موفقیت در مصاحبه فروش در ۷ مرحله

۴ دی ۱۳۹۹ زمان مطالعه:۳ دقیقه

مهارت‌های شما در فروش مورد آزمایش و بازخواست‌های شدیدی قرار می‌گیرند و بخش نمونه اجرایی آن را بیشتر شبیه به یک اجرا می‌کند تا یک مصاحبه. تمامی مصاحبه‌ها، در هر حرفه‌ای، نیاز به آمادگی دارند، اما روش‌های هوشمندانه ای وجود دارد که به شما کمک می‌کنند تا خود را برای مصاحبه‌های فروش آماده کنید. هفت نکته وجود دارد که شما باید برای ورود به بازار فروش حتی پیش از پاسخ به تماس مصاحبه‌کننده یا ورود به جلسه، انجام دهید.
۱- اطمینان از فرد مصاحبه کنننده
همه چیز در فروش به روابط بستگی دارد. بنابراین مطمئن شوید که می‌دانید با چه کسی صحبت خواهید کرد. نام مصاحبه کننده خود، مکان، تاریخ و زمان مصاحبه خود را دو مرتبه چک کنید. اشتباه کردن در هر یک از این موارد می‌تواند به رد شدن شما در آن شغل منجر شو.
۲-  تحقیق  در مورد شرکت مورد نظر
مهم نیست که برای کدام موقعیت شغلی مصاحبه می‌کنید، جمع آوری اطلاعات استاندارد درباره پیش زمینه شرکت، نمای کلی، محصولات و … همیشه ایده ی خوبی است. اما این یک مصاحبه فروش است. اینجا مهم است که نشان دهید که می‌توانید بازاریابی انجام دهید.
شما باید دامنه‌ تحقیقات خود را در مورد یادگیری گزاره های ارزش، تمایز و سایر مواردی که به شما در فروش محصولات آنها کمک می‌کند، متمرکز کنید. همراه خود یادداشتهایی شامل ۵ الی ۱۰ سؤال هوشمندانه داشته باشید که نشان دهد تحقیقات خود را انجام داده اید.
۳- آموزش در حین کار
در صورت امکان، یک نمونه‌ی آزمایشی رایگان از محصولات شرکت را برای آشنایی بیشتر قبل از مصاحبه دانلود کنید. این به شما کمک می‌کند تا ایده ای کلی در مورد چگونگی بهینه سازی محصول و اینکه آزمون دمو (اجرای بخشی از فروش به صورت نمایشی) ممکن است چگونه پیش رود ارائه می‌دهد.
۴- نشان دادن مهارت ها در مصاحبه
شخص مصاحبه کننده اغلب می‌خواهد یک سابقه تایید شده از موفقیت شما را ببیند. هر یک از سوابق موفقیت فروش خود را پرینت کنید، یا حداقل آمادگی صحبت در مورد آنها را داشته باشید. به عنوان مثال این موفقیت ها میتواند مواردی از قبیل  رکوردزنی زودهنگام، بستن بزرگترین قراردادها یا هر چیز دیگری ازین قبیل باشد.
۵- پرینت رزومه کاری
داشتن یک کپی از رزومه تان نشانگر این است که که شما آمادگی لازم را دارید، همچنین رجوع به آنها در طول مصاحبه اغلب بسیار مفید است. فرض کنید مصاحبه‌کنندگان هنگام ورود شما نسخه‌ی پرینت شده ای از رزومه ی شما نداشته باشند و در انتظار رسیدن َما باشند.
۶- عدم فراموشی لوازم
فقط آنچه را لازم دارید همراه داشته باشید، اما چیزی را فراموش نکنید. یک دفترچه یادداشت و یک قلم برای یادداشت برداری قبل، حین و بعد از مصاحبه همراه داشته باشید. در بیشتر موارد، نیازی به ارائه ی نامه یا منابع ارجاعی نیست.
۷ – حضور در محل مصاحبه ۱۵ دقیقه قبل از برگزاری مصاحبه
یکی از بدترین کارهایی که می‌توانید در یک مصاحبه انجام دهید تاخیر داشتن است. اطمینان حاصل کنید که زودتر از موعد می‌رسید و ترافیک، پارکینگ و حمل و نقل عمومی را در نظر می‌گیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code