فیزیوتراپی یکی از پربارترین مشاغلی است که می‌توان در بازار کار انتخاب کرد. شما واقعاً تفاوت ایجاد می‌کنید، چه با یک نوزاد نارس کار کنید که رشد فیزیکی او کند است یا به بزرگسالی کمک کنید که دوباره راه رفتن را یاد می‌‎گیرد.

این موقعیت برای همه نیست، زیرا مستلزم انرژی فیزیکی زیادی، ناامیدی‌های ذهنی و ساعات طولانی است. علاوه بر داشتن مدارک مناسب، شما همچنین باید دارای مجموعه متنوعی از  مهارت‌های برتر باشید که به شما امکان می‌دهد کار خود را به خوبی انجام دهید. این امر ضروری است زیرا بیماران – پیر و جوان – به شما وابسته هستند تا مطمئن شوید که می‌توانند بدن خود را حرکت دهند، چه تعادل یا حرکت انگشت پا. با این اوصاف، ما فهرستی از ۱۵ مهارت برتری که برای دنبال کردن شغلی به عنوان فیزیوتراپ نیاز دارید، گردآوری کرده‌ایم که در این مقاله از مجله اینترنتی نیازمندی‌های همشهری می‌خوانید.

مهارت‌های حرکتی

به عنوان یک فیزیوتراپیست، وقت شما صرف کمک به دیگران برای بهبود مهارت‌های حرکتی با تمرینات بدنی یا حرکات مکرر می‌شود. همیشه بهترین کار این است که قبل از اینکه بخواهید آنها را به دیگران آموزش دهید، خودتان این مهارت‌ها را داشته باشید.

مهارت‌های حرکتی به دو دسته درشت و خوب تقسیم می‌شوند.

  • مهارت‌های حرکتی درشت، مهارت‌هایی هستند که برای نشستن، راه رفتن یا دویدن استفاده می‌کنید، که همگی برای کار به‌عنوان یک فیزیوتراپ ضروری هستند. زیرا ممکن است مجبور شوید برای اینکه با مراجعه‌کننده هماهنگ شوید، بدوید.
  • مهارت‌های حرکتی ظریف برای گرفتن، دستکاری اشیا یا نقاشی استفاده می‌شود. در صورتی که نیاز به توانبخشی مشتریان داشته باشید، این موارد مفید خواهد بود و به آنها دستور دهید مهره‌ها را روی گردنبند به هم ببندند یا با اتصال آنها به یکدیگر زنجیره‌ای از گیره‌های کاغذ بسازند.

مهارت‌های ارتباطی

در حالی که زمان شما صرف توانبخشی بدن مشتریانتان می‌شود، این بدان معنا نیست که مهارت‌های ارتباطی شما باید از پنجره بیرون برود. برای اینکه مشتریان خود را به تمرین مناسب هدایت کنید، به ارتباطات زیادی نیاز دارد زیرا شما حرکات مورد نیاز را به خوبی بیان می کنید تا مشتری شما بتواند تجسم کند و همچنین دستورالعمل‌هایی را که همراه با آنها به زبان آورده‌اید به خاطر بسپارد.

ممکن است نیاز داشته باشید که به صورت کتبی نیز ارتباط برقرار کنید، زیرا جلسات خود را با دستورالعمل‌های دریافتی از جلسه خود به پایان می‌رسانید، همراه با نکاتی برای اطمینان از فعال ماندن آنها در بین جلسات. بدون مهارت‌های ارتباطی به عنوان یک فیزیوتراپ، مشتریان شما بهره وری کمتری خواهند داشت و استراتژی توانبخشی شما ممکن است به همین راحتی عمل نکند.

مهارت‌های بین فردی

اهمیت مهارت‌های بین فردی را به عنوان یک فیزیوتراپ دست کم نگیرید. وقتی توانبخشی فردی را در دستان خود می‌گیرید، این مهارت ها ضروری است.

شما باید با مشتری خود رابطه‌ای ایجاد کنید و موقعیت‌هایی را که ممکن است در اثر ناامیدی آنها از بازتوانی متوقف شده یا دردی که تجربه می‌کنند، به طور موثر مدیریت کنید. مهارت‌های بین فردی، که شامل گوش دادن فعال، همدلی و هوش هیجانی می‌شود، می‌تواند به شما کمک کند تا به طور موثر از طریق آن حرکت کنید.

مهارت‌های کار تیمی

همانطور که از طریق یک رژیم توانبخشی با مشتری خود کار می‌کنید، برخی از برنامه‌های شما ممکن است ماهیت بلندمدت داشته باشند و به دانش و کمک بیشتری نیاز داشته باشند.

بسته به ساختار سازمان خود، ممکن است به طور مستقل نیز کار کنید و از حمایت سایر فیزیوتراپیست‌ها در مطب برخوردار نباشید. شما می‌توانید از طریق شبکه با دیگران در زمینه کاری خود در خارج از محل کار همکاری کنید و از این طریق دانش خود را به حداکثر برسانید.

هوش علمی

کار به عنوان یک بدنی مستلزم آموزش علمی متمرکز است. شما برای درمان موثر مشتریان خود به درک عمیقی از آناتومی، زیست شناسی، شیمی و فیزیولوژی نیاز دارید و حتی ممکن است بسته به علاقه خود به کار کارشناسی ارشد ادامه دهید.

یک پایه علمی به شما دانش و مهارت‌هایی را برای دستکاری بدن بیماران خود در صورت نیاز برای توانبخشی ارائه می‌دهد. شما می‌توانید از این دانش برای انجام اندازه گیری‌ها و انجام محاسبات برای اثبات بهتر برنامه توانبخشی توصیه شده خود استفاده کنید.

آگاهی بدنی

آیا می‌توانید جلسه‌ای را با یک مشتری تصور کنید و از او بخواهید حرکتی را انجام دهد که با توانایی فیزیکی فعلی‌اش، دردی که ممکن است ایجاد کنید، آسیب‌های اضافی و از دست دادن احترام مشتری، امکان‌پذیر نیست؟

به عنوان یک فیزیوتراپیست، آگاهی فیزیکی یک مهارت مهم است. درک نحوه حرکت و حرکت بدن در کارهای روزمره شما مفید خواهد بود. این مهارت‌ها را می‌توان با تمرکز بر افزایش دانش خود در مورد بدن انسان برای ترجمه آن به سلامت فیزیکی مشتریان و کار ذهنی از طریق حس لامسه، تمرین کرد، زیرا ممکن است در مواقعی از شما خواسته شود که آسیب‌های مشتریان خود را ارزیابی فیزیکی کنید و برنامه ای که برای آنها کار می‌کند.

مهارت‌های تفکر انتقادی

توانایی تفکر انتقادی به عنوان یک فیزیوتراپیست بسیار مهم است. در واقع، توانایی تجزیه و تحلیل یک موقعیت و ارائه یک برنامه بر اساس آن تحلیل برای موفقیت شما در این نقش حیاتی خواهد بود.

این مشاغل اغلب دارای استقلال قابل توجهی هستند. شما در این موقعیت مستقل‌تر خواهید شد، بنابراین داشتن توانایی تفکر انتقادی در تمام جنبه‌های موقعیت برای فرمول‌بندی حدسی به تنهایی که به توانبخشی فیزیکی برای مشتری شما ترجمه می‌شود، ضروری است.

مهارت‌های تفکر خلاق

همانطور که در برنامه توانبخشی کاملاً طراحی شده و با تفکر انتقادی خود قدم می‌گذارید، ممکن است به مشکلی برخورد کنید، چیزی که شما را در حال پیشرفت است که پیش بینی نمی‌کردید. اینجاست که تفکر خلاق به عنوان یک درمانگر فیزیکی وارد عمل می‌شود.

وقت آن است که انعطاف پذیر و روشن فکر باشید. اکنون می‌خواهید آن مشکل جدید را حل کنید و در حالی که از مهارت‌های تفکر خلاق خود استفاده می‌کنید و برای راه‌حلی برای کمک به مشتری خود فکر می‌کنید، از تفکر انتقادی استفاده می‌کنید.

مهارت‌های سازمانی

در هر نقش حرفه ای، مهارت‌های سازمانی ضروری است و فیزیوتراپ‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. شما با بسیاری از قطعات متحرک کار خواهید کرد – نه اینکه احتمالاً با چندین مشتری در یک زمان سروکار دارید. هرچه سازماندهی بیشتری داشته باشید، وضعیت بهتری خواهید داشت.

برای مثال، با از دست دادن سندی که مشتری شما برای درخواست مرخصی پزشکی نیاز دارد، خود را در معرض فاجعه قرار ندهید. سازماندهی از شما و مشتریانتان در حین راه رفتن و مدیریت مراقبت از آنها محافظت می‌کند.

مهارت‌های مشاهده

توانایی مشاهده بیش از سطح افراد تنها چیزی است که مهارت‌های مشاهده را واجد شرایط می‌کند. ما فقط در مورد تماشای مردم در اینجا صحبت نمی‌کنیم.

به عنوان یک فیزیوتراپیست، شما به دنبال بهبود توجه خود به جزئیات از طریق مشاهده نگرش‌ها و حرکات در ارتباط با مشتری خود هستید. این مشاهدات به شما این امکان را می‌دهد که برنامه بیمار خود را شخصی سازی کنید، نه تنها به نیازهای فیزیکی مشتری بلکه به شخصیت و نیازهای نگرش مشاهده شده آنها نیز اختصاص دارد.

مهارت‌های مدیریت زمان

به عنوان یک فیزیوتراپیست، مهارت های مدیریت زمان با حفظ روابط مثبت با مشتریان شما کمک زیادی می‌کند. برخی از مشتریان ممکن است روز شلوغی داشته باشند – ناگفته نماند که روز شما شامل دیدن مشتریان پشت سر هم خواهد بود.

به وقت آنها احترام بگذارید و در حالی که در حال کار بر روی برنامه توانبخشی آنها هستید به یکباره مکالمات را در آن بگنجانید.

مهارت‌های چندوظیفه‌ای

از آنجایی که به طور موثر زمان خود را با مشتریان خود مدیریت می‌کنید، انجام چند کار مهم خواهد بود. بیماران شما فیزیوتراپیستی نمی‌خواهند که در حین انجام حرکات توانبخشی خود نتواند چیزی بگوید. در واقع، اکثر مشتریان از گفتگوی حواس پرتی در مورد زندگی خود استقبال می کنند.

به عنوان یک فیزیوتراپیست، داشتن توانایی استفاده از مهارت‌های خود برای کمک فیزیکی به مشتری، در عین حال که از نظر ذهنی او را از هرگونه درد یا ناراحتی که ممکن است احساس کند منحرف می‌کند.

اخلاق کاری

فیزیوتراپی در رتبه بندی بهترین مشاغل درمانگر در جهان قرار دارد، که تا حد زیادی به اخلاق کاری افرادی که در این سمت هستند، می‌باشد. ساعات کاری شما، چه تمام وقت یا پاره وقت، همچنان باید متمرکز و عمدی با مشتریانشان باشد. در این نقش، زمانی که به خانه می‌آیید با تشکیل پرونده، فکر کردن به درمان‌ها و ارتباطات خارج از دفتر با درمان‌ها، «ترک کردن کار در خانه» دشوار باشد. اما به یاد داشته باشید: برای تبدیل شدن به یک فیزیوتراپیست و موفقیت به عنوان یک فیزیوتراپیست، یک اخلاق کاری قوی لازم است.

صبر

فشار وارد شدن به آسیب دیدگی یا مشکل حرکتی فرد و بهبود آن از طریق یک سری تمرینات می‌تواند شما را به عنوان یک فیزیوتراپ از بین ببرد. توانایی آرام ماندن تحت فشار و ارائه صبر برای خود و مشتری یک مهارت ضروری برای این نقش است.

ممکن است با یک مورد دشوار روبرو شوید و برنامه درمانی شما کاملاً جواب ندهد، اما با خودتان صبور باشید. به همین ترتیب، مشتری شما ممکن است در توانبخشی خود از نظر ذهنی یا جسمی دچار مشکل شود. آن مهارت‌های بین فردی را تمرین کنید و با همدلی آنها را از طریق برنامه، حرکات و نتیجه دوباره طی کنید.

مهربانی

به طور بالقوه مهم‌ترین مهارت مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک فیزیوتراپیست، مهربانی است. شما روزانه با تعدادی از افرادی مواجه می‌شوید که به دلیل آسیب دیدگی ویرانگر برای بازگرداندن تحرک یا تلاش برای تسکین درد تلاش می‌کنند.

در هر صورت، نشان دادن کمی مهربانی در حالی که آنها در مورد نتیجه خود به شما اعتماد دارند، شما را به طور مداوم در میان جمعیت برجسته می‌کند. اطمینان حاصل کنید که مشتریان شما می‌دانند که با آنها در سفر هستید و چیزی وجود ندارد که با هم روبرو نشوید.

آیا می‌توانید به مهارت‌های دیگری که فیزیوتراپیست‌ها نیاز دارند فکر کنید؟ در بخش نظرات زیر به ما اطلاع دهید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code