شرایط شماره گذاری خودروها و موتورسیکلت‌های برقی مرکز شماره گذاری و تعویض پلاک پلیس راهنمایی و رانندگی اعلام شد.

میزان آلاینده‌ها و آلودگی هوا در شهرهای بزرگ کشور از جمله پایتخت در هر سال روبه رو افزایش است. حتی شرایط به گونه‌ای رقم خورده است که در طول فصول سال این معضل بزرگ به یک مهمان دائمی ساکنان این شهرها تبدیل شده است و جان هموطنان را تهدید می‌کند. در گذشته، آلودگی هوا در فصل بهار بمانند پاییز آنچنان ساکنان استان تهران را با مشکل روبه رو نمی‌کرد اما در ۳ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ این معضل تکراری بیش از پیش ساکنان این شهر را با مشکلاتی مواجه کرد.

 

لزوم استفاده از خودروی برقی در شهرها

یکی از مواردی که می‌توان به کمک آن میزان آلودگی هوا را تا در حد قابل توجهی کاهش داد، استفاده از وسایل نقلیه برقی است. کما بیش در سطح معابر شهرهای بزرگ کشور شاهد خودروها و موتورسیکلت‌های برقی و یا به اصطلاح هیبریدی هستیم اما این تعداد وسایل نقلیه کمک شایانی به کاهش معضل آلودگی هوا نخواهد کرد.

چرا برخی از وسایل نقلیه برقی شماره گذاری نمی‌شوند؟

یکی از مسائل و مشکلات مهمی که در خصوص استفاده از چنین وسایل نقلیه‌ای مطرح است، بحث شماره گذاری آنهاست. برخی از صاحبان خودروها و یا موتورسیکلت‌های برقی به عنوان دوستدار طبیعت با چالش دریافت پلاک روبه رو هستند و ممکن است به دلیل عدم شماره گذاری وسایل نقلیه‌شان، امکان استفاده از آنها را نداشته باشند. در این بین رییس مرکز شماره گذاری و تعویض پلاک پلیس راهنمایی و رانندگی در اطلاعیه‌ای شرایط شماره گذاری خودروها و موتورسیکلت های برقی را اعلام کرد.

بر این اساس خودروها و موتورسیکلت های برقی مطابق با مقررات و ضوابط شماره گذاری می‌شوند. اگر این دسته از وسایل نقلیه خودروها تائیدیه و مجوز سازمان ملی استاندارد و سازمان حفاظت محیط‌زیست را داشته باشد، پلیس نسبت به شماره‌گذاری آنها اقدام خواهد کرد. خودروها و موتورسیکلت های هیبریدی علیرغم اینکه ممکن است از سازمان حفاظت محیط‌زیست مجوز کسب نمایند اما ممکن است به لحاظ ایمنی و مقاومت از سوی سازمان ملی استاندارد، تاییدیه لازم را دریافت نکند. این مرکز همچنین اعلام کرده است که تمام خودروها به منظور شماره گذاری می‌بایست تمام استانداردهای ۸۵ گانه را رعایت کرده که وسایل نقلیه برقی نیز از این موارد خارج نیستند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code