معرفی ۵ فیلم برتر گردشگری

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ زمان مطالعه:۳ دقیقه

تماشای فیلم‌هایی با موضوع گردشگری می‌تواند بخشی از لحظات لذت بخش سفر را برای ما تداعی کند.

یکی از لذت بخش‌ترین تجربه‌های زندگی هر شخصی بدون شک سفرهای داخلی و خارجی است. برخورد با آدم های جدید، قدم زدن در مکان‌های دیدنی و دیدن مناظر شگفت انگیز همگی میتواند لحظات شیرینی را به ارقام آورد. در این بین ممکن است تعدادی از افراد امکان سفر را نداشته باشند و خانه ماندن را ترجیع دهند. تماشای فیلم‌هایی در حوزه گردشگری می‌توانند بخشی از لذت سفر را هرچند کوچک برایمان تداعی کنند. ما در این مقاله از مجله اینترنتی نیازمندی‌های همشهری به معرفی ۵ فیلم برتر در حوزه گردشگری می‌پردازیم.

ردپاها – Tracks

ردپاها یک درام استرالیایی است که زندگی Robyn Davidson را با بازی Mia Wasikowska به تصویر می‌کشد. این نویسنده مسافت ۱۷۰۰ مایلی از شهر الیس‌اسپرینگز را تا اقیانوس هند در غرب استرالیا، با چهار شتر و یک سگ طی نمود. این فیلم نشان می‌دهد اگر آدم انگیزه و اراده کافی را داشته باشد، هر سفری ممکن است. با این که بیش‌تر صحنه‌های این فیلم در صحرای استرالیا می‌گذرد، اما با تماشای آن هیچ حس یک‌نواختی و خستگی به مخاطب دست نمی‌دهد.

وحشی – Wild

این فیلم، سفر فردی به نام Cheryl Strayed را با بازی Reese Witherspoon روایت می‌کند. او مسافت ۱۱۰۰ مایل را در مسیر پاسیفیک کِرِست پیاده طی می‌کند. وی بدون داشتن تجربه کافی، به منظور خودشناسی و التیام دردهای روحی خود به این سفر می‌رود. با این که او در مسیر با مشکلات فراوانی روبه‌رو می ‌شود، اما چون می‌خواهد خود را پیدا کند  به راه خود ادامه می‌دهد.

کاپیتان خارق‌العاده – Captain Fantastic

کاپیتان خارق‌العاده یک فیلم درباره سفر نیست. اما به صورت غیرمستقیم مخاطب را به سفر به حیات‌وحش ترغیب می‌کند. در این فیلم شخصیت Ben به همراه همسرش Leslie به همراه شش فرزندشان در طبیعت کاملاً آزادانه زندگی می‌کنند. چون نمی‌خواهند براساس سبک زندگی آمریکایی زندگی کنند، بچه‌هایشان را خود تعلیم می‌دهند. همه بچه‌ها مهارت زندگی در شرایط سخت را آموخته‌اند. این فیلم برای جایزه اسکار هم نامزد شده است؛ در اسکار ۲۰۱۷ این فیلم برای جایزه بهترین بازیگر مرد نامزد شد.

باراکا – Baraka

ممکن است شما هم از فیلم‌های مستندِ بدون راوی خوشتان نیاید. اما مستند باراکا یکی از بهترین فیلم‌های مستند با مضمون سفر است. این فیلم به زبان استعاره، فرشی است هزار نقش‌ورنگ که در آن، فرهنگ‌ها، محلی‌ها، فعالیت‌ها و سنت‌های بسیاری، رج‌به‌رج در کنار هم بافته شده‌اند. این فیلم را از دست ندهید.

بخور، عبادت کن، عشق بورز – Eat, Pray, Love

اگر یک فیلم درباره سفر می‌خواهید که شما را به سفر ترغیب کند، فیلم “بخور، عبادت کن، عشق بورز” را به هیچ عنوان از دست ندهید. با تماشای این فیلم حتماً فکر سفر به ایتالیا، هند و اندونزی به ذهنتان خطور خواهد کرد. شخصیت Elizabeth Gilbert با بازیJulia Roberts  پس از طلاق، برای شناخت خود به رم، هند و بالی سفر می‌کند. این کمدیِ عاشقانه، یکی از بهترین‌ فیلم‌ها با مضمون سفر است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code