نکات مهم اجاره دفتر اداری

۱۲ اسفند ۱۳۹۹ زمان مطالعه:۳ دقیقه

 
توجه به نکات ساده و بعضا پیش پا افتاده می تواند منجر به افزایش بهره وری کاری و موفقیت شغلی گردد. عواملی مانند نور مطلوب، تهویه مناسب، عایق صدا بودن اتاق ها و به طور کل ساختمان، دو جداره بودن پنجره ها، دسترسی محلی مناسب، ساختمان اداری مناسب و دیگر گزینه ها می تواند جزئی از پیش پا افتاده ترین عواملی باشد که یک شخص در هنگام اجاره واحد اداری باید به آن توجه کند. در ادامه به اختصار به توضیح موارد ذکر شده خواهیم پرداخت.
دسترسی محلی مناسب
دسترسی محلی دفتر کاری که انتخاب می کنید از جمله مواردی است که علاوه بر ایجاد آسایش برای شخص شما، منجر به آسایش برای سایر کارمندان شما نیز می گردد. محل کاری که انتخاب می کنید، هرچه به وسایل حمل و نقل عمومی، دسترسی بهتری داشته باشد، نیروی کار شما نیز با سهولت بیشتری می تواند به محل کار، رفت و آمد نماید. نیروی کار بیشتری هم برای جایگاه های شغلی تحت اختیارتان وجود خواهد داشت. همچنین اگر اداره شما دسترسی به پارکینگ به تعداد نیروی کار موجود ندارد، اگر در کوچه ها و خیابان های اطراف محل پارک موجود باشد خیلی عالی است.
ساختمان اداری مناسب
ساختمانی که برای اجاره دفتر مشخص می کنید سعی کنید مناسب حیطه کاری شما باشد. مثلا در یک ساختمان پزشکان، اجاره یک دفتر برای فعالیت های آموزشی کار عقلانی ای به نظر نمی رسد. بنابراین توجه به این امر که نوع فعالیت ساختمان انتخابی شما چه مواردی است خیلی گزینه خوبی برای پیشرفت کاری و موفقیت کسب و کارتان می باشد.
عایق صدا بودن ساختمان
ساختمانی که انتخاب می کنید بهتر است عایق باشد. تا صدای طبقات و واحدهای دیگر مزاحم کار و فعالیت کارمندان شما نشود. شنیدن صدای قهقهه از سایر طبقات طبیعتا برای کارهایی که نیازمند تفکر و فعالیت های باتمرکز بالا هستند مناسب نیست. خود شما و کارمندانتان بعد از چند روز از بودن در این ساختمان شلوغ عصبی و پر تنش می شوید.
دو جداره بودن پنجره ها
صدای خیابان نیز ممکن است منجر به اذیت ساکنان واحد شود. مثلا در حین برگزاری جلسه ای مهم برای عقد قرارداد با یک شرکت خیلی خاص هستید که بنا به شرایط یا به صورت اسکایپی یا دعوت کارمندان شرکت مد نظر به دفتر کار خود شده اید. اما در حین جلسه با صدای بوق ممتد یک ماشین، یا صدای رفت و آمد خودروها، صدای افراد درحال گذر در جلسه خود خواهید بود.
تهویه مناسب
دفتر کار انتخابی باید دارای تهویه ی مناسب باشد، تا هوا در گردش باشد و هوای تازه در دفتر کار در جریان باشد. محلی که برای آشپزخانه در شرکت در نظر گرفته می شود هم باید دارای پنجره یا هواکش مناسب باشد تا بوی غذای طبخ شده در آشپزخانه در محیط شرکت نیز پیچیده نشود.
نور گیری مطلوب
هرچه نورگیری محیط دفتر بهتر باشد کمتر ملزم به استفاده از لوازم روشنایی در دفتر خواهید بود. و می توانید از روشنایی روز بیشترین استفاده را داشته باشید. روشنایی کافی محیط هم منجر به افزایش نشاط و فعالیت کارمندان می گردد و هرچه نورگیری محیط کمتر باشد حس خستگی و بی حوصلگی خود شما و کارمندانتان بیشتر خواهد بود.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code