آن دسته از متقاضیان تایید شده نهضت ملی مسکن به منظور افتتاح حساب به بانک عامل معرفی شده و نسبت به واریز ۵ قسط از آورده اولیه خود اقدام نمایند.

دولت به منظور حمایت از حمایت اقشار کم درآمد کشور جهت صاحب خانه دار شدن این دسته از افراد، طرح نهضت ملی مسکن را تابستان سال ۱۴۰۰ به مرحله اجرا درآورد. متقاضیان برخورداری از این طرح تا پایان سال گذشته فرصت داشتند بر اساس شرایط اعلام شده با مراجعه به سامانه جامع طرح های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir اقدام کنند و مدارک مورد نیاز را در سامانه فوق بارگذاری نمایند.

ثبت نام بیش از ۵ میلیون نفر در طرح نهضت ملی مسکن

ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن برای تمامی گروه ها ۲۹ اسفند ماه ۱۴۰۰ به پایان رسید که بر اساس اطلاعیه مسئولان وزارت راه و شهرسازی، بیش از ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر ثبت کردند. از میان متقاضیان برخوردار از طرح نهضت ملی مسکن، ۴۴۷ هزار نفر مردان مجرد ۲۳ تا ۴۵ سال هستند.

 

پایش بیش از ۲ میلیون نفر در مرحله اولیه طرح نهضت ملی مسکن

از میان تعداد متقاضیان ثبت کننده در طرح فوق، تاکنون ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر مراحل پایش اولیه را گذراندند. به این دسته از افراد مورد تایید، پیامکی مبنی بر مراجعه به یکی از ادارات معرفی شده ارسال می شود که باید مدارک خود از جمله مدارک سکونت ۵ ساله در شهر مورد تقاضا را ارائه کنند. این افراد پس از تکمیل مدارک و تایید شرط سکونت به منظور افتتاح حساب به بانک عامل مربوط معرفی شده و لازم است آورده اولیه خود را در ۵ قسط واریز کنند. دریافت قسط آورده متقاضیان به ترتیب پس از افتتاح حساب، پس از تکمیل فنداسیون، پس از تکمیل اسکلت، پس از تکمیل سفت‌کاری و پس از اتمام نازک کاری خواهد بود. گفتنی است مبلغ آورده هر یک از متقاضیان بسته به شهر مورد نظر متفاوت است و این مبلغ از کسر تسهیلات هر واحد مسکونی از هزینه ساخت به دست می‌آید.

اعطای زمین رایگان به خانواده‌ها!

جزئیات دریافت وام ۴۸۰ میلیونی خرید خانه

میزان وام طرح نهضت ملی مسکن

میزان تسهیلاتی که در اختیار متقاضیان این طرح قرار می گیرد، برای شهرهای مختلف کشور متفاوت است. بر این اساس تسهیلات این واحدها در تهران ۴۵۰ میلیون تومان، سایر کلانشهرها ۴۰۰ میلیون، مراکز استانها ۳۵۰ میلیون، سایر مناطق شهری ۳۰۰ میلیون و روستاها ۲۵۰ میلیون تومان و با نرخ سود حداکثر ۱۸ درصد تعیین شده است. قیمت هر متر مربع واحدهای نهضت ملی مسکن بر اساس آخرین برآوردها، ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان خواهد بود.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code