وزارت راه و شهرسازی دستور العمل ثبت نام متقاضیان مجرد در طرح ملی مسکن را اعلام کرده است که بر این اساس این دسته از افراد می‌بایست تا زمان تحویل واحد مسکونی عقدنامه معتبر خود را ارائه دهند.

طرح نهضت ملی مسکن با هدف صاحب خانه‌دار شدن افراد کم درآمد کشور و تشویق جوانان به ازدواج و تشکیل خانواده با ارائه تسهیلات از سال گذشته به مرحله اجرا درآمد. بر اساس آمار بیش از ۵ میلیون نفر در این طرح ثبت نام کرده‌اند که از این بین ۴۴۷ هزار مجرد درخواست خود را اعلام کرده‌اند. آن دسته از متقاضیانی که قصد دارند به تازگی از این طرح برخوردار شوند می‌توانند با ورود به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir با بررسی شرایط و ضوابط، درخواست خود را ثبت کنند.

دستورالعمل ثبت نام افراد مجرد

آن دسته از مجردهایی که قصد دارند از تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن بهره‌مند شوند می‌‍بایست پیش از ثبت نام، با شرایط اعلام شده از سوی وزارت راه آگاه شوند.

  • شرایط سنی متقاضیان مرد مجرد حداقل ۲۳ سال و حداکثر ۴۵ سال مجاز است.
  • متقاضیان به هیچ عنوان نباید سابقه مالکیت مسکن و یا زمین با کاربری مسکونی (براساس ضوابط ابلاغی وزارت راه و شهرسازی) باشند.
  • عدم استفاده از امکانات دولتی یا امکانات نهادهای عمومی غیر دولتی مربوط به تامین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی (دارا بودن فرم “ج” سبز) از ۲۲ بهمن ماه ۵۷
  • سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا حداقل برای مدت پنج سال
  • ارائه تعهدنامه محضری مبنی بر ارائه عقد نامه رسمی ازدواج دائم و سایر موارد لازم، هنگام انعقاد قرارداد واگذاری واحد مسکونی.

نکات مهم ثبت نام مجردها در طرح نهضت ملی مسکن

  • فرم “ج” زوجین پس از انعقاد قرارداد واگذاری واحد، قرمز می‌شود.
  • در صورتی از تاریخ تنظیم قرارداد واگذاری تا زمان تحویل واحد مسکونی، اعتبار عقدنامه زوجین به دلیل فسخ عقد یا طلاق زایل گردد در این صورت قرارداد واگذاری توسط وزارت راه و شهرسازی قابل فسخ خواهد بود. همچنین این وزارتخانه می‌تواند بعد از فسخ قرارداد نسبت به استرداد وجوه دریافتی اقدام و واحد مورد نظر را به هر شخص دیگری واگذار نماید و متقاضی حق هیچگونه اعتراضی نخواهد داشت.
  • اگر پس از تحویل واحد مسکونی اعتبار عقدنامه زوجین به علت فسخ عقد یا طلاق زایل گردد، فرم “ج” زوجین قرمز باقی خواهد ماند.
  • واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن برای استفاده زوجین است و قرارداد واگذاری با توافق زوجین بنام هر یک از زوجین و یا مشترکاً بنام زوجین قابل تنظیم است. چنانچه هر یک از زوجین مستقلاً در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده باشند، مجموعا فقط یک واحد مسکونی به زوجین قابل تخصیص است. لذا در زمان انعقاد قرارداد واگذاری، ثبت نام یکی از زوجین با توافق زوجین ملغی و کلیه وجوه پرداختی توسط زوجین از کل مبلغ واحد مسکونی کسر خواهد شد. در صورتیکه یکی از آنها طلبکار شود، عین مبلغ بدون هرگونه سودی توسط وزارت راه و شهرسازی یا واحدهای تابعه مسترد خواهد شد.

مدارک مورد نیاز احراز شرایط

  • تصویر کارت ملی متقاضی
  • تصویر شناسنامه متقاضی
  • تصویر یکی از گواهی سابقه سکونت زیر در شهر محل تقاضا:
  1. گواهی تحصیل متقاضی تا پیش از دوره دانشگاه
  2. گواهی محل تحصیل متقاضی در دوره دانشگاه بعلاوه حداقل دو سال سابقه بیمه
  3. مدارک مربوط به محل تولد (شناسنامه) متقاضی یا والدین متقاضی
  4. جواز کسب شاغلین صنوف برای متقاضی یا والدین متقاضی
  5. سابقه پرداخت بیمه برای متقاضی یا والدین متقاضی
  6. گواهی اشتغال به کار از دوایر دولتی برای متقاضی یا والدین متقاضی
  7. گواهی مبنی بر پرداخت مستمری بگیران و بازنشستگان یا والدین متقاضی
  8. پروانه اشتغال به کار مهندسی، کاردانی و معماران تجربی برای متقاضی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code