اگر قصد دارید به عنوان مشاور املاک فعالیت کنید اما تجربه کافی در این شغل را ندارید، بهتر است با توصیه‌هایی مهم مربوط به این فعالیت آشنا شوید.

در حال حاضر تعداد بسیاری از آژانس‌های املاک فعال در سطح مناطق مختلف با روش‌ها و راهکار مختلف در حال فعالیت هستند. با توجه به افزایش عجیب قیمت مسکن طی چند سال اخیر و گسترش بازار مسکن، اداره آژانس‌های املاک به نسبت گذشته تغییر کرده است و بسیاری از مشاورین املاک با علم روز، به مشتریان خود خدمات رسانی می‌کنند. در شرایطی که شما به تازگی با هدف کسب درآمد بالا قصد دارید وارد این شغل شوید، باید با مسائل مختلف آشنا شوید تا بتوانید به انتظارات مورد نظرتان دست پیدا کنید. ما در این مقاله از مجله اینترنتی نیازمندی‌های همشهری شما را با ۸ توصیه بسیار مهم آشنا خواهید کرد تا بتوانید با بهره مندی از این نکات، شرایط برای موفقیت در حوزه مسکن فراهم شود.

حساب و کتاب مجزا

به اشخاصی که به تازگی وارد این شغل شدند، توصیه می‌شود یک حساب بانکی مجزا برای دخل و خرج آژانس املاک باز کنند و تمام خرج‌های صرف شده را یادداشت کنند. اگر فکر می‌کنید محاسبه دخل و خرج کار سختی است شما می‌توانید از نرم افزارهایی که در حوزه مدیریت مالی طراحی شدند، استفاده کنند.

شناسایی نقاط مثبت

تمام کسب و کارها قبل از شروع فعالیت‌شان باید به این سوال مهم که چه چیزی شما را به نسبت رقبا متمایز می‌کند پاسخ دهند. شما به عنوان کسی که به تازگی قصد دارید به عنوان مشاور املاک وارد این کسب و کار شوید، باید نقاط مثبت خود را شناسایی کنید تا بتوانید با بهره‌مندی از این نقاط با سرعت بیشتری با رقبای خود مبارزه کنید. در صورتی که همانند رقبا فکر کنید و نتوانید وجه تمایزی در کسب و کار خود ایجاد کنید، ممکن است انتظارات تان برآورده نشود و توانید موفق شوید.

شناسایی به روز بازار مسکن و فایل‌ها

به عنوان کسی که قرار است به مشتریان ملکی را برای خرید و یا اجاره معرفی کنید، باید اطلاعات دقیقی از وضعیت املاک منطقه مورد نظر بدست آورید. اگر مشتری درباره خانه‌ای از شما سوال کرد باید با آگاهی کامل درباره فایل مورد نظر با مشتری مورد نظر صحبت کنید. شرایط بازار مشاورین املاک به گونه‌ای است که اگر اطلاعات کاملی درباره فایل مورد نیاز خریدار در اختیار نداشته باشید، مشتری مورد نظر به آژانس املاک دیگری مراجعه می کند. اگر به تازگی وارد این کار شدید توصیه می‌شود حتما در طول روز وقت بزارید تا منطقه و محله‌ها را به خوبی بشناسید و با فرهنگ مردم آن آشنا شوید.

تمرکز روی یک منطقه

بسیاری از مشاورین املاک برای اینکه بتوانند پورسانت بیشتری بدست آورند معمولا خارج از منطقه مورد نظر فعالیت می‌کنند اما ممکن است نتوانند به انتظارات مورد نظر خود دست یابند. طی صحبتی که با بسیاری از مشاورین املاک موفق طی چند سال اخیر داشته‌ایم، این افراد توصیه می‌کنند که حتما روی یک منطقه برای اجاره و یا فروش تمرکز کنند. چرا که این کار باعث خواهد شد تا اطلاعات شما کامل‌تر باشد و بهتر بتوانند با مشتریان منطقه ارتباط برقرار کنید. بر اساس تجربیات مشاورین املاک موفق، تمرکز روز یک منطقه در نهایت به افزایش درآمد و کسب پورسانت به شما کمک زیادی خواهد کرد.

غافل نبودن از تکنولوژی

با توجه به پیشرفت روز افزون تکنولوژی بسیاری از مشاورین املاک برای اینکه املاک‌های مورد نظرشان با سرعت بیشتری به فروش برود از سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مختلفی استفاده می‌کنند و با بارگزاری اطلاعات ملک مورد نظر، این امکان را به خریداران ملک می‌دهند که در کمترین زمان ممکن به اطلاعات مورد نیاز درباره خانه دست یابند. شما برای اینکه از علم روز عقب نمانید باید با این سایت ها و اپلیکیشن‌ها آشنا شوید و بتوانید در کوتاه‌ترین زمان از آنها استفاده کنید.

تبلیغات درست

شما به عنوان مشاور املاک برای اینکه بتوانید با سرعت بیشتری املاک مشتریان را به فروش برسانید و یا آنها را اجاره دهید، نیازمند تبلیغات هستید. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که هر تبلیغی ممکن است جوابگوی شما نباشد. سایت‌ها، اپلیکیشن‌ها و فضاهای مختلفی برای تبلیغات وجود دارد اما باید بدانید مخاطبان کدام فضا را برای مشاهده تبلیغات انتخاب می کنند. نیازمندی‌های روزنامه همشهری، اپلیکیشن و سایت راهنما با توجه به سابقه ۲۸ ساله در زمینه انتشار آگهی، اعتماد را در مخاطبان ایجاد کرده است و با بهره‌مندی از مشاورین تبلیغات خبره و با تجربه می تواند شما را بهتر برای تبلیغات خدمات شما یاری کند.

عکاسی حرفه‌ای

یکی از عوامل اصلی برای جذب مشتری خرید و یا اجاره ملک، نمایش یک عکس بسیار حرفه بر روی سایت خود آژانس املاک و یا سایت انتشار آگهی است. در صورتی که شما قصد دارید خودتان از خانه‌ها عکس گرفته و منتشر کنید، توصیه می‌کنیم یک دوربین عکاسی حرفه‌ای تهیه کنید و در یک دوره عکاسی شرکت کنید تا بتوانید عکس های حرفه در اختیار مخاطبان مورد نظرتان قرار دهید. در صورتی که خودتان فرصت انجام چنین کاری را ندارید، حتما به فکر استخدام پاره وقت عکاس باشید.

قوانین معاملات

یکی از نقاط مثبت مشاورین املاک زبده، دانستن قوانین معاملاتی است. شما برای اینکه بتوانید همواره پاسخگوی تمام مشتریان باشید، باید کاملا با قوانین معاملاتی آشنا باشید. برخی از آژانس‌های املاک بزرگ معمولا افرادی تحت عنوان مشاور حقوقی در اختیار دارند که در زمینه مسائل حقوقی به مشتریان و حتی خود مشاورین املاک مشاوره می‌دهند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code