چهلمین جشنواره فیلم فجر در حالی از ۱۲ بهمن ماه ۱۴۰۰ به مدت ده روز آغاز خواهد شد که ۲۲ فیلم سینمایی قرار است برای دستیابی به سیمرغ بلورین در بخش‌های مختلف جشنواره با یکدیگر رقابت کنند.

چهلمین جشنواره فیلم فجر در شرایطی از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود شاهد غیبت نام‌های برجسته هستیم. هنرمندانی که در سال‌های گذشته جشنواره فیلم فجر بسیار خوش درخشیدن و توانستند در قسمت‌های مختلف جشنواره کاندید شده و یا سیمرغ بلورین جشنواره را از آن خود کنند.

یکی از غایبان بزرگ جشنواره فجر ۱۴۰۰، نوید محمدزاده بازیگر نام آشنا و برنده چندین سیمرغ بلورین در دوره‌های مختلف جشنواره فجر هستیم. این بازیگر قرار بود با فیلم “دیوار” به کارگردانی وحید جلیلوند در جشنواره امسال حضور پیدا کند و هنر خود را به رخ تماشاگران و داوران بکشاند اما این فیلم با صلاحدید سازندگان از لیست خارج شد. غیبت سعید روستایی و خالق آثار “ابد و یک روز” و “متری شیش و نیم” یکی از اتفاقات مهم این جشنواره است. فیلم “برادران لیلا” ساخته جدید روستایی به دلیل آماده نبودن فیلم، به جشنواره تحویل داده نشد. همچنین هومن سیدی از کارگردانان جوان و خوشنام کشور نیز به دلیل آماده نشدن فیلم جدیدش با نام “جنگ جهانی سوم” در چهلمین جشنواره فجر حضور نخواهد داشت.

از دیگر غایبان جشنواره امسال در مقام کارگردان، حمید نعمت اله است. با وجود اینکه جدیدترین ساخت نعمت اله با نام “قاتل وحشی” تحویل دبیرخانه جشنواره شد اما مستقیما توسط اعضای هیات انتخاب فیلم‌های جشنواره رد شد. لیلا حاتمی، امین حیایی و شهرام حقیقت‌دوست در این فیلم نقش آفرینی کرده‌اند. به دلیل آنکه از نگاه اعضای هیات انتخاب این فیلم به ترویج خشونت پرداخته است، بعید است شاهد اکران آن حتی در خارج از جشنواره باشیم.

با این حال قرار است ۲۲ فیلم در بخش سودای سیمرغ چهلین جشنواره فیلم فجر طی ۱۰ روز با یکدیگر رقابت کنند. در این مقاله از مجله اینترنتی نیازمندی‌های همشهری، تمامی فیلم‌های جشنواره فجر ۱۴۰۰ در بخش سودای سیمرغ را مورد بررسی قرار داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

فیلم “۲۸۸۸”

کارگردان: علی‌اکبر حیدری و کیوان علی محمدی

نویسنده: علی محمدی و علی اکبر حیدری

بازیگران: هادی حجازی ‌فر، حامد کمیلی، کامبیز دیرباز، امین حیایی، سام درخشانی، کوروش تهامی، احمد مهران‌فر، رضا یزدانی، کامران تفتی، سعید چنگیزیان، رامین ناصرنصیر، کاظم سیاحی، میلاد رحیمی، رضا آفتابی و هومن علایی

درباره فیلم:

این فیلم روایت‌گر هشت سال جنگ ایران و عراق است که از روز اول تا آخرین روز جنگ را در برمی‌گیرد. در فیلم “۲۸۸۸” بسیاری از شخصیت‌های مهم دفاع مقدس که در جهبه‌ها رشادت داشته و شهید شدند به تصویر کشیده شده است. تمرکز اصلی این فیلم بر شهدای استان فارس است.

فیلم “بدون قرار قبلی”

کارگردان: بهروز شعیبی

نویسنده: مهدی تراب بیگی، فرهاد توحیدی

بازیگران: پگاه آهنگرانی، مصطفی زمانی، صابر ابر و الهام کردا

درباره فیلم:

نگارش فیلنامه “بدون قرار قبلی” با نگاهی به یکی از داستان‌های مصطفی مستور بوده است. مستور به عنوان یکی از نویسندگان معاصر کشور، کتاب‌هایی از جمله “رساله درباره نادر فارابی”، “عشق روی پیاده‌رو”، “زیر نور کم”، “روی ماه خداوند را ببوس” و “من دانای کل هستم” را به نگارش درآورده است. جدیدترین ساخته بهروز شعیبی با عنوان “بدون قرار قبلی” علاوه بر شهر تهران، در کشور آلمان نیز فیلمبرداری شده است. این فیلم داستانی دختری به نام یاسمن است که پس از سال‌ها زندگی در خارج از کشور به دلیل فوت پدرش به ایران بازمی‌گردد. این دختر در شرایطی به ایران پا می‌گذارد که از طرف پدرش میراث گران بهانی به ارث گذاشته می‌شود. یکی از خطوط فرعی داستان، وجود کودکان اُتیسمی است.

فیلم “برف آخر”

کارگردان: امیرحسین عسگری

نویسنده: امیرحسین عسگری

بازیگران: امین حیایی، لادن مستوفی، مجید صالحی، نوشین مسعودیان، صادق ملک، امیر مشهدی عباس، امیرعباس رودگر صفاری و مهدی مهربان

درباره فیلم:

فیلم “برف آخر” در ژانر اجتماعی – خانوادگی روزمرگی‌های یک دامپزشک را را به تصویر می‌کشد. در این فیلم رده پای سازنده رئالیتی شو “جوکر”» نیز دیده می‌شود. احسان علیخانی به همراه حمیدرضا علی‌نژاد، امیرحسین عسگری و حسن مصطفوی به عنوان سرمایه گذار در این فیلم نقش دارد.

فیلم “بی‌رویا”

کارگردان: آرین وزیر دفتری

نویسنده: آرین وزیر دفتری

بازیگران: طناز طباطبایی، صابر ابر، شادی کرم رودی، مجتبی فلاحی، فرانک کلانتر، نهال دشتی، میلاد یزدانی، مهری آل ‌آقا، شهریار فرد، نوا نعمتی، رضا داوود نژاد، مائده طهماسبی و تیام کرمانیان

درباره فیلم:

آرین وزیری دفتری در حالی اولین فیلم بلند خود را با نام “بی‌رویا” روانه جشنواره فیلم فجر ۱۴۰۰ خواهد کرد که در ساخت فیلم‌های کوتاه چهره‌ای کاملا شناخته شده است. این کارگردان در بخش فیلم‌های کوتاه جشنواره فیلم کن با فیلم “مثل بچه آدم” حضور داشت. فیلم “بی‌رویا” داستان زنی به نام “رویا” را روایت می‌کند که با دیدن یک دختر دچار تغییر و تحول می‌شود. به گونه‌ای که زندگی رویا و همسرش بابک (صابر ابر) با تغییرات اساسی روبه رو می‌شود. تهیه کنندگی این فیلم را هومن سیدی برعهده دارد و باید دید این فیلم با حضور این چهره شناخته شده در جشنواره فیلم چه خواهد کرد.

فیلم “بی مادر”

کارگردان: سیدمرتضی فاطمی

نویسنده: سیدمرتضی فاطمی

بازیگران: آناهیتا درگاهی، امیر آقایی، پژمان جمشیدی، بیتا عزیزاوقلو، پردیس پورعابدینی، سارا محمدی، شیرین ضابطیان، علی اوجی، فاطمه میرزایی و میترا حجار

درباره فیلم:

فیلم “بی مادر” به عنوان یکی از کم سر و صداترین فیلم‌های حاضر جشنواره فیلم ۱۴۰۰ محسوب می‌شود. محمدحسین مصباح در شرایطی تهیه کنندگی این فیلم را برعهده گرفته است که سابقه دو فیلم موفق “پوست” و “یدو” را در کارنامه خود دارد. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: انسان چیزی به‌دست نمی‌آورد، مگر چیزهایی از دست بدهد.

فیلم “بیرو”

کارگردان: مرتضی ‌علی عباس‌میرزایی

نویسنده: مرتضی علی عباس میرزایی

بازیگران: حسین بیرانوند، رضا داوود نژاد، سعید داخ، صحرا اسدالهی، سهیل قنادان، سیاوش چراغی پور، مهدی زمین پرداز، ستایش تارانی و سارا والیانی

درباره فیلم:

فیلم بیرو داستان زندگی “علیرضا بیراوند” دروازه‌بان تیم ملی فوتبال کشورمان و بازیکن سابق پرسپولیس و فعلی بوآویشتا پرتغال را به تصویر می‌کشد. در این فیلم  سرگذشت زندگی سخت و مشقت‌بار گلر اول تیم ملی ایران از دوران نوجوانی تا امضاء اولین قرارداد با تیم فوتبال نفت تهران به نمایش در می‌آید. فیلم “بیرو” به دلیل کنجکاو ‌برانگیز بودن و برخورداری از داستانی متفاوت به احتمال زیاد با استقبال خوب تماشاگران همراه شود.

فیلم “خائن‌کشی”

کارگردان: مسعود کیمیایی

نویسنده: مسعود کیمیایی

بازیگران: مهران مدیری، امیر آقایی، پولاد کیمیایی، فرهاد آئیش، مانی حیدری، سارا بهرامی، پانته‌آ بهرام، حمیدرضا آذرنگ، الهام حمیدی، اندیشه فولادوند، سام درخشانی، امیررضا دلاوری، نرگس محمدی، نسیم ادبی، فریبا نادری، سعید پیردوست، سام نوری، کیانوش گرامی، رضا یزدانی، شکیب شجره، پردیس پورعابدینی، ایوب آقاخانی، امیرکاوه آهنین جان و ایلیا کیوان

درباره فیلم:

“خائن‌کشی” به عنوان پربازیگرترین فیلم حاضر در جشنواره فجر امسال لقب گرفته است. این فیلم داستان “مهدی بلیغ”، سارق و کلاهبردار معروف ایرانی و بخشی از ماجرای ملی شدن صنعت نفت را به تصویر کشیده است. در قصه فیلم “خائن کشی” آمده است که چند رفیق در فضایی گانگستری قصد پیدا کردن سرنخی درباره موضوعی حیاتی هستند. قهرمان داستان “خائن کشی” به عنوان آدمی جسور و با صفاتی مناسب قرار است با پوشش گانگستری ظاهر شده و در تهران به دنبال پیدا کردن آدرسی برای حل یک موضوع جنایی باشد.

فیلم “دِرب”

کارگردان: سید هادی محقق

نویسنده: سید هادی محقق

بازیگران: هادی محقق، محمد اقبالی، عبدالله نوری، امیرعباس اسکندری، حمدالله عزیزی، ماهتاب عزیزی، طلوع خان‌جهان بازی، امیر مهدی نوری، یاور تخشا، عیسی خیبرمنش، محمد علوی، گلی جان فتحی، روح‌الله برزگر، مهدی بهشتی پور، مریم بهشتی پور، حسین اسکندری و محمد واصلی

درباره فیلم:

این فیلم که در استان کهگیلویه و بویراحمد و در روستا‌های شهر سوق فیلمبرداری شده است، مامور اداره برقی را روایت می‌کند که قرار است برق خانه‌ای دورافتاده و تَک را وصل کند. فیلم دِرب به عنوان نماینده سینمای هنری در چهلمین جشنواره فیلم فجر خواهد بود.

فیلم “دسته دختران”

کارگردان: منیر قیدی

نویسنده: منیر قیدی، میلاد اکبرنژاد و ابراهیم امینی

بازیگران: نیکی کریمی، هدی زین العابدین، پانته‌آ پناهی‌ها، فرشته حسینی، حسین سلیمانی، یاسین مسعودی، مهدی حسینی‌نیا، محمد صدیقی مهر و صدرا امانی

درباره فیلم:

این فیلم روایتی از مقاومت ۳۴ روزه خرمشهر در دوران هشت سال دفاع مقدس است که ایثار زنان در روزهای پرتلاطم روزهای آغازین جنگ را به نمایش می‌گذارد. در فیلم “دسته دختران” نیکی کریمی با نقشی کاملا متفاوت هنرنمایی کرده است. پیش بینی می‌شود در حضور پررنگ فیلم‌های دفاع مقدس در جشنواره فجر امسال، شاهد درخشش فیلم “دسته دختران” باشیم و مورد استقبال تماشاگران قرار گیرد.

فیلم “شادروان

کارگردان: حسین نمازی

نویسنده: حسین نمازی

بازیگران: سینا مهراد، گلاره عباسی، نازنین بیاتی، بهرنگ علوی، رویا تیموریان، رضا رویگری، بهرام ابراهیمی، ایمان برات‌پور، محسن مهری، سجاد رضایی، حافظ نبی‌زاده، بهناز نادری، اعظم کبودیان، فرناز صالحتاش، الهه افشاری، بابک جعفریه، مریم افشار و محمدموسی اکبری

درباره فیلم:

این فیلم ماجرای یک ملودرام اجتماعی شیرین در بستر خانواده‌ای حاشین نشین است. فیلم “شادروان” که به عنوان یکی دیگر از پربازیگرترین فیلم‌های جشنواره فیلم فجر مسحوب می‌شود و شاهد حضور چهره‌های برتر تئاتر از جمله چون ایمان برات‌پور، محسن مهری، سجاد رضایی و حافظ نبی‌زاده خواهیم بود. حسین نمازی در حالی کارگردانی این فیلم را عهده‌دار است که تاکنون ساخت فیلم‌هایی از جمله “آپاندیس” و سریال “حوالی پاییز” را در کارنامه خود دارد.

فیلم “شب طلایی

کارگردان: یوسف حاتمی‌کیا

نویسنده: یوسف حاتمی‌کیا

بازیگران: حسن معجونی، مریم سعادت، یکتا ناصر، بهناز جعفری، مسعود کرامتی، سوگل خلیق، علی باقری و سینا رازانی

درباره فیلم:

این فیلم ماجرای خانواده‌ای را به تصویر می‌کشد که به منظور برگزاری جشن تولد مادربزرگشان دور هم جمع می‌شوند. اما گم شدن شمش طلایی یکی از مهمانان باعث می‌شود تا جشن تولد بهم خورده و همه چیز بهم بریزد. داستان “شب طلایی” در دوران شیوع ویروس کرونا جریان دارد و چالش‌های این دوران را نیز در جریان فیلم به تصویر می‌شود. نام این فیلم در ابتدا “شمش طلا” نام داشت اما با تصمیم صورت گرفته قرار است این فیلم با نام “شب طلایی” در جشنواره فجر اکران شود. تهیه کنندگی این فیلم برعهده ابراهیم حاتمی کیا است که سابقه دریافت سیمرغ بلورین در دوره‌های مختلف جشنواره فیلم فجر را در کارنامه خود دارد.

فیلم “شهرک

کارگردان: علی حضرتی

نویسنده: علی حضرتی

بازیگران: ساعد سهیلی، مهتاب ثروتی، کاظم سیاحی، شاهرخ فورتنیان و رویا جاویدنیا

درباره فیلم:

داستان این فیلم درباره جوانی علاقمند به سینما و بازیگری است که در یکی از تست‌های یک فیلم بزرگ قبول می‌شود. او برای رسیدن به آرزوی خود و پیوستن به این پروژه، باید تمرینات روانی و شرایط سخت گروه بازیگران پروژه را در یک شهرک ایزوله شده را پشت سر بگذارد. علی حضرتی کارگردان فیلم “شهرک” پیش از این فیلم “سازهای ناکوک” را که سال گذشته به صورت آنلاین اکران شد، ساخته است.

فیلم “صورت فلکی”

کارگردان: حسین دارابی

نویسنده: احسان ثقفی و مهدیه عین اللهی

بازیگران: بهروز شعیبی، مریلا زارعی، سیاوش طهمورث، سولماز غنی، وحید رهبانی، امین میری، علیرضا نایینی و کوثر حیدری

درباره فیلم:

حسین دارابی قرار است دومین فیلم بلند خود را با نام “صورت فلکی روانه” روانه جشنواره فجر ۱۴۰۰ کند. او سال گذشته با همکاری حوزه هنری فیلم “مصلحت” را جلوی دوربین برد که موفق شد در ۷ رشته، نامزد دریافت سیمرغ بلورین شود. فیلم “صورت فلکی” که به عنوان یکی از محصولات حوزه هنری محسوب می‌شود زنی را روایت می‌کند که تمام زندگی‌اش در آستانه فروپاشی قرار دارد. تدوین این فیلم را نیز سیاوش کردجان برعهده گرفته است که از مهمترین فعالیت‌های او می‌توان به فیلم‌های “دیدن این فیلم جرم است” و “تعبیر وارونه یک رویا” اشاره کرد.

فیلم “ضد”

کارگردان: امیرعباس ربیعی

نویسنده: حسین تراب‌نژاد

بازیگران: لیلا زارع، مهدی نصرتی، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

درباره فیلم:

فیلم “ضد” داستان یکی از حوادث مهم سال‌های بعد از انقلاب که در تابستان ۱۳۶۰ رخ داده را به تصویر کشیده است. در خلاصه این فیلم آمده است که برخی از آدم‌ها می‌توانند بر ضد هدفی باشند که همه می‌پندارند در خدمت آن هستند و این ضد می‌‌تواند حذف یک نفر یا یک ملت باشد. امیرعباس ربیعی پیش از فیلم “ضد”، کارگردانی فیلم لباس شخصی را در کارنامه خود دارد که در بخش بهترین فیلم اول، کاندید شده بود. تهیه کنندگی این فیلم را در شرایطی محمدرضا شفیعی برعهده دارد که فیلم‌های پرفروش “شعله ور”، “ماهی سیاه کوچولو” و “سر به مهر” توسط این شخص تهیه شده بود.

فیلم “علفزار”

کارگردان: کاظم دانشی

نویسنده: کاظم دانشی

بازیگران: پژمان جمشیدی، سارا بهرامی، ستاره پسیانی، ترلان پروانه، مائده طهماسبی، رویا جاویدنیا، فرخ نعمتی، سیروس همتی، مهدی زمین پرداز، عرفان ناصری و یسنا میرطهماسب

درباره فیلم:

فیلم “علفزار” روایت یک داستان واقعی است که یکی از پرونده‌های قضایی سال‌های اخیر کشور را به تصویر می‌کشد که در کشور جنجال آفرین بوده است. کاظم دانشی به عنوان نویسنده و کارگردانی این فیلم پیشتر فیلم‌های کوتاهی از جمله “راحانا”، “پرتقال” و “بادکنک‌های رنگی” را ساخته است. یکی از نکات مثبت این فیلم حضور بهرام رادان در مقام تهیه کننده است که اخیرا تهیه کنندگی فیلم “گربه سیاه” را که هم اکنون در سینماها در حال اکران است، برعهده دارد.

فیلم “لایه‌های دروغ

کارگردان: رامین سهراب

نویسنده: رامین سهراب، امیرحسین ماکویی، سامی لاولایان و کریستوفر لارسن

بازیگران: رامین سهراب، جسیکا ولف، نادر فلاح، کامران تفتی، مجید سعیدی، ارسلان قاسمی، ونوس کانلی، میلاد میرزایی و فرشاد اسداله‌پور

درباره فیلم:

این فیلم اکشن محصول مشترک ایران و فنلاند است و با مشارکت “بنیاد سینمایی فارابی” و شرکت فنلاندی “سونام” ساخته شده است. داستان فیلم “لایه‌های دروغ” درباره آتش نشانی است که پس از ۱۰ سال دوری از ایران، به کشور بازمی‌گردد تا پول‌های خود را از شخصی پس بگیرد. سرانجام نظر او به سمت انتقام گیری از دشمن خود سوق پیدا می‌کند. محسن صرافی تهیه کننده این فیلم در یکی از مصاحبه‌های خود درباره این فیلم گفته است که سه سال گذشته فیلمبرداری کار آغاز شد اما مدتی پس از شروع فیلمبرداری رامین سهراب بازیگر و کارگردان فیلم “لایه‌های دروغ” در یکی از صحنه‌ها دچار مصدومیت شد که به اجبار تا پایان دوران نقاهت سهراب، پروژه متوقف شد.

فیلم “ماهان

کارگردان: حمید شاه‌حاتمی

نویسنده: هامون قاپچی و زهرا شاه‌حاتمی

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

درباره فیلم:

داستان فیلم “ماهان” که الهام گرفته از یک اتفاق واقعی است که تغییر مسیر یک هنرمند تئاتر را پس از ابتلاء به سرطان به تصویر می‌کشد. شخصی که در جوانی آرزوش بازیگری در تئاتر بوده و همیشه در نقش‌های بی‌اهمیت و کوچک بازی می‌کرد. این فیلم در شهرهایی از جمله تهران، اصفهان، یزد، کاشان و چابهار فیلمبرداری شده است. به گفته حمید شاه حاتمی در فیلم “ماهان”، توجه ویژه‌ای به تمام ادیان الهی صورت گرفته است.

فیلم “مرد بازنده

کارگردان: محمدحسین مهدویان

نویسنده: محمدحسین مهدویان، ابراهیم امینی و حسین حسنی

بازیگران: جواد عزتی، رعنا آزادی‌ور، بابک کریمی، آناهیتا درگاهی، مهدی زمین پرداز، مجید نوروزی، امیرحسین هاشمی، امیر دژاکام، سجاد بابایی، منوچهر علی‌پور، شبنم قربانی، ونوس کانلی و ملیکا پازوکی

درباره فیلم:

از داستان فیلم “مرد بازنده” اطلاعاتی در دست نیست و کامران حجازی تهیه کننده این فیلم در مصاحبه اخیر خود داستان آخرین ساخته مهدویان را فاش نکرده و اعلام کرده است که تماشاگران و منتقدان بهتر است با تماشای فیلم، متوجه داستان شوند. با این حال یکی از مواردی که بسیار جلب توجه کرده است گریم سنگین “جواد عزتی” نقش اول این فیلم است که گفته می‌شود این بازیگر در مدت زمان ساخت فیلم در طول روز بین ۵ الی ۶ ساعت زیر گریم قرار داشت. “جواد عزتی” در این فیلم در نقش یک مردی ۵۶ ساله حضور دارد.

فیلم “مرد بازنده

کارگردان: امید شمس

نویسنده: امید شمس، علی سرآهنگ

بازیگران: پری ناز ایزدیار، هوتن شکیبا، ریما رامین فر، رویا تیموریان، سیاوش چراغی پور، شیرین آقا کاشی، نادر فلاح، حسین پارسایی، پیام احمدی نیا، جواد قامتی، ایمان شمس، امیر حسین بیات، علیرضا زارع پرست، معصومه احمدزاده، فرهاد شهبازی و حسین شفیعی

درباره فیلم:

فیلنامه “ملاقات خصوصی” که روایتگر داستانی است عاشقانه، توسط علی سرآهنگ، امید شمس و بهمن ارک نوشته شده است. بهمن ارک که سابقه ساخت فیلم “پوست” را در کارنامه خود دارد به عنوان مشاور کارگردان در این فیلم حضور دارد. اطلاعاتی کاملی درباره داستان این فیلم در دست نیست.

فیلم “موقعیت مهدی (باکری)

کارگردان: هادی حجازی‌فر

نویسنده: هادی حجازی‌فر، فارس باقری و امیر نوروزی

بازیگران: هادی حجازی فر، روح اله زمانی و ژیلا شاهی

درباره فیلم:

هادی حجازی فر در نخستین تجربه کارگردانی خود فیلم “موقعیت مهدی” را راهی جشنواره فجر ۱۴۰۰ خواهد کرد. این فیلم از یک سریال تلویزیونی به نام “عاشورا” استخراج شده است. سریالی ۷ قسمتی که گویا قرار است اسفند ماه سال جاری روی آنتن برود. این فیلم به روایت  زندگی مهدی باکری از فرماندهان سپاه پاسداران در دفاع مقدس و همراهان او می‌پردازد. حجازی فر در شرایطی در این فیلم در مقام کارگردان و بازیگر حضور دارد که در فیلم‌هایی از جمله “ماجرای نیمروز” و “ماجرای نیمروز: رد خون” حضور داشته و با فضای فیلم‌هایی با ژانر دفاع مقدس آشنایی دارد. این فیلم جدیدترین پروژه “سیما فیلم” است که پیش از این فیلم‌هایی از جمله “لیلی با من است”، “سفر به چزابه”، “مهمان مامان”، “بانی چاو” و “عبور از خط سرخ” را تهیه و تولید کرده است.

فیلم “نگهبان شب

کارگردان: رضا میرکریمی

نویسنده: رضا میرکریمی و محمد داوودی

بازیگران: محسن کیایی، تورج الوند، لاله مرزبان، علی اکبر اصانلو، صفورا خوش طینت، فهیمه هرمزی، زهرا اسلامی، پرهام غلاملو، محمدصادق ملک، علی غابشی، مهراد اکبرآبادی، ایمان سلگی، نوید بانی و با حضور افتخاری با حضور افتخاری ویشکا آسایش و کیومرث پوراحمد

درباره فیلم:

رضا میرکریمی تهیه کننده و کارگردان فیلم “نگهبان شب” که داستانی جنجالی در فضایی اجتماعی را به تصویر خواهد کشید با آثار مختلفی طی چند سال اخیر توانسته نظر مخاطبان و منتقدین را به خود جلب کند. “کودک و سرباز”، “زیر نور ماه”، “اینجا چراغی روشن است”، “خیلی دور، خیلی نزدیک”، “به همین سادگی”، “یه حبه قند”، “امروز”، “دختر” و “قصر شیرین” از جمله آثار میرکریمی است. در حال حاضر خلاصه‌ای برای داستان این فیلم منتشر نشده است.

فیلم “نگهبان شب

کارگردان: داوود بیدل

نویسنده: نوشین معراجی

بازیگران: محمدرضا علیمردانی، نسیم ادبی، سمیرا حسن پور، پریسا شاهولیان، محمدرضا عباسی، سید بنیامین شهیدزاده و بهاره کیان افشار

درباره فیلم:

فیلم “نمور” که در بندرانزلی فیلمبرداری شده است، داستان خانواده‌ای را به تصویر می‌کشد که به دلیل فوت شوهر خواهرشان به زادگاه خود در یکی از مناطق شمالی کشور بازمیگردند. اما این خانواده درگیر ماجراهای مختلفی می‌شود. در بخشی از خلاصه‌ی این فیلم آمده است: تالاب رو از زندگی من نقاشی کردند، لجن‌زار و نمور. نقش اصلی این فیلم را محمدرضا علیمردانی برعهده دارد.

*تهیه شده در گروه فرهنگ و هنر مجله نیازمندی‌های همشهری


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code