اگر خوش شانس هستید که در منطقه‌ای با هوای آب و هوای گرم زندگی می‌کنید، حسادت می‌کنیم. با این حال برای بقیه ما فصل زمستان می‌تواند برای ماشین سخت باشد.

مصرف کنندگان اغلب وسیله نقلیه خود را بر این اساس انتخاب می‌کنند که آیا آن خودرو برای تحمل زمستان‌های طولانی و بی رحم ساخته شده است یا خیر. برخی از صاحبان خودرو حتی برای گذراندن آن ماه‌های سخت تصمیم می‌گیرند دو خودرو داشته باشند. انجام اقدامات مناسب برای آماده شدن برای فصول سرما بسیار مهم است، زیرا طول عمر وسیله نقلیه شما می‌تواند با مراقبت مناسب به میزان قابل توجهی افزایش یابد و میزان نگهداری و تعمیراتی که ممکن است در تابستان انجام دهید کاهش یابد.

در حالی که تعمیر و نگهداری صحیح خودرو در تمام طول سال مهم است، این امر به ویژه در ماه‌های زمستان مهم است، به همین دلیل است که ما امروز تنها تعدادی از مهم‌ترین نکات را با شما در میان می‌گذاریم. از آنجایی که ما در مورد موضوع تعمیر و نگهداری خودرو در فصل زمستان هستیم، زمان خوبی است که به این نکته نیز اشاره کنیم که چقدر احتیاط و هوشیاری در جاده ضروری است. آب و هوای زمستان رانندگان را بیشتر در معرض تصادف قرار می‌دهد. بنابراین مطمئن شوید که همیشه ایمن رانندگی کنید، که به نوبه خود بهترین راه برای حفظ وضعیت وسیله نقلیه شما است.

با توجه به اینکه زمستان فصلی است که تعمیر و نگهداری مناسب وسیله نقلیه شاید در حیاتی‌ترین دوره خود باشد، در اینجا ۵ نکته مراقبت از ماشین زمستانی برای دست نخورده نگه داشتن وسیله نقلیه شما در بدترین آب و هوای سال آورده شده است.

زودتر آماده شوید

در حالی که بسیاری از مردم شروع به آماده شدن برای سختی‌های زمستانی می‌کنند، ایده آل است که مطمئن شوید ماشین شما برای زمستان در اوایل پاییز آماده شده است. با انجام این کار، به خودتان زمان می‌دهید تا مطمئن شوید همه چیز آماده است – قبل از اینکه خیلی دیر شود.

یک نکته عاقلانه برای مراقبت از ماشین در زمستان این است که مطمئن شوید مقداری پول برای یک واکس سنگین خرج می‌کنید. در صورت امکان، برای محافظت از سرمایه گذاری خود در برابر شرایط آب و هوایی قریب الوقوع، روکش خودرو خریداری کنید. از آنجایی که زمستان‌ها بیش از پیش غیرقابل پیش بینی می‌شود، آب و هوای بد می‌تواند زودتر از آنچه که به طور سنتی انتظار می‌رفت رخ دهد. پس در آماده شدن برای زمستان تعلل نکنید.

خرید تایرهای برفی را در نظر بگیرید

لاستیک‌های برفی از لاستیک نرم‌تری نسبت به تایرهای تمام فصل ساخته شده‌اند که به آنها اجازه می‌دهد انعطاف پذیری را حتی در سرما حفظ کنند. طرح‌های آج روی این لاستیک‌ها نیز امکان چسبندگی استثنایی در برف و یخ را فراهم می‌کند.

با این حال، لاستیک‌های برفی یک تعمیر فوری نیستند. آنها احتمال لیز خوردن و سر خوردن در ماشین شما را از بین نمی‌برند، اما کشش بیشتری نسبت به لاستیک های استاندارد دارند.

زمانی که در حال شتاب گرفتن هستید، اعتماد به نفس ایجاد می‌کند، اما زمانی که در حال ترمزگیری و گردش هستید، به شما کمکی نمی‌کند. لاستیک‌های زمستانی در مناطقی که دما مرتباً به زیر ۴۵ درجه می‌رسد، ضروری است. لاستیک‌های برفی هنگامی که می‌خواهید بایستید و روی یک پیاده رو سرد بچرخید، کشش بیشتری را ایجاد می‌کنند.

سطح مایعات خود را بررسی کنید

برف پاک کن‌های شیشه جلو و عرضه جامد مایع برف پاک کن باعث می‌شود که شما و مشتریانتان در بدترین طوفان‌های برفی دید داشته باشید. مایع برف پاک کن در صورت رانندگی در هنگام طوفان برف، به دلایل واضح، به سرعت مصرف می‌شود.

تیغه‌های برف پاک کن فقط یک سال عمر می کنند. اگر فکر می کنید زمان تعویض فرا رسیده است، احتمالاً زمان تعویض آنها فرا رسیده است. بسته به اینکه زمستان شما چقدر بد است، ممکن است بخواهید وسیله نقلیه خود را به آن مجهز کنید برف پاک کن های تخصصی زمستانی. در نهایت، مطمئن شوید که ماشین(ها) دارای مایع برف پاک کن با نقطه انجماد پایین هستند.

در حالی که ما در مورد پر نگه داشتن مایعات هستیم، پر نگه داشتن مخزن بنزین در زمستان از اهمیت بیشتری برخوردار است. باک پر ممکن است از یخ زدن آب انباشته شده در پمپ بنزین شما جلوگیری کند. همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا گرم بمانید، زیرا راننده می تواند در صورت گیرکردن موتور به کار خود ادامه دهد.

روغن خود را عوض کنید و ویسکوزیته مناسب را بیابید

باز هم، این نکته مراقبت از خودرو در زمستان نسبتاً ساده به نظر می‌رسد، اما نکته دیگری است که به راحتی از دست می‌دهید. آب و هوای سرد بر اثربخشی روغن تأثیر منفی می‌گذارد. آب و هوای سرد روغن شما را غلیظ تر می کند و گردش موتور را کاهش می‌دهد.

با خرید روغن نازک‌تر از حد معمول، می‌توان از این امر جلوگیری کرد، اکثر خودروها ویسکوزیته (ضخامت) روغن زمستانی را در دفترچه راهنمای مالک ارائه می‌کنند – همراه با سایر ویسکوزیته روغن مناسب برای تغییر فصل.

باتری خود را بررسی کنید

کارکرد باتری در هوای سردتر معمولاً دشوارتر است، بنابراین مهم است که مطمئن شوید باتری شما به اندازه کافی قوی است که در زمستان دوام بیاورد. تنها راه دقیق تشخیص باتری ضعیف استفاده از تجهیزات حرفه‌ای است. با این حال، اکثر رانندگان می‌توانند مراقبت‌های معمول را انجام دهند. اگر درپوش باتری قابل جدا شدن است، سطح مایع خود را ماهانه چک کنید. یک نکته احتیاط: برداشتن کابل‌ها می‌تواند باعث آسیب یا از بین رفتن داده‌ها / کدهای برخی خودروهای جدیدتر شود، بنابراین همیشه ابتدا دفترچه راهنمای مالک خود را بررسی کنید.

با این حال، یک نسخه اضافی برای “نکات مراقبت از ماشین زمستانی” ما این است که یک متخصص حرفه‌ای باتری را بازرسی کند. همچنین بهتر است باتری خود را قبل از ماه‌های زمستان چک کنید. زیرا ضعیف بودن باتری در تابستان اغلب به معنای از بین رفتن باتری در زمستان است. با این کار از هر گونه خطر یا مشکلات خودرو که ممکن است از بازرسی باتری ناشی شود جلوگیری شود.

چه توصیه‌ای برای آماده سازی ماشین خود برای زمستان دارید؟ هر گونه نکته مراقبت از ماشین خود در زمستان را با ما در میان بگذارید!


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code