نکات ضروری برای استخدام بهترین فرد

۱۶ اسفند ۱۳۹۹ زمان مطالعه:۳ دقیقه

همواره داشتن کارکنان خوب و با انگیزه باعث پیشرفت و رونق کسب و کار شما خواهد شد. اصلا مهم نیست شما چه کسب و کاری داشته باشید مهم این است که از چنین کارمندانی بهره مند شوید. برای جذب یک پرسنل مناسب بهتر است توانایی های او را پیش استخدام بسنجید و بدون آگاهی دست به انتخاب نزنید. این را به یاد داشته باشید که یافتن یک نیروی خوب، سخت تر آن چیزی است که فکرش را بکنید. ما در این مقاله از مجله اینترنتی راهنمای همشهری به نکات ضروری در استخدام یک پرسنل مناسب پرداخته ایم که خواندن آن را به شما صاحبان مشاغل حتما توصیه می کنیم.
متعهد بودن فرد به شغل
افرادی که در مشاغل قبلی تعهدی نداشتند، مطمئنا نمی تواند برای مجموعه شما هم متعهد باشند و بتوانند کارها و مسئولیت ها را به موقع انجام دهند. این افراد بیشتر شغلشان را به خاطر مسائل مالی تغییر دادند. برای شناسایی چنین افرادی، حتما رزومه شان را به دقت مورد بررسی قرار دهید و اگر متقاضی شغل مورد نظر دائما شغلش را تغییر داده، فرد مناسبی برای مجموعه شما نخواهد بود.
تطابق فرهنگی با سازمان
به عنوان فردی که قصد دارید نیروی کار جدیدی استخدام کنید، بهتر است فردی را که با فرهنگ شرکت شما تطابق دارد جذب کنید. در این مورد باید در هنگام مصاحبه حضوری و یا آنلاین، فرد مصاحبه شونده را به چالش بکشید تا متوجه سازگار بودن فرد متقاضی کار با مجموعه شما شوید. افرادی که با مجموعه شما سازگاری نداشته باشند، ممکن است فضای ناآرامی را در محیط کاری ایجاد کنند و سایر پرسنل را نیز تحت تاثیر قرار دهند.
تمرکز بر مهارت ها و قابلیت های فردی
برای استخدام فرد مناسب برای کسب و کارتان سعی کنید روی مهارت، اعتماد به نفس و قابلیت های فرد متقاضی بیشتر تمرکز کنید. برای جایگاه مورد نظر شغلی تمام ملزومات شغلی را مشخص کنید تا بتوانید فردی که می توانید برای مجموعه مفید باشد را جذب کنید.
اهمیت ویژه به سوالات مصاحبه شونده
معمولا افرادی که برایشان استخدام در شرکت شما بسیار مهم باشد، به صورت فکر شده سوالات خود را از مصاحبه شونده مطرح می کنند. لذا پیش از برگزاری مصاحبه نسبت به پاسخگویی سوالات، آمادگی های لازم را بدست آورید. بهتر است جواب سوالات را با دقت و بدون کم و کاستی پاسخ دهید تا بتوانید نسبت به شناخت، فرد متقاضی شغل مورد نظر اطلاعات لازم را بدست آورید.
اطلاع از نقاط ضعف فرد
در جریان مصاحبه توصیه می شود از نقاط ضعف فرد مورد نظر اطلاعات کاملی بدست آورید. با پرسیدن سوالات مختلف در حوزه شغلی و یا مهارتی از او بخواهید چه نقاط ضعفی دارد و برای رفع آن چه تلاش هایی انجام می دهد.
مهارت های نوشته نشده در رزومه
برخی از افراد معمولا یکسری از مهارت ها و قابلت های فردی خود را به دلیل عدم تطابق با شغل مورد نظر در رزومه وارد نمی کنند. چنین عملکردی کاملا پسندیده است اما شما به عنوان مصاحبه کننده سعی کنید با پرسیدن سوالات مختلف نسبت به مهارت هایی که فرد در مشاغل گذشته خود بدست آورده است، اطلاعات لازم را بدست آورید.
توجه ویژه به تنوع استخدامی
توجه به تنوع استخدامی از اهمیت ویژه ای در استخدام فرد مناسب برخوردار است. سعی کنید در استخدام، سن، جنسیت، تحصیلات و حتی مهارت های مختلف افراد را رعایت کنید. اگر شما بخواهید به عنوان مثال در یک رنج سنی و یا جنسیتی، فرد مورد نظر را در مشاغل مختلف مجموعه استخدام کنید، قطعا در جذب نیروی مناسب عمل نخواهید کرد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code