موقعیت شغلی مناسب، مزایا و درآمد مناسب کارکنان از دلایل اصلی جوانان علاقمند و جویای کار به استخدام بانک ملل است.

نام بانک ملل شاید برای بسیاری از افرادی که هنوز آن را با عنوان موسسه مالی و اعتباری می‌شناسند ممکن است ناآشنا باشد. بانک ملل که با عنوان موسسه مالی و اعتباری ملل خوانده می‌شد، طی نامه‌ای از سوی بانک مرکزی از ۲۸ مهرماه سال ۱۴۰۰ به عنوان بانک ملل تغییر نام داد.

نحوه شکل گیری بانک ملل

بانک ملل ۳۴ سال پیش همزمان با ولادت امام حسن عسگری(ع) فعالیت خود را با عنوان صندوق قرض الحسنه عسگریه شروع کرد و در سال ۱۳۸۵ با موافقت بانک مرکزی به موسسه مالی و اعتباری تغییر کرد. این موسسه پس از چند سال و در تیرماه ۱۳۹۵ نامش از موسسه اعتباری عسگریه به موسسه اعتباری ملل تغییر یافت. بانک ملل از مدت‌ها پیش تقاضای خود جهت بانک شدن را به بانک مرکزی ارائه داده بود که سرانجام این اتفاق رخ داد. این بانک در حال حاضر حدود ۳۴۰ شعبه در سطح کشور دارد که بیش از ۲۲۰۰ پرسنل در آنها مشغول به کار هستند. این مقاله از مجله اینترنتی نیازمندی‌های همشهری به علاقمندان استخدام در کمک می‌کند تا با نحوه و شرایط استخدام بانک ملل آشنا شوند.

ثبت نام آزمون استخدام بانک ملل

بانک ملل معمولا هر ساله با انتشار فراخوانی نیروی انسانی مورد نیاز خود را در استان‌های مختلف جذب می‌کند. گاهی اوقات پیش آمده است که در یک سال چندین نوبت فراخوان استخدام نیرو از سوی این بانک منتشر شده است. بهتر است بدانید این فراخوان‌ها می‌تواند تنها برای یک استان باشد و در دیگر استان‌ها منتشر نشود.

علاقمندان به استخدام بانک ملل در هر استان می‌توانند پس از انتشار فراخوان، در زمان مشخص شده نسبت به ثبت نام  آزمون استخدامی این بانک اقدام کنند. اگر چه ممکن است شرایط برای استخدام نیرو در استان‌های مختلف، متفاوت باشد اما باید بدانید که برای استخدام بانک ملل باید ابتدا در آزمون استخدامی ثبت نام کنید. ثبت نام آزمون استخدامی بانک ملل ارتباطی به آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی دیگر ندارد و به صورت مستقل و زیر نظر معاونت منابع انسانی این بانک انجام می‌شود.

راهنمای ثبت نام آزمون استخدام بانک ملل

بانک ملل آخرین بار تیر ماه سال ۱۴۰۰ آزمون استخدامی را در استان‌های مرکزی، لرستان و تهران برگزار کرد و نیروی مورد نیاز خود را استخدام نمود. طبق نحوه ثبت نام در آخرین دوره استخدام این بانک می توان گفت معمولا ثبت نام آزمون این بانک به صورت اینترنتی انجام می‌شود. داوطلبان برای ثبت نام در آزمون استخدامی بانک ملل ابتدا باید به سایت این بانک مراجعه کنند تا از مراحل و شرایط ثبت نام در آزمون استخدامی مطلع شوند.

مراحل ثبت نام آزمون استخدامی در آخرین دوره ثبت نام بانک ملل به این صورت بود که داوطلبان ابتدا به سایت بانک ملل به نشانی melalbank.ir مراجعه نموده و پس از پرداخت هزینه ثبت نام، فرم درخواست همکاری را با دقت پر کرده و همراه با یک قطعه عکس سه در چهار به آدرس  kargozini@melalbank.ir ارسال نمودند تا مدارک و مستنداتشان جهت شرکت در آزمون استخدامی مورد بررسی قرار بگیرد. هزینه پرداختی برای ثبت نام در صورت انصراف از ثبت نام یا استخدام به هیچ عنوان پس داده نمی‌شود. پس قبل از اینکه بخواهید برای شرکت در آزمون استخدامی بانک ملل ثبت نام کنید همه جوانب و نکات لازم را بررسی کنید.

شرایط استخدام بانک ملل

برای استخدام بانک ملل داوطلبان باید شرایط مورد نظر بانک را دارا باشند. این شرایط شامل دو بخش شرایط عمومی و شرایط اختصاصی است. آشنایی با شرایط بانک ملل جهت استخدام در این بانک به شما کمک می‌کند تا قبل از انتشار اطلاعیه استخدام و برگزاری آزمون استخدامی خود را آماده کنید. در صورت ثبت نام در آزمون استخدامی حتی اشتغال در بانک در صورتی که عدم صحت شرایط ذکر شده برای بانک محرز شود، مسئولان بانک در هر مرحله از ثبت نام از ادامه همکاری و روند ثبت نام فرد جلوگیری می‌کنند.

شرایط عمومی استخدام بانک ملل

برای استخدام در بانک ملل، داوطلب باید شرایط عمومی لازم برای استخدام در این بانک را که شامل موارد زیر می‌باشد، دارا باشد.

  • دارا بودن تابعیت ایرانی
  • داوطلب باید به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران پای بند بوده و خود را ملزم به عمل به آن بداند.
  • عدم سوء پیشینه کیفری و عدم ممانعت از فعالیت‌های اجتماعی
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر و روانگردان‌ها
  • داشتن کارت پایان خدمت سربازی یا معافیت دائم غیر پزشکی برای آقایان
  • دارا بودن سلامت جسمی و روحی (داوطلب باید توانایی انجام کار در بانک را داشته باشد.)
  • شرط سنی حداکثر ۲۹ سال تمام
  • حداقل معدل ۱۵

شرایط اختصاصی استخدام بانک ملل

شرایط اختصاصی بانک ملل با توجه به نوع نیاز برای استخدام ممکن است فرق کند. این بانک در آخرین دوره استخدام نیروی انسانی مورد نیاز خود شرایط زیر را به عنوان شرایط اختصاصی اعلام نموده بود:

  • بومی بودن استان مذکور (داوطلب باید مدرک تحصیلی خود را از آن شهر اخذ نموده یا ۵ سال سکونت در شهر مورد نظر سکونت داشته باشد.)
  • داشتن گواهینامه موتور
  • داشتن حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی در رشته‌های بانکداری، حسابداری، مدیریت (در کلیه گرایش‌ها به استثناء بیمه و هتلداری)، آمار، ریاضی، کامپیوتر، مهندسی صنایع و اقتصاد
  • فارغ التحصیلان دانشگاه‌های دولتی در الویت استخدام هستند.

زمان برگزاری آزمون استخدامی بانک ملل

بانک ملل برخلاف برخی بانک‌ها که با برگزاری آزمون کتبی نیروی مورد نیاز خود را جذب می‌کنند، ممکن است برای استخدام آزمون کتبی برگزار کند یا با بررسی مدارک و انجام گزینش نیروی جدید خود را  استخدام نماید، اما آنچه شما باید بدانید این است که در صورت برگزاری آزمون کتبی نحوه و زمان آزمون از طریق سایت این بانک اطلاع رسانی می‌شود که معمولا یک ماه پس از ثبت نام آزمون کتبی است. البته گاهی هم استخدام در این موسسه تنها از طریق برگزاری آزمون شفاهی و مصاحبه صورت می‌گیرد. آن دسته از داوطلبانی که در آزمون کتبی موفق شوند به مرحله گزینش معرفی می‌شوند با پس از تایید سلامت از سوی پزشک معتمد بانک به استخدام بانک ملل در می آیند.

 

چرا بانک ملل را برای استخدام انتخاب کنید؟

بانک ملل، یکی از آخرین نسل‌های موسسات اعتباری بود که با سابقه ۳۴ ساله، توانسته توان رقابت پذیری خود با بانک‌ها را بالا برده و عنوان بانک را دریافت کند. آن طور که از شواهد پیداست موسسه مالی و اعتباری ملل با سرمایه ۶۰۶ میلیارد تومانی به دنبال مجوز افزایش سرمایه و تبدیل شدن به بانک، عنوان ۲۸ بانک کشور کسب کرده است. البته موافقت بانک مرکزی منوط به تعهد هیئت مدیره موسسه مالی و اعتباری ملل در خصوص اقدامات اعلام شده ظرف مدت شش ماه است.

درآمد ثابت و مناسب، مزایای خوب، استفاده از تسهیلات آسان و امنیت شغلی از دلایلی است که برای اینکه بسیاری از جوانان جویای کار به دنبال اشتغال در بانک ملل هستند. از آنجایی که برخی شعبه‌های این بانک در شهرستان‌ها، هر ساله نیاز به استخدام جدید دارند شانس افراد برای موفقیت در آزمون استخدامی بانک ملل بالا است.

از دیگر مواردی که باید به آن اشاره کنیم اهداف بانک ملل است که آینده خوبی را برای این بانک رقم می‌زند. این اهداف شامل جذب سپرده‌ها و منابع مالی مردم از طریق ارائه خدمات نوین بانکی، کسب جایگاه مناسب در جذب سپرده‌ها در بین بانک‌های خصوصی و افزایش سهم این محصول در بازار، تلاش برای نهادینه کردن بانکداری الکترونیک پیشرفته و به روز، اختصاص تسهیلات به پروژه‌های اقتصادی که در تولید ناخالص داخلی کشور اثرگذار است و جذب نیروهای متخصص و تقویت توان علمی و تخصصی است.

نگاهی به خدمات بانک ملل از ابتدا تا کنون

بانک ملل از ابتدای فعالیت خود خدمات خوبی را به مشتریان خود ارائه داده است. خدمات بانک ملل در طول بیش از سه دهه فعالیت شامل این موارد است:

  • سپرده گیری در قالب قرض الحسنه و سرمایه گذاری کوتاه مدت و بلند مدت
  • ارائه خدمات الکترونیک مطمئن که همواره یکی از پیشگامان شبکه بانکی کشور بوده است.
  • صدور انواع کارت های خرید، کارت اعتباری و کیف پول الکترونیکی
  • صدور انواع ضمانت نامه های بانکی و انواع اعتبار اسنادی
  • این بانک در دوران فعالیت در ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب برای رهایی خانواده‌ها از معضل بیکاری جوانان خود را مسئول می‌داند.
  • ارائه انواع تسهیلات به مشتریان
  • اینترنت بانک و خدمات هوشمند

نقش بانک ملل در توسعه اقتصاد کشور

بانک‌ها و موسسه‌های مالی و اعتباری همواره نقش مهمی در پیشرفت توسعه اقتصادی کشور دارند. بانک ملل در طول فعالیت خود به عنوان مکمل سیستم بانکی نقش موثری در پویایی بازار مالی کشور داشته است. این بانک که وارد ۳۵ سال فعالیت خود در صحنه پولی کشور می‌شود از واسطه‌های مالی فعال در بازار کشور به شمار می‌رود که توجه ویژه‌ای بر فعالیت‌های تخصصی و متعارف بانکی دارد.

بانک ملل همواره یکی از پایه‌های مهم اقتصادی کشور به شمار می‌رود که هم در وجه ثبات اقتصادی نقش آفریده است و هم در رشد اقتصادی کشور تاثیر داشته است. این بانک از ابتدای فعالیت خود به عنوان موسسه‌ای مالی و اعتباری همواره در کنار رضایت مشتریان و ارائه خدمات نوین به مشتریان در اجرای مسئولیت‌های اجتماعی هم موفق بوده است. سهم بانک ملل از درآمد مشاع در هر سه فصل سال مثبت بوده و نتایج خوبی به دست آورده است. بانک ملل با هدف تجهیز منابع اعتباری و تخصیص آن‌ها به سمت فعالیت‌های سالم اقتصادی و تخصیص منابع در امور تولیدی عملکرد قابل قبولی را در کارنامه فعالیت‌های خود ثبت نموده است.

فعالیت بانک ملل در زمینه تامین مالی

این بانک نوپا در طول فعالیت خود در غالب موسسه مالی و اعتباری هیچ گونه زیانی را تجربه نکرده است. این بانک در طول فعالیت برخی مسئولت‌های محوله از سوی بانک مرکزی را به خوبی عهده دار بوده و در زمینه تامین مالی بنگاه‌های تولیدی داخلی کارنامه موفقی داشته است. بانک ملل توانسته با مشارکت با شرکت‌های پزشکی، خدماتی را به شهروندان ارائه دهد که برای نخستین بار در کشور عرضه شده است.

بانک ملل در بخش صنایع تبدیلی هم با کارخانه‌های فعالی همکاری داشته است. همکاری با بخش گردشگری و بخش معدن هم از دیگر اقدامات بانک ملل در طول سالها فعالیتش به شمار می‌رود. در مجموع تمامی بخش‌های اقتصادی به نحوی از حمایت این بانک در ۳۴ سال فعالیت خود در غالب موسسه مالی و اعتباری ملل برخوردار بوده‌اند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code