برای اینکه به عنوان یک مهندس عمران بتوانید در شرکت‌های معتبر در زمینه مدیریت و اجرای پروژه‌های عمرانی فعالیت کنید، اولین قدم تهیه رزومه مناسب است.

شما باید متناسب با شغل مورد نظر، رزومه خود را تهیه و تنظیم کنید تا بتوانید کارفرما را برای دعوت شما به انجام مصاحبه حضوری و یا آنلاین متقاعد کنید. در صورتی که به نکات مهمی که در ادامه این مقاله از مجله اینترنتی نیازمندی‌های همشهری اشاره شده است، توجه کنید، می‌توانید به راحتی به هدف‌تان دست پیدا کنید.

توصیف شغلی رزومه مهندس عمران

یکی از اصلی‌ترین قسمت یک رزومه درباره من یا توصیف شغلی است که کارفرمایان نگاه ویژه به این قسمت از رزومه دارند. در صورتی که شما این قسمت را به خوبی تکمیل کنید این امکان برای شما فراهم خواهد شد تا حرفه خود را به خوبی به معرض نمایش بگذارید. به طور کلی این قسمت از رزومه می‌تواند موفقیت‌های شما را در دو خط به کارفرما اعلام کند. اما برای اینکه به عنوان مهندس عمران بتوانید رزومه مناسبی تهیه کنید بهتر است خلاقانه عمل کنید. شما باید سعی کنید در قسمت درباره من دستاوردهای چشم گیر خود را به صورت کوتاه عنوان کنید. سعی کنید مهم‌ترین قسمت رزومه را با کلمات و ادبیات مناسب تکمیل کنید.

نمونه خلاصه رزومه مهندس عمران

مهندس عمران با داشتن ۸ سال سابقه در شرکت‌های معتبر ساختمانی و تجربه اجرای پروژه های عمرانی موفق در استان تهران. تسلط به نرم‌های تخصصی در زمینه عمران از جمله AutoCAD

سوابق تحصیلی رزومه مهندس عمران

یکی از شروط اصلی استخدام مهندس عمران تحصیلات مرتبط با این رشته است. اگر از دانش این رشته برخوردار باشید اما در این حوزه تحصیل نکرده باشید، استخدام شما در شرکت‌های عمرانی بسیار سخت خواهد بود. اگر در مقاطع کارشناسی ارشد و یا دکترار شته مهندسی عمران تحصیل کرده باشید، امتیاز شما نزد کارفرما جهت دعوت شدن به مصاحبه افزایش پیدا خواهد کرد. در قسمت سوابق تحصیلی حتما از بالاترین مقطع تحصیلی شروع به تکمیل بخش مربوطه کنید. فراموش نکنید علاوه بر ذکر مقاطع و رشته تحصیلی، حتما معدل و سال تحصیلی خود را نیز عنوان کنید.

تجربه کاری رزومه مهندس عمران

تجربه کاری در حوزه پروژه‌های عمرانی شما را برای دستیابی به شغل مورد نظر نزدیک‌تر می‌کند. در صورتی که از تجربه کاری خوبی بهره‌مند می‌باشید حتما در نوشتن آن در رزومه دقت کنید تا مواردی از قلم نیفتد. توصیه می‌شود برای شغل مهندس عمران به هیچ عنوان سوابقی از کارهای غیر مرتبط را در رزومه عنوان نکنید، چرا که از دید کارفرما شما قصد داشتید رزومه‌تان پرپیمان‌تر شود. در نوشتن سوابق شغلی فقط به ذکر مسئولیت‌ها محدود نشوید و دستاوردهای و راه‌های حال خلاقانه خود را در پروژه‌های مختلف بیان کنید. حتی در صورتی که در زمینه عمران کارهای داوطلبانه انجام داده‌اید و یا به عنوان کارآموز در شرکتی فعالیت داشته‌اید حتما در رزومه خود عنوان کنید.

مهارت رزومه مهندس عمران

اینکه شما در رشته مهندس عمران حتی در مقاطع بالا تحصیل کرده باشید و حتی در شرکت‌های معتبری سابقه کار دارید، دلیلی ندارد که رزومه شما قوی است. کارفرما معمولا مسئولیت امور پروژه‌های مختلف را در اختیار کسانی می‌گذارد که فرد مورد نظر از مهارت‌های ویژه‌ای برای مدیریت و اجرای پروژه برخوردار باشد. بنابراین این قسمت از رزومه را به راحتی از دست ندهید. مهارت‌های یک مهندس عمران به دو دسته مهارت‌های نرم و مهارت‌های سخت تقسیم می‌شود.

مهارت‌های نرم می‌تواند شامل عملکرد مناسب در محل کار، برقراری ارتباط فعال، ارزیابی اطلاعات، تفکر انتقادی و .. باشد و مهارت‌های سخت شامل مهارت‌های مهندسی، کاربرد عملی علم و فناوری مهندسی، مهارت در ریاضیات، تکنیک‌های طراحی برای نقشه‌ها و مدل‌ها و .. باشد. علاوه بر این از دسته از مهارت‌ها، مهارت‌های نرم افزاری نیز از درجه بالایی برخوردار است. نقشه کشی، توسعه و محیط زیست، گرافیک و عکس برداری و مهارت‌های تحلیلی و علمی از جمله این مهارت‌ها است.

پروژه‌های موفق مهندس عمران

یکی از قسمت‌هایی که از نگاه بسیاری از متقاضیان کار اهمیت زیادی ندارد و اکثرا آن را نادید می‌گیرند، ذکر پروژه‌های موفق مهندس عمران است. در صورتی که در طول سال تحصیلی و یا تجربه کاری‌تان پروژه موفقی را تجربه کرده‌‎اید حتما آن را در رزومه عنوان کنید. افزودن این بخش یک مزیت رقابتی برای شما به حساب می‌آید و می‌تواند نگاه ویژه کارفرمایان را نیز به دنبال داشته باشد.

چطور در شرکت‌های معتبر استخدام شویم؟

اگر بتوانید رزومه قابل قبولی تهیه کنید می‌توانید شانس خود را برای استخدام در شرکت‌های معتبری افزایش دهید. سایت نیازمندی‌های همشهری به عنوان یک مرجع معتبر انتشار آگهی‌های استخدام در کشور، روزانه برترین آگهی‌های معتبر را در اختیار متقاضیان کار قرار می‌دهد و شرایط را برای استخدام مهندس عمران در اکثر مشاغل فعال کشور فراهم می‌کند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code