کارفرمایان همواره به دنبال کاندیداهایی می‌گردند که دارای مجموعه خاصی از مهارت‌ها باشند و بتوانند برای شرکت‌شان مثمرثمر باشند.

در محیط کار امروزی، مهارت های نرم به همان اندازه مهارت های فنی مهم هستند. وقتی نوبت به جستجوی شغل و موفقیت در محل کار می‌رسد، نگرش و ویژگی‌های شخصیتی شما نقش مهمی را ایفا می‌کنند زیرا موفقیت شما را در یک شرکت جدید مشخص می‌کنند.

بنابراین، جدای از مهارت‌های حرفه‌ای اساسی که باید داشته باشید (ارتباط، کار تیمی، تصمیم‌گیری و سازماندهی)، ویژگی‌های شخصی دیگری نیز وجود دارد که کارفرمایان در کاندیداهای جدید به دنبال آن هستند.

در این مقاله از مجله اینترنتی نیازمندی‌های همشهری، ما شما را از طریق این ویژگی‌ها و مهارت‌های ضروری که به شما در دستیابی به پیشرفت شغلی کمک می‌کنند، راهنمایی می‌کنیم.

تحمل استرس

توانایی مدیریت موثر استرس کلید موفقیت در محل کار است. کارفرمایان به دنبال افرادی هستند که بتوانند تحت فشار به خوبی کار کنند و وظایف خود را با پشتکار انجام دهند. تحت کنترل نگه داشتن احساسات ناشی از استرس مانند ناامیدی، نگرانی، عصبی بودن و خشم به ویژه در محیط‌های پر سرعت بسیار حیاتی است.

احساسات منفی می‌توانند به سرعت در کل تیم پخش شوند و نه تنها عملکرد کاری را خراب می‌کنند بلکه پویایی را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهند. بنابراین، اگر می‌خواهید روابط خوبی با دیگران داشته باشید و سازنده بمانید، باید یاد بگیرید که چگونه با استرس به شیوه‌ای سالم کنار بیایید. هدف این است که اجازه ندهید چیزی بیش از آنچه باید روی شما تأثیر بگذارد. این نگرش به موفقیت است.

حفظ آرامش و هماهنگی در محل کار نیازمند کمی تلاش است و این باید از شما شروع شود. در اینجا چند راه وجود دارد که به شما در مقابله با استرس کمک می‌کند:

  • نفس عمیق بکشید، استراحت کنید و چیز مثبتی در مورد وضعیت پیدا کنید.
  • دوری از افراد و رد رفتارهایی که باعث می‌شود شما احساس غمگینی کنید.
  • نگرانی‌های خود را در یک دفتر یادداشت کنید تا افکار ناخواسته از ذهن شما خارج شود.
  • خودتان را عصبانی تصور کنید – هیچ کس آن را دوست ندارد وقتی عصبانی می‌شود، قرمز می شود و از کنترل خارج می‌شود.
  • فراموش نکنید که در زندگی، برخی از اتفاقات ناگزیر به شکلی خواهد بود که شما نمی‌خواهید.
  • به خود یادآوری کنید که شما فقط یک انسان هستید و نمی‌توانید همه چیز را کنترل کنید.
  • اهداف جدیدی را تعیین کنید که منتظر آن باشید.

صداقت

داشتن صداقت به معنای قابل اعتماد بودن و پاسخگو بودن در قبال اقداماتی است که انجام می‌دهید. صداقت به معنای انجام کار درست حتی زمانی که هیچ کس به آن نگاه نمی‌کند، و به خصوص زمانی که انتخاب آسان نیست.

این کیفیت در محل کار به سه دلیل مهم است، اولی اعتماد به نفس – انجام کاری که درست است و خود را زیر سوال نبرد، دومی جلب اعتماد و احترام دیگران و در نهایت تبدیل شدن به یک رهبر خوب.

صداقت و حرفه‌ای بودن مؤلفه‌های مهم صداقت هستند، و اگر به دیگران اهمیت می‌دهید، می‌توانید یاد بگیرید که چگونه این کار را در محل کار توسعه دهید.

اگر می‌خواهید صداقت خود را بسنجید، سوالات زیر را از خود بپرسید:

  • آیا زمانی که هیچ امکانی برای پی بردن به آن وجود ندارد، کار را زود ترک می‌کنید؟
  • آیا وقتی همه چیز خوب پیش نمی‌رود مسئولیت کامل (یا سهم خود را) می‌پذیرید؟
  • آیا وقتی اوضاع درست پیش می‌رود، اعتبار را به اشتراک می‌گذارید؟
  • آیا با رفتار نادرست مقابله می‌کنید، حتی اگر به معنای مواجهه با یک سرپرست باشد؟
  • بررسی خود در هر مرحله می‌تواند به شما کمک کند در هر کاری که انجام می‌دهید حرفه‌ای بمانید و اطمینان حاصل کنید که با کارفرمای خود رابطه خوبی دارید.

استقلال

هیچ کس دوست ندارد همیشه به او گفته شود که چه کاری انجام دهد و همیشه درجاتی از استقلال در هر محیط کاری مورد نیاز است. اما مستقل بودن به این معنا نیست که هر کاری می‌خواهید انجام دهید. در واقع، کاملا برعکس است.

مستقل بودن یعنی اینکه بتوانید به نیازهای خود رسیدگی کنید و در عین حال مسئولیت تصمیمات خود را بپذیرید و به افراد و محیط اطراف خود توجه کنید.

وقتی یاد می‌گیرید که چگونه مستقل کار  کنید، این آزادی را دارید که مهارت‌ها و استعدادهای خود را کشف کنید. این همچنین می‌تواند باعث شود کارفرمای شما بخواهد توانایی‌ها و ایده‌های شما را بیشتر ببیند.

حساسیت به تنوع

در محیط کار امروزی، حساسیت فرهنگی و توانایی ایجاد رابطه با افراد دیگر در یک محیط کاری چندفرهنگی بسیار مورد توجه کارفرمایان است.

تنوع، که شامل نژاد، جنسیت، قومیت، سن، سبک شناختی، تحصیلات و موارد دیگر می‌شود، به یک نقطه اصلی بحث به‌ویژه در محیط‌های تجاری تبدیل شده است، جایی که شرکت‌ها در نظر دارند تا حد امکان فراگیر باشند.

توانایی نشان دادن احترام، رفتار یکسان با دیگران و ارائه راه‌های سازنده برای کار از طریق موانع فرهنگی و اجتماعی یا هرگونه درگیری که ممکن است ایجاد شود، از عناصر کلیدی موفقیت است.

برای نشان دادن این مهارت در رزومه خود، مطمئن شوید که کار داوطلبانه، پروژه هایی که انجام داده اید، یا کارهای دانشگاهی که شامل همکاری نزدیک با افراد با پیشینه های مختلف است را نشان دهید.

رانندگی کنید

خودانگیختگی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که یادگیری و موفقیت مستمر را تقویت می‌کند، زیرا به شما کمک می‌کند تا اهداف خود را محقق کنید و پیشرفت را تسهیل کنید.

بدون انگیزه یا انگیزه، پیشرفت در حرفه شما غیرممکن است. کارفرمایان برای کارگرانی که با اهداف شغلی خود هدایت می‌شوند ارزش قائل هستند.

اولین قدم برای ایجاد انگیزه شخصی، انتخاب شغل یا شغلی است که دوست دارید. این مهم است که خود را شاد و سازنده نگه دارید، اما همچنین از کاری که برای امرار معاش انجام می‌دهید راضی باشید.

ابتکار عمل

هیچ کارفرما یا مدیری نمی‌خواهد همیشه به شما بگوید چه کاری انجام دهید – آنها نیز افراد پرمشغله‌ای هستند. مسئولیت آنها این است که اصول اولیه و قوانین نانوشته فرهنگ شرکت را به شما آموزش دهند. اما، از آن نقطه به بعد، لازم نیست برای هر تصمیمی که می گیرید به آنها تکیه کنید.

ابتکار عمل به این معنی است که راه حل های خلاقانه خود را بیابید، آنها را آزمایش کنید و بفهمید چه چیزی جواب می‌دهد و چه چیزی جواب نمی‌دهد. این همه در مورد اعتماد به غریزه خود و عدم ترس از اشتباه است. اگر تا به حال  یک داوطلب بوده اید، باید ایده‌ای از معنای ابتکار عمل داشته باشید.

خودآگاهی

شناخت خود اولین قدم برای شناسایی هدف زندگی شماست. این دلیلی است که بسیاری از کارشناسان شغلی دانش‌آموزان را تشویق به  شرکت در آزمون روان‌سنجی می‌کنند. چنین تست‌هایی و به‌طور مشخص‌تر، تست‌های شخصیتی می‌توانند به شما بگویند که نقاط قوت و ضعف شما چیست، استعدادها و جاه‌طلبی‌های شما در کجا نهفته است و می‌تواند به شما کمک کند تا در مورد شغل خود تصمیمی آگاهانه بگیرید.

خودآگاهی بیشتر بسیار مهم است زیرا اگر شما نتوانید نقاط قوت خود را بشناسید، کارفرمایان نیز نمی‌توانند. خودآگاهی با هوش هیجانی همراه است، کیفیتی که در محیط کار مدرن ضروری است.

اعتماد به نفس

همه چیز با اعتماد به نفس شروع می‌شود و اگر می‌خواهید دیگران را وادار کنید به شما ایمان بیاورند، ابتدا باید خودتان را باور کنید. این در مورد هر مصاحبه شغلی که به آن می‌روید، ارائه ای که ارائه می‌کنید، جلسه‌ای که در آن شرکت می‌کنید و پروژه‌ای که رهبری می‌کنید صدق می‌کند.

اعتماد به نفس این است که بدانید در چه چیزی مهارت دارید و ارزشی را که می‌توانید برای یک تیم به ارمغان بیاورید. نه تنها این، بلکه اعتماد به نفس الهام بخش اعتماد، وفاداری است و در سطح فردی می تواند به شما در مقابله با استرس کمک کند .

اگر فکر می‌کنید اعتماد به نفس ندارید، چند کار وجود دارد که می‌توانید انجام دهید. با شناخت جنبه‌هایی از خودتان که می‌خواهید در آن‌ها پیشرفت کنید شروع کنید و سپس اقدام کنید. به باشگاه بپیوندید، کمد لباس خود را تازه کنید، ژست‌های قدرتی را تمرین کنید و روی مهارت‌های مکالمه خود کار کنید. ایجاد اعتماد به نفس یک فرآیند است، اما ارزش تلاش را دارد و می‌تواند به شما در رسیدن به شغل بعدی کمک کند.

اقناع

چه بخواهید کارفرمایان را تحت تاثیر قرار دهید، چه بخواهید در شغلی کار کنید که در آن متقاعدسازی ضروری است، باید مهارت‌های ارتباطی و مذاکره عالی داشته باشید . متقاعدسازی اغلب به توانایی تأثیرگذاری بر دیگران، واداشتن آنها به باورهای شما، تشویق آنها برای دیدن آنچه می‌بینید و احساس آنچه شما احساس می‌کنید اشاره دارد.

اعتقاد به توانایی‌های خود و باهوش بودن از نظر عاطفی پیش نیاز تبدیل شدن به یک متقاعد کننده موثر است. متقاعدکننده‌های موفق اغلب ویژگی‌های مشترکی دارند که به آنها کمک می‌کند از لحاظ عاطفی با افراد دیگر پیوند برقرار کنند. آنها به وعده‌های خود عمل می‌کنند و قابل اعتماد، صادق و واقعی هستند. به نظر می‌رسد که آنها موضوع خود را به خوبی می‌دانند و از استدلال‌های خود به شدت حمایت می‌کنند.

خلاقیت

بدون خلاقیت، هیچ نوآوری وجود ندارد. خلاقیت مستلزم شجاعت رها شدن از قطعیت‌ها و پذیرش تغییر است. این همه چیز در مورد اختراع، رشد، ریسک کردن، شکستن قوانین، اشتباه کردن و سرگرمی در حین انجام آن است.

حتما بخوانید: 10 شغل کمیاب جهان

برای کارفرمایان، این مهارتی است که می‌تواند منجر به نوآوری در محل کار شود و آن را به یک کیفیت بسیار مورد توجه تبدیل کند.

جاه طلبی

کارفرمایان همیشه به دنبال کارگرانی هستند که جاه طلبی داشته باشند. این مشخصه‌ای است که بر تعهد بلندمدت فرد به این موقعیت تاکید می‌کند، صرف نظر از اینکه چقدر ممکن است اصلاح کننده باشد یا در چه ساعاتی باشد. مدیران استخدام عموماً تحت تأثیر متقاضیانی قرار می‌گیرند که می‌خواهند سرمایه انسانی خود را با تمایل به پذیرش هر چالش، انجام هر کاری یا جدی گرفتن انتقاد سازنده افزایش دهند.

البته، شما باید نشان دهید که جاه طلب هستید، نه تنها در مورد این ویژگی صحبت کنید. آیا می‌خواهید این کیفیت ارزشمند را توسعه دهید؟ اینجا نکاتی وجود دارد:

  • اهدافی را تعیین کنید و اطمینان حاصل کنید که آنها را برآورده می‌کنید.
  • اطراف خود را با افراد جاه طلب دیگر احاطه کنید.
  • تفکر و نگرش مثبت را حفظ کنید.
  • با پذیرش مداوم چالش‌ها و شکست دادن آنها با خود رقابت کنید.

اشتیاق

بیایید صادق باشیم: ممکن است سخت باشد که همیشه در مورد شغل خود مشتاق باشید. برای بسیاری از افراد، یک موقعیت ناگزیر عادی می‌شود، که منجر به از دست دادن اشتیاق می‌شود، که سپس به فرصت‌های پیشرفت شغلی شما آسیب می‌رساند . در حالی که گفتن آن آسان‌تر از انجام آن است، باید سطحی از هیجان را در مورد حرفه خود حفظ کنید، حتی اگر نیاز دارید تا حدودی نمایشی به نمایش بگذارید.

روش‌هایی وجود دارد که می‌توانید از آنها برای استفاده از اشتیاق خود استفاده کنید:

  • دستاوردهای شغلی خود را جشن بگیرید، مهم نیست که چقدر کوچک هستند.
  • سعی کنید علایق خود را در وظایف روزانه خود بگنجانید.
  • به مهارت هایی فکر کنید که می خواهید به آن دست پیدا کنید و از شغل خود به عنوان آن دستگاه استفاده کنید.
  • با مطالعه تحولات صنعت خود، خود را در حالت اشتیاق قرار دهید.
  • همیشه سوال بپرسید، حتی اگر فکر می کنید ممکن است احمقانه باشد.

وظیفه شناسی

آیا وظیفه شناس بودن یک مهارت نرم است که این روزها بسیاری از کارمندان فاقد آن هستند؟ برخی از مدیران منابع انسانی استدلال می‌کنند که این کیفیتی است که تقاضای زیادی دارد، زیرا یکی از مهارت‌های نرم بسیاری است که در مجموعه استعدادهای امروزی کمیاب است.

اما به هر حال این ویژگی حرفه‌ای دقیقا چیست؟ یک کارگر وظیفه شناس کسی است که سازمان یافته، مسئولیت پذیر، قابل اعتماد، وقت شناس و برنامه ریز باشد.

آیا این یک ویژگی ذاتی است یا می‌تواند یک مهارت اکتسابی باشد؟ اگر فکر نمی‌کنید در کار به اندازه کافی وظیفه‌شناس هستید، می‌توانید با ایجاد اهداف واقع‌بینانه برای حرفه‌تان، ایجاد روابط با همکارانی که اهداف شما را به اشتراک می‌گذارند، شروع کنید و طرز فکرتان را اصلاح کنید. تغییرات کوچکی مانند زودتر رسیدن به کار، پذیرش مسئولیت‌های جدید و داشتن فهرستی از کارها، می‌تواند تفاوت را ایجاد کند.

وقت شناسی

این به برخی از ویژگی‌های شخصی قبلی که ذکر کردیم مربوط می‌شود، اما وقت شناسی برای یک حرفه موفق بسیار مهم است، چه در دفتر کار باشید و چه از راحتی در خانه خود کار می‌کنید.

علاوه بر این، ما فقط فکر می‌کنیم که وقت شناس بودن به معنای رسیدن به محل کار در زمان‌های تعیین شده است. با این حال، این می‌تواند بسیار بیشتر باشد، از جمله آماده شدن و انجام به موقع کار و آماده بودن برای انجام تکالیف یا جلسات.

آیا این آسان به نظر می‎‌رسد؟ خوب، لازم نیست سخت باشد! و اگر می‌خواهید خود را وقت شناس‌تر کنید، باید آن را در اولویت خود قرار دهید. مواردی مانند حفظ دستور کار روزانه، استفاده از تایمر برای تکمیل وظایف مطمئنا می‌تواند کمک کننده باشد. با این اوصاف، مطمئن شوید که به خودتان زمان کافی می‌دهید، خواه به موقع به کار برسید یا یک کار را تمام کنید.

وفاداری

بسیاری از کارگران امروزی احساس می‌کنند که شرکت‌ها نسبت به کارمندان خود بی‌وفایی هستند. شکاکان ادعا می‌کنند که یک کسب و کار آماده است تا برگه‌های صورتی را به کارکنان رده پایین ارائه دهد و در عین حال اطمینان حاصل شود که مدیران و انواع مدیریت ایمن و ایمن هستند. این شاید چند سال پیش درست بود، اما در اقتصاد امروز، کارگر دوباره مسئول است و تمام قدرت را در اختیار دارد. گفته می‌شود، کارگر وفادار بودن می‌تواند به روش‌های بیش‌تری سود سهام را بپردازد، به‌علاوه، کارمای عالی است.

اما آیا کارمند وفادار بودن مستلزم آن است؟ در بیشتر موارد، کار شما را به طور موثر انجام می‌دهد، همچنین نشان دادن قدردانی برای ساعات اضافی، افزایش حقوق و پاداش. همچنین به این معنی است که شغل شما اولویت اصلی در زندگی حرفه‌ای شما است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code