیش از ۳۵۰۰ نفر کارمند در آنها مشغول به کار هستند. اشتغالزایی، تمرکز تسهیلات دهی به تعاونی‌ها و تقویت این بخش را می‌توان از رویکردهای اصلی بانک توسعه تعاون دانست.

ثبت نام آزمون استخدام بانک توسعه تعاون

تاکنون اطلاعیه‌ای مبنی بر استخدام بانک توسعه تعاون در سال ۱۴۰۰ منتشر نشده است، بهتر است بدانید این بانک آخرین بار آبان ماه سال ۱۳۹۹ اقدام به برگزاری آزمون استخدامی کرد. با توجه به نحوه ثبت نام آزمون استخدام بانک توسعه تعاون، پیش بینی می‌شود در صورت فراخوان، نحوه ثبت نام در آزمون استخدامی این بانک همانند سال‌های گذشته، همزمان با ثبت نام آزمون‌های مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی از طریق ثبت نام در سایت سازمان سنجش به نشانی Sanjesh.org امکان پذیر باشد.

اگر علاقمند به استخدام در بانک توسعه تعاون هستید، هر زمان اطلاعیه‌ای مبنی به دعوت به کار از سوی این بانک منتشر شد، باید ابتدا به سایت بانک به آدرس Ttbank.ir مراجعه کنید و اطلاعیه‌های مربوط به آزمون استخدامی را مشاهده نموده، سپس به سایت ثبت نامی آزمون استخدام بانک توسعه تعاون در سایت سنجش به آدرس بالا مراجعه کرده و مراحل ثبت نام خود را انجام دهید.

شرایط ثبت نام استخدام بانک توسعه تعاون

از موارد مهمی است که همه داوطلبان استخدام در بانک توسعه تعاون باید از آن اطلاع داشته باشند شرایط استخدام است.

شرایط عمومی استخدام بانک توسعه تعاون

معمولا برای همه بانک‌ها شرایط عمومی یکسان است. این شرایط عبارت است از:

  • داشتن تابعیت ایرانی
  • اعتقاد به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و عمل به آن
  • اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی
  • داشتن کارت پایان خدمت سربازی یا کارت معافیت دائم غیر پزشکی (ویژه آقایان)
  • داوطلبان باید از سلامت جسمی و روانی برخوردار باشند و توانایی انجام کار را داشته باشند.
  • عدم اعتیاد به دخانیات، مواد مخدر و روانگردان‌ها
  • نداشتن هر نوع سوء پیشینه کیفری موثر
  • داوطلبان نباید جزء نیروهای بازخرید خدمت دستگاه های اجرایی بوده یا بازنشسته باشند.
  • عدم وجود ممنوعیت استخدام در دستگاه‌های اجرایی توسط مراجع قضایی
  • داوطلبان نباید هنگام ثبت نام به عنوان کارمند در یکی از پست‌های سازمانی در هر یک از دستگاه‌های اجرایی به صورت رسمی یا پیمانی مشغول به کار باشند.

شرایط اختصاصی استخدام بانک توسعه تعاون

  • داشتن حداقل ۲۰ سال تمام و حداکثر ۲۵ سال برای دارندگان مدرک تحصیلی دیپلم، شرط سنی ۳۰ سال برای فارغ التحصیلان فوق دیپلم و حداکثر ۳۵ سال برای فارغ التحصیلان لیسانس و داشتن حداکثر ۴۰ سال برای دارندگان مدرک تحصیلی فوق لیسانس و ۴۵ سال برای دارندگان مدرک تحصیلی دکتری.
  • شرط سنی برای روز ثبت نام معتبر است. به عنوان مثال فارغ التحصیلان مقطع لیسانس باید حتما ۳۵ سال تمام داشته باشند.
  • داوطلبان هنگام ثبت نام برای آزمون استخدامی باید مدرک تحصیلی را اخذ نموده و در حال تحصیل نباشند.

مدارک مورد نیاز آزمون استخدام بانک توسعه تعاون

داوطلبان مدارک لازم برای استخدام را آماده کنند تا در صورت اعلام فراخوان جذب نیروی انسانی، با توجه به محدودیت زمان ثبت نام با مشکل مواجه نشوند.

با توجه به سنوات گذشته معمولا برای ثبت نام در آزمون استخدامی بانک توسعه تعاون تنها یک قطعه عکس سه در چهار داوطلب نیاز است، اما پس از ثبت نام اگر جزء پذیرفته شدگان جهت بررسی مدارک معرفی شدید باید مدارک زیر را به بانک توسعه تعاون ارائه دهید:

  • اصل و کپی از تمام صفحات شناسنامه
  • اصل و کپی پشت و رو کارت ملی داوطلب
  • کارنامه پرینت شده آزمون استخدامی بانک توسعه تعاون از سایت سنجش
  • اصل مدرک تحصیلی یا گواهی موقت یا دانشنامه که مورد تایید بوده و مهر دانشگاه را داشته باشد.
  • اصل و کپی پشت و رو از کارت پایان خدمت یا کارت معافیت دائم غیر پزشکی
  • مدارک مورد نیاز جهت اثبات بومی بودن داوطلب (شرط بومی بودن حداقل سکونت دو سال در شهر مورد نظر یا تحصیل در آن شهر است.)
  • ارائه کارت ایثارگری یا معرفی نامه از بنیاد شهید و امور ایثارگران برای داوطلبان ایثارگر و خانواده‌هایشان
  • آن دسته از حافظان قرآن که شرایط استخدام در بانک توسعه تعاون را دارند، پس از ثبت نام باید مدرک مربوطه با مهر و امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی را همراه با دیگر مدارک خود ارائه دهند.

 

مراحل ثبت نام آزمون استخدام بانک توسعه تعاون

هر زمان اطلاعیه‌ای از سوی بانک توسعه تعاون مبنی بر استخدام نیروی انسانی صادر شد، در صورت دارا بودن شرایط می‌توانید در زمان مشخص شده با مراجعه به سایت سازمان سنجش ثبت نام کنید. مراحل ثبت نام برای آزمون استخدام بانک توسعه تعاون به این ترتیب است:

  1. ابتدا به سایت سازمان سنجش Sanjesh.org مراجعه نموده و با کلیک بر روی آن وارد سایت شوید.
  2. با کمک منوی سمت راست سازمان سنجش، بر روی گزینه “استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی” کلیک کرده و وارد قسمت ثبت نام در آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی شوید.
  3. در این مرحله برای ادامه ثبت نام باید هزینه ثبت نام را پرداخت کنید. دقت نمایید شماره سریال خرید کارت اعتباری را یادداشت نمایید. (در صورتی که تحت هر شرایط از شرکت در آزمون استخدامی منصرف شوید هزینه پرداختی به شما مسترد نمی‌شود.)
  4. پس از پرداخت هزینه وارد قسمت ثبت نام آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی شده و اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید.
  5. در پایان مراحل ثبت نام، کد پیگیری به شما داده می‌شود. آن کد را یادداشت نموده و از سایت سازمان سنجش خارج شوید.

آزمون استخدام بانک توسعه تعاون

بانک توسعه تعاون، مانند بسیاری از بانک‌ها نیروی مورد نیاز خود را از طریق برگزاری آزمون کتبی انتخاب می‌کند. (زمان برگزاری آزمون کتبی این بانک همزمان با آزمون دستگاه های اجرایی است.)

معمولا نتایج آزمون کتبی بانک توسعه تعاون یک ماه پس از برگزاری آزمون اعلام می‌شود. آن دسته از داوطلبانی که نمره حد نصاب را در آزمون کتبی کسب نموده‌اند برای آزمون شفاهی یا مصاحبه تخصصی و حضوری دعوت می‌شوند. داوطلبان پیش از آزمون شفاهی یا مصاحبه حضوری با پرس و جو از افرادی که در بانک توسعه تعاون مشغول به کار هستند با نحوه و چگونگی سوال‌ها آشنا شوند.

نکات مهم آزمون شفاهی و یا مصاحبه بانک توسعه تعاون

بهتر است در جلسه مصاحبه یا آزمون شفاهی با لباس فرم اداری و مرتب حاضر شوید. سعی کنید خونسردی خود را حفظ کنید. اطلاع از چگونگی آزمون و نمونه سوالات به شما کمک می‌کند تا استرس کمتری داشته باشید. در کمال آرامش و با دقت سوالات را پاسخ داده و سعی کنید از مختصر پاسخ دادن به سوالات یا صحبت‌های اضافی بپرهیزید.

شرایط خانم‌ها در استخدام بانک توسعه تعاون

شغل بانکداری و کارمند بانک بودن از بهترین مشاغل برای خانم ها به شمار می‌رود. امنیت بالای شغلی، حقوق و مزایای مناسب از جمله مواردی است که خانم‌ها را به استخدام در بانک مصمم می‌کند. شرایط استخدام در بانک توسعه تعاون برای خانم‌ها هم همانند آقایان است. بانوان در عناوین شغلی تعریف شده از سوی بانک به جزء حراست می‌توانند در آزمون استخدامی شرکت کنند.

شغل کارمند بانک از جمله مشاغلی است که مسیر پیشرفت را برای همه کارمندان در اکثر بخش‌ها باز گذاشته است. بانوان هم می‌توانند پس از چند سال فعالیت در بانک و کسب تجربه و برخورداری از تحصیلات به جایگاه بالاتری در بانک برسند.

مهارت‌های مورد نیاز کارمند بانک

  • دقت و تمرکز

شغل کارمندان بانک بسیار حساس است، پس اگر دقت و تمرکز نداشته باشند، کوچکترین اشتباه می‌تواند منجر به کسری صندوق و حتی مبالغ زیاد برداشت یا واریز پول به حساب فرد دیگری غیر از صاحب اصلی شود.

  • مهارت ارتباطی خوب

از آنجا که کارمندان بانک به طور مداوم با مشتری‌ها در ارتباط هستند، پس باید ضمن حفظ احترام به آنها بتوانند ارتباط مناسبی را با آنها برقرار کرده و امور بانکی آنها را به درستی انجام دهند.

  • آگاهی از قوانین مالی و بانکی

کارمند بانک باید با جدیدترین قوانین و دستورالعمل‌های بانکی و مالی آشنا بوده و به روز باشد تا بتواند از آنها در کار خود استفاده کند.

  • مهارت ریاضیات و محاسبه

بیشتر محاسبات در سیستم‌های کامپیوتری بانکی انجام می‌شود ولی هنوز هم در بسیاری مواقع لازم است کارمند بانک با سرعت عمل خوب یکسری محاسبات را انجام دهد. پس بهتر است کارمندان بانک در ریاضیات و محاسبه مهارت داشته باشد.

  • همکاری و هماهنگی با سایر کارکنان

در طول روز همه کارمندان بانک و مسئولان شعبه با یکدیگر در ارتباط بوده و همکاری می‌کنند. به عنوان مثال تایید بسیاری از اسناد و مدارک باید توسط معاون یا رئیس شعبه انجام شود. پس همکاری و هماهنگی لازمه کار در بانک است.

  • مهارت کار با کامپیوتر و آشنایی با فناوری اطلاعات

کارمند بانک باید مهارت کافی در استفاده از کامپیوتر را داشته و با آخرین دستاوردهای فناوری اطلاعات در حوزه بانکی آشنا باشد.

اهداف بانک توسعه تعاون

  • تخصیص منابع و کمک به تامین سرمایه کارآفرینان به منظور ایجاد اشتغال جدید و کمک به بنگاه‌های اقتصادی موجود و توسعه آنها به منظور حفظ و بهبود اشتغال موجود و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، ارتقاء ظرفیت‌ها و توانمندی‌های رقابتی بخش تعاون در سطح ملی و بین المللی، تسهیل ارتباطات و پیوندهای فنی، مالی و اقتصادی بین آنها و تحقق توسعه یکپارچه در بخش تعاونی و اقتصاد ملی.
  • تشویق و تقویت اشخاص حقیقی و حقوقی برای سرمایه گذاری به شکل تعاونی و نوآوری و ابداع در زمینه نهادسازی مالی و تعاونی و توسعه فرایندهای شغلی حرفه‌ای.
  • کمک به رونق اقتصادی و اجتماعی کشور از طریق توسعه بخش تعاونی و فراهم آوردن زمینه‌های عدالت اجتماعی.
  • به کارگیری و استفاده از امکانات عملیات بانکی به منظور ارتقای ظرفیت و توانمندی‌های بخش تعاونی با هدف افزایش سهم بخش تعاون در اقتصاد ملی.
  • حمایت مالی و اعتباری از انتقال فعالیت‌ها و کاهش تصدی‌های بخش دولتی اقتصاد به بخش غیردولتی با الویت دادن به تعاونی‌ها.
  • فراهم نمودن بستر مناسب برای توسعه مشارکت بخش غیردولتی در فعالیت‌های اقتصادی با الویت بخش تعاونی.
  • کمک به حضور فعال و ایفای نقش موثر تعاونی‌ها در بازار بورس، سرمایه و بازارهای بین المللی.

نقش بانک توسعه تعاون در حمایت از کارآفرینی

نباید فراموش کرد، کارآفرینی از مهم‌ترین ارکان ایجاد اشتغال و رشد کسب و کارها در اقتصاد محسوب می‌شود و گردآوری منابع تولیدی و به کارگیری آنها توسط کارآفرینان منجر به ظهور واحدهای جدید تولید می‌شود.

بانک توسعه تعاون به عنوان یکی از جایگاه‌های دولتی و ارائه خدمت به عموم مردم نقش مهمی در حداکثر سازی رضایت مراجعین بر عهده دارد. با تقویت بانک توسعه تعاون به لحاظ سرمایه‌ای شرایط بسیار بهتری برای خدمت رسانی فراهم می‌شود. بانک توسعه تعاون در وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مشغول به فعالیت است که ماموریت‌های متعددی در حمایت از کارآفرینی، اشتغال و مشاغل مختلف بر عهده دارد. از این رو نقش واحدهای بانک به عنوان نهاد بانکی مجموعه، قابل توجه است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code