سازندگان این خودرو ادعا می‌کنند P5 اولین خودرو الکتریکی با فناوری رانندگی خودران خواهد بود که در سطح شهر کار می‌کند و دَه‌ها حسگر در سیستم ناوبری Navigation Guided Pilot آن استفاده می‌شوند.
اجزای سیستم خودران این خودرو شامل ۱۲ حسگر اولتراسونیک موج ۵ میلی‌متری و ۱۳ دوربین با وضوح مناسب هستند. یک جفت واحد لایدار با دو منشور (تشخیص و دامنه‌سنجی نور) می‌تواند عابران پیاده، دوچرخه‌سواران، جاده‌ها و سایر موانع را شناسایی کند و به سرنشینان خودرو دید محیطی ۳۶۰ درجه‌ای ارائه دهد. نکته اساسی عملکرد این سیستم علاوه‌بر کار در شب، در شرایط نوری مختلف مانند تونل‌ها یا تابش خیره‌کننده نور است.
مدل برقی P5 می‌تواند خودروهای پیش رو را دنبال کند و به‌طور خودکار با تغییر محدودیت سرعت سازگار شود و به چراغ‌های راهنمایی و تغییرات آن‌ها واکنش نشان دهد.P5  معیار جدیدی در ظرافت و پیشرفت فناوری برای خودروهای هوشمند به‌ارمغان می‌آورد. هرکدام از مدل‌های جدید ژیپنگ هدف تازه‌ای در فناوری است و P5  پیشرفته‌ترین و بلندپروازانه‌ترین مدل ما به‌شمار می‌رود.
این خودرو  با طول ۴،۸۰۸ میلی‌متر، بزرگ‌تر از تسلا مدل ۳ خواهد بود؛ اگرچه فاصله‌ محوری آن ۱۰۸ میلی‌متر کوتاه‌‌تر و ۲،۷۶۸ میلی‌متر است.
گرچه این خودرو ازنظر ظاهری به‌اندازه‌ی مدل‌های قبلی ژیپنگ زیبا نیست، این مدل از نمای جلو تکاملی با چراغ‌های X شکل بهره می‌برد.  P5  از سپر جلو گرد و ورودی هوای پایینی گسترده و پورت شارژ در هر دو گل‌گیر جلو نیز برخوردار است. با حرکت بیشتر به‌سمت عقب، می‌توانیم روکش پلاستیکی بدنه و سقفی با شیب آرام و خط شانه‌ی برجسته را مشاهده کنیم.
ژیپنگ P5 چراغ‌های عقب باریکی دارد که با نوار نازک روشنایی به‌هم متصل می‌شوند. همچنین، می‌توان صندوق عقب کوتاه و سپر عقب مشکی را مشاهده کرد. در حال حرکت به داخل کابین، می‌توانیم جلوداشبورد دیجیتال و سیستم سرگرمی و اطلاعاتی با نمایشگر ۱۵/۶ اینچی عمودی را ببینیم.
انتظار می‌رود این خودرو با انواع پیشرانه‌ها و همچنین پیکربندی محرک عقب و چهار چرخ محرک عرضه شود.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code