یک شغل پاره وقت راهی عالی برای کسب درآمد است، به خصوص اگر دانشجو هستید، اما می‌تواند مهارت‌های زیادی را بدست آوردید.

در هر نقشی که در طول حرفه خود دارید، مهارت‌های جدیدی را برای اضافه کردن به رزومه خود یاد خواهید گرفت – حتی در یک شغل پاره وقت. مهارت‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید در حین کار پاره وقت به آنها مسلط شوید، خواه از طریق شغل دانشجویی یا شغلی که بر اساس تعهدات دیگر کار می کند.در واقع، مزایای زیادی از کار پاره وقت وجود دارد ، مانند تعادل بهتر کار و زندگی و انعطاف پذیری بیشتر.

اما چه مهارت‌های خاصی را می‌توانید در حین کار پاره وقت یاد بگیرید؟ در این مقاله، ۱۵ مهارتی را که می‌توانید در حین کار یاد بگیرید را مطرح خواهیم کرد.

ارتباطات

هر شغلی که دارید شامل نوعی ارتباط است. چه حضوری در یک موقعیت خرده فروشی یا به صورت مجازی به عنوان پشتیبانی فناوری اطلاعات، شما باید با دیگران ارتباط برقرار کنید. وقتی پاره وقت کار می‌کنید، این فرصت را دارید که مهارت‌های ارتباطی خود را در تعامل با همکاران و مشتریان به طور یکسان افزایش دهید. ارتباطات کلید موفقیت است، بنابراین کار روی این مهارت در اوایل کار شما را به جلو سوق می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا ارتباطاتی ایجاد کنید که در آینده به نفع شما باشد.

مدیریت زمان

اگر به داشتن یک برنامه مشخص عادت ندارید، کار پاره وقت می‌تواند به شما در ایجاد یک روال کمک کند. مدیریت زمان هنگام پیشرفت در حرفه خود بسیار مهم است، بنابراین کار کردن در مورد نحوه مدیریت برنامه خود و در نهایت انجام کارها مهارت بسیار خوبی است. کارفرمایان از آن متنفرند که چیزها به موقع تحویل داده نمی‌شوند. بنابراین یادگیری مدیریت زمان (و سر وقت بودن ) یکی دیگر از مزایای عالی کار پاره وقت است.

خدمات مشتری

اگر هدف نهایی شغلی شما در بلندمدت این است که در یک نقش مبتنی بر مشتری کار کنید، باید مهارت‌های خدمات مشتری خود را بهبود ببخشید و هیچ راهی بهتر از غواصی عمیق و تعامل با مشتریان در زمانی که هستید وجود ندارد. کار کردن. شما شروع به یادگیری نحوه رسیدگی به مشتریان مشکل خواهید کرد و بهترین خدمات را به آنها ارائه خواهید کرد.

سازگاری

برخی از افراد سازگاری را دشوار می‌دانند، زیرا به خوبی با تغییرات کنار نمی‌آیند، اما اگر نقشی پاره وقت داشته باشید، فرصتی برای مشاهده، یادگیری و تطبیق با تغییر شرایط در شرکت خواهید داشت. همچنین این فرصت را به شما می‌دهد که سؤال بپرسید و به شما اجازه می‌دهد تا روی پای خود فکر کنید. متأسفانه، همه چیز همیشه طبق برنامه پیش نمی رود، بنابراین توانایی تطبیق و تغییر مسیر، مهارت بسیار خوبی است.

قابل اعتماد بودن

کار کردن، در هر شرایطی، به این معنی است که باید یاد بگیرید که قابل اعتماد باشید. اگر همکاران شما به مشارکت شما در یک پروژه متکی هستند، باید آن را دنبال کرده و به انجام برسانید. داشتن این یک مهارت نرم عالی است، زیرا مدیران و همکاران شما از کسی که می‌توانند به او وابسته باشند قدردانی می‌کنند، وقتی شرایط سخت است و به کمک نیاز دارند.

اگر ثابت کنید قابل اعتماد هستید، به شما کمک می‌کند تا با همکاران و مدیران خود اعتماد ایجاد کنید و زمانی که می‌خواهید در حرفه‌تان ادامه دهید، استخدامی پرخطر کمتر خواهید شد.

بین فردی

با بهبود مهارت‌های بین فردی خود، احساس اطمینان از توانایی‌های خود را برای همسالان و مافوق خود آسان‌تر می‌کنید. کار پاره وقت به شما این فرصت را می‌دهد که ارتباط قوی با افراد اطراف خود و همچنین با پایگاه مشتریان شرکت ایجاد کنید. داشتن مهارت‌های بین فردی قوی به این معنی است که از گوش دادن فعال با دیگران و برقراری ارتباط با اطرافیانتان به شیوه ای همدلانه استفاده می‌کنید .

هوش هیجانی

هوش عاطفی شما را ملزم به تحلیل و سازگاری می‌کند. هنگامی که یاد گرفتید واکنش‌های خود را به موقعیت‌های خاص درک کنید، می‌توانید آنها را در حرکت رو به جلو وفق دهید. همچنین به شما کمک می‌کند که همدلی بیشتری داشته باشید، که یکی دیگر از مهارت‌های مورد توجه است.

حل مسئله

هر روز در محل کار، با چالش‌ها و مشکلات جدیدی روبرو خواهید شد. این به شما فرصتی عالی برای بهبود مهارت‌های حل مسئله می‌دهد. چه برای کمک به مشتری در یافتن کالای تمام شده یا عیب یابی یک مشکل فناوری اطلاعات، این مهارتی است که در آینده برای شما مفید خواهد بود.

قاطعیت

گاهی اوقات ممکن است با موقعیتی مواجه شوید که باید قاطعانه رفتار کنید. به عنوان مثال، اگر مشتری می‌خواهد کالایی را بدون رسید پس دهد، باید قاطعانه رفتار کنید و خط مشی شرکت در مورد بازگرداندن اقلام را توضیح دهید. تا زمانی که این کار را به روش درست انجام دهید، هیچ اشکالی ندارد که به اسلحه خود بچسبید و روند کار را به آنها بگویید. قاطعیت در واقع استرس را کاهش می دهد ، زیرا شما کنترل بیشتری بر موقعیت‌ها احساس می‌کنید و می‌توانید در موقعیت‌های خاص از دیدگاه خود دفاع کنید و در عین حال به عقاید دیگران احترام بگذارید.

تصمیم گیری

ما هر روز با موقعیت‌هایی مواجه می‌شویم که باید تصمیمی بگیریم، چه انتخاب چیزی که برای ناهار می‌خواهید یا یک تصویر خاص برای یک کمپین بازاریابی. وقتی پاره وقت کار می‌کنید، این تصمیمات عواقب بلادرنگ دارند، بنابراین به کارگیری مهارت‌های تصمیم گیری شما مهم است. به علاوه، از هر تصمیم اشتباهی درس خواهید گرفت. بسیاری از مشاغل مستلزم آن هستند که کارمندان در تصمیم گیری اعتماد به نفس داشته باشند، زیرا کار اشتباه ممکن است برای آنها هزینه داشته باشد، بنابراین تمرین در این زمینه یک مزیت بزرگ است.

کار تیمی

اگر به تنها بودن عادت دارید، کار پاره وقت به شما کمک می‌کند تا به کار گروهی عادت کنید. یادگیری نحوه خوب کار کردن در یک تیم برای شما در طول حرفه شما مفید خواهد بود، زیرا به همکاری و کار با دیگران عادت خواهید کرد. یکی دیگر از مزایای این کار این است که می‌توانید مهارت‌های جدیدی را از تیم خود بیاموزید – این یک موقعیت برد-برد است. شما در یک تیم کار می‌کنید تا فشار ناشی از تکمیل یک پروژه را کاهش دهید و در طول مسیر مهارت‌های جدیدی را بیاموزید.

مدیریت استرس

شما نمی‌خواهید زندگی کاری خود را با استرس در محل کار بگذرانید، بنابراین یاد بگیرید که چگونه با استرس خود در ابتدای کار خود کنار بیایید، بهترین راه برای جلوگیری از فرسودگی شغلی آینده است. کار پاره وقت به شما این فرصت را می‌دهد که استرس را تجربه کنید و راه‌هایی برای مبارزه موثر با آن بیابید تا بتوانید با طرز فکری شادتر به جلو حرکت کنید .

رهبری

اگر می‌خواهید از نردبان شغلی بالا بروید و در آینده نقش رهبری داشته باشید، می‌توانید برخی از مهارت‌های مهم رهبری را در یک نقش پاره‌وقت شروع کنید (تا زمانی که روی هیچ انگشتی پا نگذارید). اگر در یک نقش پاره وقت ارشدتر هستید، مهارت‌های مدیریتی که به دست می‌آورید در رزومه شما در هنگام درخواست برای کار تمام وقت عالی به نظر می‌رسد.

سازمان

بسته به کار پاره وقت که انجام می‌دهید، می‌توانید مهارت‌های سازمانی خود را تمرین کرده و بهبود بخشید. برای مثال، اگر برای یک آژانس بازاریابی کار می‌کنید، مسئولیت سازماندهی و زمان بندی کمپین های بازاریابی و تبلیغات در پلتفرم‌های مختلف را بر عهده خواهید داشت. این تجربه دست اول قطعا برای کارفرمایان بالقوه در آینده جذاب خواهد بود.

اخلاق کاری

به دست آوردن یک اخلاق کاری خوب قطعاً در مسیر پیشرفت شغلی شما در جایگاه خوبی قرار می‌گیرد. درک و قدردانی از پیچیدگی‌های یک کسب و کار و نحوه اداره آن باعث می‌شود که از نقش و مشارکت خود قدردانی کنید. دیدن نتیجه کار سخت شما یکی دیگر از مزایایی است که در نهایت باعث می‌شود شما احساس موفقیت کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code