پیش از خرید خودرو در روزهای پایانی سال ۱۴۰۰، لازم است به نکاتی که از سوی کارشناسان خودرو اعلام شده است، توجه شود.

معمولا بازار خرید و فروش خودرو در هفته پایانی سال به دلیل تمایل مردم به داشتن خودرو در تعطیلات نوروز، رونق بیشتری دارد. در شرایطی هم که نوروز ۱۴۰۱ همانند نوروز گذشته تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته است اما رونق خرید و فروش این وسیله نقلیه همچنان حفظ شده است. در این بین فرصتی بسیار خوبی نصیب دلالان و فروشندگان خودرو پیش می‌آید تا بتوانند از این وضعیت استفاده کرده و خودروهای معیوب را با قیمت بالا به بازار عرضه کنند.

در صورتی که شما از آن دسته از افرادی هستید که هفته پایانی را برای خرید خودرو انتخاب می‌کنید و یا به دلیل مسائل مالی فقط در این چند روز باقیمانده تا پایان سال شرایط خرید ماشین مورد نظر را دارید، توصیه می شود به نکات مهم و کلیدی که در این مقاله از مجله نیازمندی‌های همشهری عنوان شده است توجه کنید تا در فرایند خرید این وسیله نقلیه در آستانه سال نو دچار دردسر نشوید.

تعیین بودجه

در اولین گام پیش از خرید خودروی دست دوم در هفته پایانی سال، تعیین مقدار بودجه برای خرید خودرو مورد نظر است. پیش از حضور در بازار خودرو، حتما مقدار پولی که قرار است برای خرید خودر صرف کنید، مشخص کنید. توجه به چنین توصیه ای شما را تا حدودی از ضررهای مالی در امان نگه می دارد.

کارشناس خودرو

با توجه به مشکلاتی که ممکن است در خودروهای کارکرده وجود داشته باشد، حتما از یک کارشناس خودرو و یا فردی که در زمینه خودرو سر رشته دارد کمک بگیرد و از سلامت خودرو پیش از قولنامه؛ مطمئن شوید. در صورتی که قصد دارید یک کارشناس خودرو مطمئن خودروی مورد نظر شما را مورد بررسی قرار دهد، می توانید با مراجعه به سایت نیازمندی‎های همشهری کارشناسان مربوطه در ارتباط باشید.

محل خرید

در صورتی که برای بازدید خودرو، فروشنده از شما خواست محلی غیر از محل کار و یا سکونت حضور پیدا کنید، توصیه می‌شود در این مورد بسیار حساس عمل کنید. معمولا دلالان فروش خودرو، برای اینکه بتوانند عیوب‌های فنی خودرو را از دید خریداران پنهان کنند معمولا محل‌هایی برای بازدید انتخاب می‌کنند که امکان ردیابی از سوی خریدار فراهم نشود.

فروش اقساطی خودرو دست دوم

در صورتی که قصد خرید خودرو بصورت دست دوم دارید از افراد و آژانس های فروش خودرو که بصورت اقساطی در زمینه فروش خودرو فعالیت دارند، خودرو نخرید. معمولا چنین افرادی با هدف فروش خودروهایی با ایرادات فنی فعالیت می کنند.

مدارک خودرو

پیش از خرید، مدارک خودرو از جمله بیمه ‌نامه، کارت خودرو، برگ سبز، کارت سوخت و معاینه فنی خودرو را با دقت مورد بررسی قرار دهید.

وکالت تعویض پلاک

تا حد امکان از دریافت وکالت تعویض پلاک خودداری کنید، زیرا در صورت قبول وکالت، اگر مشکلی مانند شکایت و یا تصادف برای خودرو ایجاد شود برعهده خریدار خواهد بود و تا برطرف شدن آن امکان تعویض پلاک وجود نخواهد داشت.

سخن پایانی

در صورتی که قصد دارید در هفته پایانی سال ۱۴۰۰ خودر خریداری کنید، علاوه بر توصیه‌ها و نکات اشاره شده، تمام شرایط و جوانب را در نظر گرفته و با توجه به گرانی قیمت خودرو، نسبت به خرید عجله‌ای جدا جلوگیری کنید و حد الامکان چنین اقدامی را به اوایل ماه سال ۱۴۰۱ منتقل کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code