نحوه پیدا کردن علایق کاری

۱۹ اسفند ۱۳۹۹ زمان مطالعه:۳ دقیقه

 
ممکن است مدت ها باشد که مدام بین شغل ها درحال تغییر جایگاه هستید و دیگر از این همه بدو بدو و تعویض شغل خسته شده باشید. دلتان بخواهد مثل کارمندان قدیمی شرکت ها که بعضا بعد از ۳۰ سال خدمت در یک جایگاه شغلی خاص، به مرحله بازنشستگی می رسند و مدام بین مشاغل در گردش نیستند، شما هم یک جا، در یک سازمان و در جایگاه شغلی دلخواهتان شروع به فعالیت کنید. شاید شنیده باشید که می گویند (کسی که شغلش را دوست داشته باشد، پیر نمی شود) و بارها از خودتان پرسیده باشید پس چرا من به شغل مورد علاقه ام نمی رسم؟ در ادامه راهکارهای ساده ای را جهت شناخت و دست یابی به شغل مورد نظرتان را مرور خواهیم کرد.
دنبال علایق تان بروید
علایق هر شخص، ساخته شده از تار و پود ویژگی ها و توانایی های فردی و اجتماعی افراد می باشد. همچنین، باید به این موضوع توجه کنید که شغل انتخابی شما باید تا حد زیادی با توانایی های فردی و اجتماعی شما هم خوانی داشته باشد. ممکن است به فضانوردی علاقه خاصی داشته باشید اما توانایی های جسمی و فعلی شما گنجایش دستیابی به این شغل را نداشته باشد. مثلا شما فردی احساسی باشید و دور بودن از خانواده به مدت زیاد مثلا حدود ۲سال، بدون هیچ گونه تماس و مراوده با خانواده برای شما سخت باشد. اما باید بدانید که یکی از تمرین های آمادگی فضانوردی، بی حرکت خوابیدن روی یک تخت به مدت ۹۰ روز و بدونه هیچ گونه فعالیت و مراوده و دیدار دوست و آشناست.
قدم به قدم برای علایق تان بجنگید
شاید شما بگویید خب فضانوردی که کاری ندارد. من از همین امروز تمرین هایش را برای خودم در خانه انجام می دهم و مثلا ۳ ماه دیگر آمادگی خودم را اثبات می کنم. اشتباه نکنید. کار شما خوابیدن و هیچ کاری کردن در شرایط بی وزنی باید باشد. زیرا این تمرین برای آمادگی بدن در حالت بی وزنی است، در حالت عادی. توجه کنید که هیچ کاری هم مطلقا نباید انجام دهید. در شرایط خاصی باید غذا بخورید دستشویی بروید و دوباره به حالت قبلی خود برگردید. برای شروع بهتر است با مطالعه در این باره شروع کنید. و تحقیق کنید و از شرایط آگاهی پیدا کنید.
میزان هزینه لازم برای علایق تان را بسنجید
شاید به نظر برسد خب با چند تا تمرین کوچک و کم کم می توان به خواسته و علاقه و شغل مورد نظر رسید. بله ولی معیار اصلی شما زمان رسیدن به خواسته تان می باشد. مثلا شما می توانید یک برنامه نویس حرفه ای شوید و با گوگل و آموزش های رایگان جلو بروید. اما بحث دوم زمان رسیدن به مبحث حرفه ای شدن برای ورود به یک مرحله بالاتر است. شما می توانید ۱۰ سال وقت صرف کنید و بدون هیچ هزینه ای وارد بازار کار شوید. می توانید ۳سال با صرف هزینه برنامه نویسی کنید و از سال چهارم درآمد داشته باشید. این ها همه به اولویت بندی شما بر می گردد که چگونه برنامه ریزی کرده اید.
دفتر برنامه ریزی داشته باشید
شما می توانید در ابتدای مسیرتان یک برنامه اولیه تهیه کنید و در ادامه مسیر شروعی در جهت بهبود برنامه ها و فرصت های پیش رو داشته باشید. توجه کنید این برنامه باید تا آخر مسیر همواره همراه شما باشد و مدام تغییر کند. یک نواختی خود عامل خسته کننده شدن برنامه می شود. در طول مسیر خود مطالعه و تحقیق در ارتباط با فرصت شغلی تان را از دست ندهید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code