در صورت مفقودی کارت خودرو به منظور جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی، سریعا آن را در یکی از روزنامه‌های کثیرالانتشار آگهی کنید.

یکی از مدارکی که در زمان رانندگی باید همراه خود داشته باشید، کارت خودرو است. این کارت که چند سالی است به صورت هوشمند در اختیار صاحبان وسایل نقلیه قرار می‌گیرد، در صورت مفقودی آن باید سریعا اقدامات لازم را انجام دهید. چرا که عدم دسترسی به این کارت باعث خواهد شد تا در زمان دریافت معاینه فنی، نقل و انتقال خودرو، دریافت کارت سوخت، در زمان بروز تصادف و همچنین ترخیص خودرو از پارکینگ با مشکلاتی رروبه رو شوید. بنابراین ضروری است پس از گم شدن کارت خودرو برای صدور کارت المثنی اقدامات لازم صورت گیرد. در این مقاله از مجله اینترنتی نیازمندی‌های همشهری به طور کامل مراحل دریافت کارت خودرو المثنی را مورد بررسی قرار می‌دهیم که در ادامه می‌خوانید.

مراحل صدور و دریافت کارت خودرو المثنی

مرحله اول- اولین اقدام به منظور دریافت کارت خودرو المثنی ارائه یک نوبت آگهی در یکی از روزنامه کثیرالانتشار از جمله نیازمندی‌های همشهری مبنی بر سرقت و یا مفقودی کارت خودرو است.

در آگهی اعلام مفقودی و یا سرقت کارت سوخت باید مطالب زیر قید شود، در غیر این صورت آگهی فوق فاقد اعتبار است.

  • نام‌ و نام‌ خانوادگی‌ کامل مالک‌
  • شماره‌ پلاک، بخش‌ و محل‌ وقوع‌ ملک‌
  • خلاصه‌ ادعای‌ از بین‌ رفتن‌ یا گم‌ شدن‌ سند مالکیت‌
  • معاملاتی‌ که‌ به‌ حکایت‌ سوابق‌ ثبتی‌ و اظهار مالک‌ مستند به‌ سند رسمی‌ در سند مالکیت‌ نوشته‌ شده‌ است‌.

نمونه‌ای از آگهی مفقودی کارت خودرو در نیازمندی‌های همشهری

کارت هوشمند خودرو (نام دارنده خودرو) با کد ملی … شماره شناسنامه … فرزند … خودرو پراید مدل ۱۳۹۵ شماره پلاک شماره شاسی NAPH۳۸۵BBJ۱۰۴۱۰۲۰ شماره موتور BM۱۶LB*H در تاریخ ۲۰/۱۱/۱۴۰۰ مفقود گردیده و از درجه اعتبار ساقط است.

*در این مقاله به منظور رعایت حریم شخصی از نام، کد ملی و شماره پلاک جلوگیری شده است.

 

مرحله دوم – در این مرحله باید به یکی از مراکز تعویض پلاک شهر مراجعه کرد. به منظور تسهیل در ارائه خدمات، سامانه نوبت دهی مراکز تعویض پلاک به نشانی nobatdehi.epolice.ir راه اندازی شده است. متقاضیان جهت استفاده از خدمات تعویض پلاک لازم است وارد سامانه فوق شده و ضمن دریافت نوبت، درخواست خود را ثبت کنند. بدین منظور پس از ورود به این سامانه با انتخاب استان و شهر مربوط، از قسمت تمام خدمات، گزینه “کارت شناسایی المثنی” را انتخاب کنید و سپس وسیله نقلیه مورد نظر را انتخاب کنید. با کلیک بر روی “گزینه جستجو” مراکز فعال شهر مورد نظر به نمایش در می‌آید و شما می‌توانید بر اساس موقعیت جغرافیایی یکی از مراکز را به منظور دریافت نوبت انتخاب کنید. در صفحه جدید مجدد نوع خدمات را “کارت شناسایی المثنی” انتخاب کنید. پس از آن در صفحه جدید زمان و ساعت مورد نظر در تقویم به نمایش درآمده را انتخاب کنید. پس وارد نام کاربری و رمز عبور، مراحل نوبت دهی خدمات مورد نظر به شما می‌رسد.

لازم به ذکر است آن دسته از افرادی که قصد دریافت کارت خودرو المثنی را دارند لازم است پس ۱۰ روز از درج یک نوبت آگهی در یکی از روزنامه‌های کثیر النتشار برای حضور در مراکز تعویض پلاک اقدام نمایند.

مرحله سوم – شما پس طی کردن مراحل ثبت آگهی در یکی از روزنامه‌های کثیرالانتشار و نوبت بدهی دار سامانه تعویض پلاک خودرو، مدارک و فرم‌هایی که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم در زمان حضور در تعویض پلاک، به مامور ارائه کنید.

  1. حضور مالک خودرو یا نماینده قانونی او به همراه وکالتنامه
  2. پر کردن فرم اطلاع از عواقب کشف فساد و عودت در صورت یافت
  3. ارائه شناسنامه یا کارت ملی
  4. ارائه رسید عدم خلافی
  5. اصل سند مالکیت خودرو
  6. مدارک احراز سکونت مالک در آدرس اعلام شده
  7. بیمه نامه شخص ثالث معتبر و دارای اعتبار

راهنمای پیگیری درخواست کارت خودرو المثنی

مطابق با اعلام خدمات الکترونیک انتظامی حداکثر مدت زمان صدور کارت خودرو المثنی ۱۰ روز در نظر گرفته شده است که از طریق پست به نشانی مندرج در برگه درخواست، ارسال خواهد شد. اما در صورتی که پس از بازه زمانی اعلام، کارت خودرو به دست‌تان نرسید کد دستوری #۱۱۰* را شماره گیری کرده و گزینه خدمات راهور را انتخاب کنید و نسبت به وضعیت صدور کارت خودرو المثنی خود مطلع شوید. همچنین اگر کارت شما صدور و ارسال شده است اما موفق به دریافت آن نشده‌اید کد دستوری #۱۹۳* و یا رهگیری از طریق وب‌سایت اداره پست به نشانی najatracking.post.ir و یا مراجعه حضوری به این اداره، کارت خودرو المثنی جدید خود را دریافت نمایید. لازم به ذکر است هزینه صدور کارت خودرو المثنی فقط یک بار پرداخت می‌شود و پس از بازگشت مرسوله هزینه‌ای جداگانه از شما دریافت نمی‌شود.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code