شرایط دریافت وام تعمیرات مسکن

۴ اسفند ۱۳۹۹ زمان مطالعه:۷ دقیقه

خانه با گذر زمان به تعمیرات اساسی و یا جزئی نیاز دارد و در صورت عدم رسیدگی به ایرادات، مشکلاتی عدیده ای گریبان گیر خانه خواهد شد. برخی از ایرادات خانه ممکن است جزئی باشد و به راحتی بتوان هزینه تعمیرات آن را تامین کرد. تعمیر شیر آب، تعویض پمپ آب کول و یا تعویض لوازم جانبی پکیج از جمله تعمیرات جزئی خانه است که می توان با تامین هزینه، موارد فوق را به موقع تعمیر و یا تعویض کرد.

وام جعاله چیست؟

گاهی اوقات ممکن است خانه به تعمیرات اساسی نیاز پیدا کند و آن وقت تامین هزینه مورد نیاز برای تعمیر و یا تعویض آنها برای صاحب ملک امکان پذیر نیست. حتی ممکن است مشکلات به وجود آمده به اندازه باشد که اگر اعضای خانه به دلیل فشار مالی نتوانند هزینه مربوطه را تامین کنند، خانه تحت تاثیر قرار می گیرد و مشکلات بزرگ تری به وجود می آید و آن زمان هزینه های تعمیرات افزایش پیدا خواهد کرد. هزینه هایی مانند برطرف کردن نم دیوار و نقاشی آن، لوله کشی داخل خانه و … از جمله این موارد هستند. البته در برخی از موارد مانند برطرف کردن نقص موتورخانه و یا آسانسور ساختمان علیرغم اینکه ممکن است بابت آن هزینه های بالایی پرداخت شود اما با توجه به اینکه هزینه های آن بین تمامی ساکنان ساختمان مسکونی تقسیم می شود، فشار مالی به ساکنان آن تحمیل نمی شود.
در این بین سال‌ها است که در خانه ساکن هستید و خانه نیاز به تعمیرات مختلف اساسی دارد. یا چندین سال است که مستاجر در خانه ساکن بوده است و حالا برای اجاره دادن مجدد باید خانه را بازسازی کنید اما با توجه به شرایط اقتصادی هزینه تعمیرات نیز بالا است و ممک است به تنهایی از پس هزینه‌ها برنیایید.
بانک ها به منظور کاهش فشار مالی ناشی از تعمیرات خانه با ارائه تسهیلات با نام وام تعمیرات واحد مسکونی و یا وام جعاله شرایط را برای صاحبان املاک فراهم کردند تا آنها بتوانند با بهره مندی از چنین وام هایی خانه خود را تعمیر کنند. تسهیلات وام جعاله در اکثر بانک ها پرداخت می شود و متخصص به بانک تخصصی حوزه مسکن نیست.
شرایط دریافت وام تعمیرات مسکن

وام جعاله سال ۱۴۰۰ چقدر است؟

وام تعمیرات مسکن و یا وام جعاله توسط بانک مسکن و سایر بانک‌های خصوصی و دولتی اعطا می‌شود. سقف این نوع وام برای هر سند، ۴۰ میلیون تومان و سود بازپرداخت آن ۱۸ درصد است. همچنین حداکثر مدت بازپرداخت که بانک مسکن برای این نوع وام درنظر گرفته، ۵ سال است که می‌توان آن را به دو روش ساده و پلکانی انجام داد. لازم به ذکر است بانک ها بر اساس شرایطی اختصاصی خود ممکن است بیش از مبلغ اعلام شده تسهیلات پرداخت کنند.

وام جعاله به چند دسته تقسیم می شود؟

به طور کلی وام جعاله و یا وام تعمیر مسکن به دو دسته تقسیم می شود و بر اساس این دو دسته تسهیلات مورد نظر با متقاضیان اختصاص پیدا می کند.

وام جعاله تعمیر

در این دسته از وام جعاله به منظور تعمیرات خانه شامل حفر یا ترمیم چاه، کاشی‌کاری، تعمیرات جزئی داخل ساختمان، آشپزخانه و دستشویی، لوله‌کشی آب و گاز، لوله‌کشی و سیستم گرمایش و سرمایش، ترمیم یا آسفالت پشت‌بام، سرویس حمام، جابه‌جایی در‌ها و پنجره‌ها، خرید انشعاب آب و برق، ترمیم سیم‌کشی معیوب ساختمان و رنگ و نقاشی به متقاضیان تسهیلات ارائه می شود.

وام جعاله تکمیل

پرداخت وام جعاله تکمیل بر اساس مواردی از جمله حیاط‌سازی، موزاییک‌کاری، لوله‌کشی گاز و آب،نصب تاسیسات سرمایش و گرمایش، حفر چاه، پارکت،  نرده‌کشی، کابینت‌گذاری، تکمیل زیرزمین، کاشی‌کاری، سرامیک، تغییرات داخلی ساختمان و نصب موکت پرداخت می شود.
وام تعمیرات مسکن

شرایط دریافت وام جعاله در بانک ها چگونه است؟

شرایط دریافت وام تعمیرات در بانک‌های مختلف ممکن است متفاوت باشد. با این حال، در مجموع، نحوه‌ی گرفتن وام جعاله به این صورت است که فرد وام گیرنده متعهد می‌شود، مبلغ دریافتی را صرف انجام اموری نظیر تکمیل یا تعمیر ملک کند. البته این تسهیلات به عنوان وام تکمیلی خرید ملک نیز کاربرد دارد. شرایط ۵ بانک عامل ارائه تسهیلات وام تعمیرات مسکن را در ادامه مورد بررسی قرار می دهیم.

وام تعمیرات مسکن بانک دی

سقف وام در نظر گرفته برای تعمیرات مسکن در بانک دی ۲۰۰ میلیون تومان است و ممکن است هر یک از شعب بانک دی سقف وام را بر اساس شرایط مشتری افزایش دهد.

شرایط و مقررات

۱- ملک باید به نام وام‌گیرنده باشد.
۲-وام ‌گیرنده نباید قبلاً از این بانک همین وام را گرفته باشد و به بانک بدهکار باشد و یا وام هنوز تسویه‌نشده داشته باشد. همچنین نباید سابقه چک برگشتی داشته باشد.
حداکثر زمان بازپرداخت وام جعاله از بانک دی ۴۸ ماه با سود ۱۸ درصد است و جهت دریافت وام جعاله باید سند ملک خود را به عنوان ضمانت تحویل شعبه مربوطه دهد. همچنین وام گیرنده جهت دریافت این تسهیلات نیاز به سپرده در بانک دی دارد. هزینه قسط وام جعاله در بانک دی نیز ۵,۸۷۵,۰۰۰ تومان است و متقاضی در مجموع ۲۷۵,۴۲۰,۰۰۰ تومان تا پایان تسهیلات به این بانک بازگرداند.

وام تعمیرات مسکن بانک شهر

متقاضیان وام جعاله از بانک شهر می توانند تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند. در بانک شهر تا سقف ۵۰ میلیون تومان تسهیلات وام تعمیر مسکن با ضامن کسر از حقوق و مبالغ بیشتر با ضمانت سند ملکی پرداخت می شود. حداکثر زمان بازپرداخت این وام ۴۸ ماه بوده و سود در نظر گرفته شده ۱۸ درصد است. متقاضیان برای دریافت این وام باید حساب قرض الحسنه در یکی از شعب بانک شهر افتتاح کنند. قسط وام جعاله بانک مسکن ۴,۴۰۶,۲۵۰ تومان است و متقاضی تا پایان پرداخت اقساط وام باید مبلغ ۲۰۶,۷۹۱,۰۰۰ تومان به بانک بازگرداند. 

وام تعمیرات مسکن بانک صادرات

حداکثر تسهیلات در نظر گرفته برای متقاضیان وام جعاله در بانک صادرات، ۲۰۰ میلیون تومان است که ۲۰ درصد از مبلغ وام نزد بانک مسدود می‌شود. 

 شرایط و مقررات

۱- ملک باید به نام وام‌گیرنده باشد.
۲- وام ‌گیرنده نباید قبلاً از این بانک همین وام را گرفته باشد و به بانک بدهکار باشد و یا وام هنوز تسویه‌نشده داشته باشد. همچنین نباید سابقه چک برگشتی داشته باشد.
سود این وام در بانک صادرات ۱۸ درصد بوده و حداکثر زمان بازپرداخت ۳۶ ماه در نظر گرفته شده است. نوع ضمانت وام تعمیر مسکن بانک صادرات سند ملکی است. قسط این وام در بانک صادرات ۷,۲۳۰,۴۷۹ تومان می باشد که متقاضی باید در پایان پرداخت اقساط ۲۵۹,۰۰۶,۰۰۰ تومان به بانک بازگرداند. افرادی که قصد دارند این بانک را برای دریافت تسهیلات انتخاب کنند باید یک حساب قرض الحسنه در یکی از شعب بانک صادرات افتتاح کنند.

وام تعمیرات مسکن بانک ملی

یکی از بانک ها عامل در حوزه پرداخت وام جعاله و یا وام تعمیر مسکن بانک ملی ایران است. حداکثر تسهیلاتی که این بانک به متقاضیان پرداخت می کند ۵۰ میلیون تومان می باشد که حداکثر زمان بازپرداخت آن ۳۶ ماه در نظر گرفته شده است. مطابق با قوانین بانک ملی در صورت افزایش سقف وام توسط شعبه تا ۵۰ میلیون تومان، سند ملکی به عنوان ضمانت از متقاضیان دریافت می شود. همچنین ضامن رسمی یکی دیگر از الزامات این بانک برای ارائه تسهیلات می باشد. 

شرایط و مقررات

۱- ملک باید به نام وام‌گیرنده باشد
۲- وام ‌گیرنده نباید قبلاً از این بانک همین وام را گرفته باشد و به بانک بدهکار باشد و یا وام هنوز تسویه‌نشده داشته باشد. همچنین نباید سابقه چک برگشتی داشته باشد..
قسط وام جعاله بانک ملی ایران با تسهیلات ۵۰ میلیون تومان، ۱,۸۰۷,۶۲۰ تومان است که در مجموع وام گیرنده در پایان پرداخت تسهیلات باید ۶۵,۰۲۵,۰۰۰ تومان به بانک بازگرداند.

وام تعمیرات مسکن بانک مسکن

متقاضیان دریافت وام ۴۰ میلیون تومانی بانک مسکن باید در ابتدا حداقل ۲ میلیون تومان اوراق مسکن خریداری کنند. هزینه های جانبی دریافت این وام ۵۶۰ هزار تومان است که شامل تشکیل پرونده، اعتبارسنجی، باطل کردن تمبر و حق کارشناسی می باشد. سود وام جعاله بانک مسکن  17.5 درصد می باشد که حداکثر زمان بازپرداخت آن ۶۰ ماه در نظر گرفته شده است. همچنین قسط وام تعمیرات مسکن این بانک ۱,۰۰۴,۸۸۹ تومان و مجموع رقم وام و سود ۵۸,۹۱۱,۶۶۷ تومان می باشد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code