با انجام حرکات ورزشی مناسب به راحتی می‌توان خشم را به خوبی کنترل کرد و از خشمگین شدن در مقابل افراد جلوگیری کرد.

عصبانیت به عنوان یک احساس طبیعی است که همه افراد در طول زندگی آن را تجربه کرده‌اند. در شرایط مختلفی ممکن است افراد چنین احساسی را از جمله در زمان استرس آن را تجربه کنند و از حد معمول خشمگین شوند. همان طور که ورزش به عنوان دوای هر دردی برای انسان شناخته شده است، برای کنترل عصبانیت نیز برای مثمرثمر است. در این مقاله از مجله اینترنتی نیازمندی‌های همشهری به بررسی ورزش‌های مناسب برای کنترل خشم می پردازیم.

پیاده‌روی

یکی از ساده‌ترین و در عین حال مفیدترین ورزش‌های مناسب برای کنترل عصبانیت، پیاده‌روی است. این ورزش علاوه بر بهبود شرایط قلبی و بیماری مزمن از جمله دیابت، برای تخلیه خشم بسیار تاکید شده است. بر اساس مطالعات صورت گرفته، پیاده‌روی روزانه به مدت ۱۰ دقیقه، تا حد قابل توجهی، خصومت در افراد بزرگسال را کاهش می‌‌دهد. این ورزش علاوه بر کنترل خشم در کاهش افسردگی، احساس خستگی، اضطراب و سردرگمی افراد نیز بسیار اثربخش است. در صورتی که به دلایل مختلفی دچار عصبانیت شدید به منظور کنترل اوضاع و خاتمه دادن به درگیری‌های احتمالی لفظی، برای دقایقی به پیاده‌روی در فضای باز بروید تا شرایط به وضعیت عادی تبدیل شود.

مدیتیشن

از جمله روش‌های بسیار مفید برای کنترل خشم، استفاده از تکنیک‌های ذهن آگاهی است که می‌توان از طریق مدیتشن، آن را تجربه کرد. مطابق با پژوهش‌های صورت گرفته، این ورزش باعث کاهش پرخاشگری و استرس افراد در سنین نوجوانی و بزرگسالان می‌شود. مدیتیشن علاوه برای کاهش خشونت، برای افرادی که به بیماری مزمن از جمله فیبرومیالژی مبتلا هستند، بسیار مفید است.

تای چی

این ورزش علیرغم یک رشته ورزشی رزمی، به منظور کنترل خشم و آرام سازی بسیار اثربخش است. آن دسته از افرادی که به دلایل مختلفی دچار عصبانیت هستند، حرکات تای چی می‌تواند در کاهش ضربان قلب و ایجاد آرامش روحی در آنها بسیار مفید باشد.

یوگا

آن دسته از افرادی که به دنبال دستیابی به آرامش درونی در هنگام عصبانت می‌باشند، یوگا می‌تواند تجربه بسیار مفیدی برای این افراد رقم بزند. برای اینکه تمرینات یوگا را دنبال کنید، نیازی به ثبت نام در کلاس‌های آموزشی نیست و شما می توانید با یک جستجو، ویدئوهای مرتبط با این ورزش را پیدا کرده و به طور منظور تمرینات را در خانه پیگیری کنید.

طناب ‌زنی

از جمله ورزش‌هایی که علاوه بر تناسب بدن، تا حد بسیار قابل قبولی باعث کنترل خشم و عصبانیت می شود، طناب زنی است. این ورزش به عنوان ارزان ترین ورزش برای بهبود وضعیت رفتاری افراد در هنگام خشنونت معرفی شده است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code