تصور کنید در یک طوفان برفی سفید گیر کرده‌اید و نمی‌توانید بیشتر از این رانندگی کنید، آیا می‌دانید چگونه از گیر افتادن در ماشین خود در طول طوفان برفی در زمستان جان سالم به در ببرید؟

بسیاری از ما می‌توانیم شرایط سخت جاده را تحمل کنیم و می‌دانیم که چگونه این نوع موانع را به خوبی مدیریت کنیم. اما، همه ما نمی‌دانیم که اگر در طول طوفان برف گرفتار شویم، چه کاری انجام دهیم.  برای اکثر افراد، کولاک و شرایط شدید زمستانی اغلب در خانه از پنجره‌های ما تجربه می‌شود، در حالی که ما در پتوهایمان راحت هستیم. اگر خود را در خودروی خود محبوس می‌بینید، باید بدانید که چگونه از ایمنی طوفان عبور کنید. در این مقاله از مجله اینترنتی نیازمندی‌های همشهری به نکاتی می‌پردازیم که شما را در زمان گیر افتادن در برف نجات می‌دهد.

برف اضافی را از اطراف لاستیک‌ها پاک کنید

اگر در موقعیتی قرار بگیرید که هر چقدر هم که شتاب بگیرید، خودروی شما بی‌حرکت می‌‎ماند، رسماً در برف گیر کرده‌اید. در مواقعی مانند این، بسیار مهم است که گاز را کاهش دهید و بیهوده شتاب نگیرید، زیرا ممکن است ضرر بیشتری نسبت به سود داشته باشد. اگر لاستیک‌های شما برای مدت طولانی در همان مکان بچرخند، می‌تواند منجر به ایجاد سطحی یخی و لغزنده در زیر شود که خروج را سخت‌تر می‌کند.

در عوض، به عنوان نقطه شروع، یک بیل بردارید و شروع به برداشتن تا حد امکان برف از مناطق اطراف چرخ‌های وسیله نقلیه خود کنید. این شامل جلو، عقب و زیر لاستیک‌ها می‌شود. انجام این کار به شما شانس بیشتری می‌دهد تا وسیله نقلیه خود را از برف بیرون بیاورید.

سعی کنید ابتدا به عقب برگردید

هنگامی که برف اضافی را از اطراف تایرهای خود پاک کردید، به جای شتاب دادن به جلو، ابتدا به عقب برگردید. مردم اغلب این اشتباه را انجام می‌دهند که با عجله تلاش می‌کنند شتاب بگیرند، که متأسفانه می‌تواند منجر به گیر افتادن دوباره آنها در برف تازه پیش رو شود. اول به عقب رفتن به شما شانس بیشتری برای بیرون آمدن می‌دهد زیرا برف پشت وسیله نقلیه شما قبلاً در اثر رانندگی روی آن فشرده شده است. حتی اگر بتوانید چند سانتی‌متر به عقب مانور دهید، می‌تواند برای رها شدن و دنبال کردن مسیرهای خود کافی باشد.

با این حال، اگر اولین تلاش شما برای عقب نشینی با شکست مواجه شد، سعی کنید وسیله نقلیه خود را با کمی به جلو حرکت دهید و سپس دوباره به عقب برگردید. انجام این کار به فشرده سازی برف کمک می‌کند که به نوبه خود شانس شما را برای بیرون آمدن بیشتر می‌کند.

به دنبال چیزی برای جلب توجه باشید

اگر چرخاندن خودرو به عقب و جلو جواب نمی‌دهد، احتمالاً به این دلیل است که سطح زیر لاستیک‌های شما خیلی لغزنده است. این بدان معنی است که شما باید کاری انجام دهید تا کشش را افزایش دهید. یکی از تکنیک‌ها در چنین موقعیت‌هایی این است که کفپوش‌های ماشین خود را بگیرید و زیر لاستیک‌های خود قرار دهید. این می تواند به اندازه کافی اصطکاک به شما بدهد تا وسیله نقلیه خود را رایگان کنید.  چیزهای دیگری مانند زنجیر برف، ماسه، مقوا یا حتی بستر گربه می‌تواند مفید باشد.

مقداری هوا از لاستیک‌ها خارج کنید

اگر فشار وارد می‌شود و به دلایلی همچنان گیر می‌کنید، سعی کنید  مقداری  از هوا را از لاستیک‌های خود خارج کنید. لطفا توجه داشته باشید که در اینجا تاکید بر کلمه “بعضی” است. کمی باد کردن لاستیک‌های خودرو به افتادگی آن‌ها کمک می‌کند، که به نوبه خود می‌تواند به وسیله نقلیه شما کمک کند تا به دلیل تماس بیشتر بین لاستیک و سطح زیر، کشش کمی بیشتری پیدا کند.

باز هم، بسیار مهم است که فقط مقداری از هوا را خارج کنید. بیرون آوردن بیش از حد می تواند بد باشد زیرا چیزی که حتی بدتر از گیرکردن در برف است، گیرکردن در برف با لاستیک های پنچر است. به محض اینکه بیرون رفتید، وسیله نقلیه خود را به نزدیکترین پمپ بنزین ببرید و لاستیک‌های خود را به درستی پر کنید تا از آسیب طولانی مدت جلوگیری کنید و ایمنی مناسب جاده را تضمین کنید.

از ویژگی‌های خاص استفاده نکنید

در چنین مواقعی، اجتناب از استفاده از برخی ویژگی‌های خودروی داخلی مانند کنترل کشش مهم است. اگرچه در آن زمان ممکن است ایده خوبی به نظر برسد، اما در واقعیت ممکن است نتیجه معکوس داشته باشد. عدم استفاده از این ویژگی باعث می‌شود چرخ‌های شما در صورت نیاز برای آزاد کردن خودرو بچرخند.

اگر کنترل کشش را روشن نگه دارید و به گاز ضربه بزنید، واقعاً هیچ اتفاقی نمی‌افتد زیرا باعث کاهش قدرت چرخی می‌شود که به چرخش ادامه می‌دهد. همچنین ممکن است به طور کامل قدرت هر چهار چرخ را متوقف کند.

برای امداد جاده‌ای تماس بگیرید

بهترین کار در چنین موقعیت هایی این است که خیالتان راحت باشد و درخواست  کمک های کنار جاده ای داشته باشید. در واقع، اگر هوای اطراف شما به شدت سرد و سرد است، احتمالاً راحت‌ترین و معقول‌ترین کاری است که می‌توانید انجام دهید. یکی از بزرگترین اشتباهاتی که مردم مرتکب می‌شوند این است که اگر ماشینشان خراب شود یا در برف گیر کند، وسایل نقلیه خود را ترک می‌کنند.

همیشه در شرایط بسیار سرد داخل وسیله نقلیه خود بمانید. برای گرم ماندن و صرفه جویی در مصرف سوخت خودرو را به طور متناوب روشن کنید و فقط برای پاک کردن برف از لوله اگزوز خود خارج شوید. گیر افتادن در برف مطمئناً می‌تواند باعث ناراحتی شود. اما کلید غلبه بر چنین موانعی این است که آرام بمانید، وحشت نکنید، گرم بمانید و به یاد داشته باشید که کمک فقط چند ضربه با شما فاصله دارد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code