نمایشگاه‌ گل و گیاه تهران

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ زمان مطالعه:۶ دقیقه

هجدهمین نمایشگاه بین المللی گل و گیاه از روز ۱۸ اردیبهشت ماه تا ۲۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در بوستان گفتگو در معرض دید عموم علاقه‌مندان گل و گیاه قرار دارد.

برگزاری نمایشگاه‌های گل و گیاه شرایطی را برای علاقمندان ایجاد می‌کند که علاوه بر آشنایی و تماشای انواع گونه‌های گیاهی و گل‌های مناسب آپارتمانی، امکان خرید آنها فراهم شود. در این نمایشگاه‌ها علاوه بر فروش انواع گل و گیاه، لوازم باغبانی، انواع کودها، بذر و تخم انواع گیاهان نیز به فروش می‌رسد. یکی از مزیت‌های اصلی فعالیت نمایشگاه‌های گل و گیاه می‌توان به خرید ارزان انواع گونه های گیاهی نسبت به بازار اشاره کرد. برخی از غرفه داران و تولید کنندگان، حتی به منظور ترغیب علاقمندان به خرید و نگهداری این گیاهان، تخفیف‌های ویژه‌ای در نظر می‌گیرند. ما در این مقاله از مجله اینترنتی نیازمندی‌های همشهری به معرفی نمایشگاه‌های معروف گل و گیاه در تهران می‌پردازیم. اما پیش از آن به بررسی مزایای نگهداری گیاهان در خانه می‌پردازیم که در ادامه می‌خوانید.

مزایای نگهداری گل و گیاه در آپارتمان

انواع گل و گیاه متناسب با شرایط و محیط، یکسری مزایا در زندگی انسان ایجاد خواهد کرد که از اگر به خوبی از آنها مراقب شود و امکان رشد آنها فراهم شود، قطعا فواید آنها اثر بخش‌تر خواهد بود. در ادامه به اختصار برخی از مزایای نگهداری گل و گیاه در آپارتمان را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

  • تصفیه هوای محیط‌های بسته

بر اساس مطالعات انجام شده هوای آلوده و ناسالم در فضاهای بسته‌ از جمله خانه و یا محل کار، خطر ابتلای افراد را به بیماری های قلبی، تنفسی، سرطان ریه و سکته مغزی را افزایش می‌دهد. به منظور تصفیه هوای چنین محیط‌هایی، استفاده از انواع گیاهان و گل‌ها توصیه می‌شود. چرا که ترکیبات خطرناک موجود در لباس‌ها و مبلمان را از بین برده و به جهت مقابله با انواع بیماری خطرناک بسیار مفید است. نگهداری از گیاهان همچنین تا ۱۰ درصد از دی اکسید کربن موجود در هوا را حذف کرده و به جای آن اکسیژن در فضا تولید می‌کند. درخت بامبو، درخت فوفل و فیکوس بنجامین از جمله گیاهانی است که برای پاکسازی هوای فضاهای بسته بسیار مفید است.

  • افزایش رطوبت و جلوگیری از سرماخوردگی

یکی از عوامل اصلی تحریک سیستم تنفسی و ابتلای افراد به آنفولانزا و سرماخوردگی، تنفس افراد در هوای خشک است. در صورتی که مقادیری رطوبت در فضا وجود داشته باشد، امکان ابتلای افراد به چنین بیماری‌هایی به حداقل می‌رسد. در این بین نگهداری از گل و گیاه شرایطی را فراهم می‌کند تا میزان رطوبت مورد نیاز محیط تامین شود. همچنین گیاهان به عنوان فیلتر در برابر میکروب های هوا، التهاب مجاری تنفسی را نیز کاهش می دهند.

  • مبارزه با بی‌خوابی

یکی از درمان های طبیعی برای مبارزه با بی‌خوابی، نگهداری از گیاهان است. اسطوخودوس و گل یاس از جمله گیاهانی می باشند که به دلیل خواص آرام بخش طبیعی، برای درمان بی‌خوابی بسیار مفید هستند. افرادی که از گل و گیاه در اتاق خواب خود استفاده می‌کنند، بدون استرس خواهند بود و راحت‌تر می‌خوابند.

  • زیباتر شدن دکوراسیون

بسیاری از افراد برای زیباتر شدن فضای داخلی خانه و حتی دفتر کار خود از وسایل گران مختلفی استفاده می کنند. این در حالی است استفاده از گل و گیاه، دکوراسیون خانه را متحول کرده و افراد نیازی نیست به سراغ خرید وسایل گران قیمت برای زیباسازی دکوراسیون بروند.

نمایشگاه‌های گل و گیاه تهران

شهر تهران با برگزاری نمایشگاه‌های مختلف گل و گیاه در محل‌های مختلف، میزبان بازدیدکنندگان و علاقمندان به طبیعت است. برخی از نمایشگاه‌های گل و گیاه به صورت موقت برگزار می‌شود و چنین رویدادی در برخی از روزهای سال برپا می‌شود. اما برخی از نمایشگاه‌ها به صورت دائمی برگزار شده و افراد می‌توانند در طول سال بر اساس ساعت فعالیت، به این مکان‌ها مراجعه کرده و گل و گیاه مورد علاقه خود را انتخاب و خریداری کنند. در ادامه به معرفی نمایشگاه‌های گل و گیاه دائمی می‌پردازیم.

نمایشگاه گل و گیاه گفتگو

این نمایشگاه به عنوان یکی از بزرگترین نمایشگاه گل و گیاه در تهران همه سالانه میزبان بسیاری از علاقمندان به طبیعت است. در نمایشگاه گل و گیاه بوستان گفتگو بسیاری از گیاهان آپارتمانی، انواع گل، درخچه‌های مختلف و انواع لوازم باغبانی و گلدان در معرض فروش قرار می گیرد. هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه تهران ۱۷ فروردین ماه ۱۴۰۱ با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران و تعدادی از سفرای برخی از کشور‌ها در بوستان گفتگو افتتاح شد و در حال حاضر پذیرای علاقمندان می‌باشد.

آدرس نمایشگاه گل و گیاه بوستان گفتگو: گیشا، خیابان نصر، خیابان پیروزی

نمایشگاه گل و گیاه امام رضا

نمایشگاه گل و گیاه امام رضا به عنوان یکی از معروف‌ترین و بزرگترین بازارهای گل و گیاه تهران محسوب می‌‍شود و سالانه از بیشترین آمار در فروش گیاه در تهران برخوردار است. در این نمایشگاه، بسیاری از گیاهان آپارتمانی، درخچه‌های مختلف و زیبا و انواع گل، انواع لوازم باغبانی و گلدان به فروش می‌رسد. این نمایشگاه فقط مختص گل و گیاهان طبیعی نیست و علاقمندان به گل‌های مصنوعی نیز می‌توانند برای خرید به این بازار مراجعه کنند. یکی دیگر از مزایای نمایشگاه گل و گیاه امام رضا، حمل و نقل آسان گیاهان خریداری شده به وسیله چرخ های موجود در بازار است.

آدرس نمایشگاه گل و گیاه امام رضا: اتوبان امام رضا (ع)، ضلع جنوب و غرب شهرک صنفی و صنعتی خاوران

ساعت کار نمایشگاه گل و گیاه امام رضا: همه روزه از ساعت ۴:۳۰ تا ۱۱ صبح

نمایشگاه گل و گیاه محلاتی

یکی دیگر از نمایشگاه‌های پربازدید در زمینه گل و گیاه، نمایشگاه گل و گیاه محلاتی است. علاقمندان در این نمایشگاه می‌‎توانند انواع گیاهان آپارتمانی، باغی، ابزارآلات و کلیه محصولات مرتبط با کشاورزی، گل‌های طبیعی و وسایل باغبانی را با کیفیت و هزینه‌ مناسب خریداری کنند. در این نمایشگاه که نزدیک به ۵۰۰ غرفه در آن فعالیت می‌کند، گل و گیاه هم به صورت عمده و هم به صورت تک فروشی به فروش می‌رسد.

آدرس نمایشگاه گل و گیاه محلاتی: بزرگراه محلاتی، خیابان نبرد جنوبی، خیابان زمزم، پایین‌تر از دادگاه خانواده، شهید محلاتی

ساعت کار نمایشگاه گل و گیاه امام رضا: همه روزه از ساعت ۴:۳۰ الی۱۱:۳۰ صبح (آخر هفته تا ساعت ۱۴)

نمایشگاه گل و گیاه شهید فکوری

این نمایشگاه با وجود اینکه سال‌هاست در غرب تهران به فروش عمده و جزئی انواع گل و گیاه می‌پردازد، اما آن طور باید، نزد مردم ناشناخته مانده است. در نمایشگاه گل و گیاه شهید فکوری علاوه ‌بر گل‌های شاخه‌ای و تزیینی، انواع درختچه و نهال، کاکتوس، گل‌های آپارتمانی و مخصوص باغچه، بذر گل و سبزیجات خوراکی، گیاهان زینتی، گلدان، لوازم گل‌آرایی، تجهیزات گل‌کاری و باغبانی و … جهت فروش در اختیار علاقمندان قرار گرفته می‌شود.

آدرس نمایشگاه گل و گیاه شهید فکوری: ابتدای جاده مخصوص کرج بعد از میدان آزادی

ساعت کار نمایشگاه گل و گیاه شهید فکوری: همه روزه از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۹ شب

نمایشگاه گل و گیاه غرب تهران

این نمایشگاه با برخورداری از ۶ سالن مجزا یکی دیگر از مجهزترین بازارهای گل و گیاه در تهران به شمار می‌آید. در این نمایشگاه انواع گل‌های عمومی بازار نظیر ژربرا، مریم، داوودی، لیلیوم و غیره، گیاهان بیرونی و گیاهان خانگی، درختچه و بن‌سای، کاکتوس و لوازم باغبانی و لوازم مرتبط با آن را اعم از خاک و کود و بذر جهت بازدید و فروش در اختیار علاقمندان گذاشته می‌شود.

آدرس نمایشگاه گل و گیاه غرب تهران: انتهای اتوبان ستاری شمال، دومین خروجی دوربرگردان، جنب پمپ بنزین آبشناسان

ساعت کار نمایشگاه گل و گیاه غرب تهران: همه روزه از ساعت ۹ صبح الی ۹ شب


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code