افراد در مواجه با آلودگی هوا، کم خوابی‌ و فشار کاری متوالی شادابی پوست و چهره خود را به مرور زمان از دست می‌دهند.

چهره افراد و پوست صورت حالت شادابی خود را به مرور از دست می‌دهد و پف‌های پلک و خستگی عضلات صورت که با افتادگی پوستی نیز همراه است نمایان می‌‍شود. زیر چشم‌ها گود رفته و سیاه به نظر می‌رسد. بعد از آن نیز کم کم چروک‌ها بیش از پیش ظاهر می‌شوند. برای مقابله با این موارد افراد به سراغ کرم‌های ضد چروک و ضد پیری می‌روند. یا لیف را جایگزین مناسبی برای رفع افتادگی پوستی می‌دانند. راه حل کم هزینه‌تری هم برای رفع افتادگی پوستی و رفع خستگی عضلات صورت وجود دارد و آن هم ورزش صورت است. درست است ورزش صورت یکی از راه های رفع خستگی پوست و عضلات صورت است. در ادامه با ما همراه باشید تا روش ورزش صورت را برای شما شرح دهیم.

مرحله اول – پاکیزگی

برای شروع ورزش صورت به علت باز بودن منافذ پوستی و جلوگیری از جوش زدن صورت باید حتما صورت خود را با آب و ژل‌های شست شوی مخصوص صورت (با توجه به نوع پوست متفاوت است)، صورت را شست شو داده و با حوله نرم به صورت ضربه ای پوست صورت را خشک کنید. از کشیدن حوله روی پوست صورت خودداری کنید.

مرحله دوم – مرطوب کننده

بعد از شست شوی صورت در مرحله ی بعدی نیاز است تا صورت خود را با کرم‌های مرطوب کننده مخصوص پوست خود، مرطوب کنید. استفاده از مرطوب کننده، از بروز خشکی پوست جلوگیری می‌کند.

مرحله سوم – ماساژ صورت

برای شادابی پوست و رفع چین و چروک ها می‌توانید با ماساژ صورت، به صورت صحیح و منظم، از افتادگی پوست صورت و عدم طراوت پوست جلوگیری کنید.

نحوه ماساژ صورت

ماساژ پیشانی

برای برطرف کردن خط اخم و خطوط بین دو ابرو، با استفاده از انگشت اشاره دو دست خود و قرار گیری آنها روی ناحیه بین دو ابرو قرار داده و به صورت حرکات دایره وار و به سمت بالا شروع به ماساژ ناحیه پیشانی تا منطقه گیجگاهی نمایید.

ماساژ زیر چشم

ناحیه روی گونه تا کناره ابروها را با انگشت کوچک و به ارامی به صورت دایره وار به سمت بیرون صورت ماساژ دهید.

ماساژ گونه و چانه

برای ماساژ گونه ها با استفاده از سه انگشت میانی، به صورت حرکات دایره ای از سمت بینی به سمت خارج گونه این ماساژ را ادامه دهید. برای چانه نیز به همین شکل و به سمت بالا باید حرکت دهید. تمامی این حرکات را به صورت منظم صبح‌ها بعد از بیدار شدن و قبل از خواب شبانه به مدت ۳۰ ثانیه برای هر ناحیه ادامه دهید.

مرحله چهارم ورزش عضلات صورت

عضلات صورت نیز همانند پوست صورت دچار خستگی می شود. برای رفع خستگی عضلات صورت می‌توانید با ورزش صورت به صورت روزانه و به مدت ۵ دقیقه می‌توانید عضلات صورت خود را تقویت کنید.

تقویت عضلات پیشانی

به منظور تقویت عضلات پیشانی می‌بایست با دو انگشت میانی پیشانی را روی پیشانی به سمت بالا کمی فشرده و حرکت دهید. این کار را روزانه ۱۰ نوبت ۳۰ ثانیه‌ای تکرار کنید.

 تقویت عضلات خط گونه

برای تقویت عضلات خط گونه می‌توانید با خم کردن انگشتان اشاره و میانی و با کشیدن نرم و ارام روی گونه به صمت بالا و خارج از گونه عضلات گونه را تقویت و گونه‌هایی خوش فرم تر داشته باشید.

رفع افتادگی عضلات گردن

جهت رفع افتادگی عضلات و پوست این ناحیه باید با چهار انگشت خود به آرامی از پایین گردن به سمت چانه عضلات را نرمش دهید. این کار به از بین رفتن غبغب نیز کمک می کند.

کلام آخر

لازم است بعد از ورزش و ماساژ، مجددا صورت خود را شسته و از مرطوب کننده استفاده کنید تا دچار جوش‌های پوستی نشوید. صورت خود را با آب سرد شسته و خشک کنید. تا خون رسانی به پوست افزایش یافته و سیاهی دور چشم نیز رفع گردد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code