ورزش و کاهش وزن در زمستان

۴ بهمن ۱۳۹۹ زمان مطالعه:۳ دقیقه

 
یکی از سخت ترین کارها در زمستان، ورزش و داشتن فعالیت بدنی است. با سرد شدن هوا، ممکن است حس تنبلی به افراد دست دهد و حتی با توجه به سردی هوا و کوتاه تر شدن طول روز، انگیزه ورزش کردن از دست برود. اما پژوهش های علمی بهترین زمان برای فعالیت را سه ماهه آخر سال برآورد کرده اند. زیرا افرادی که در دمای بین ۱۵ تا ۲۳ درجه فعالیت بدنی دارند تا ۳۴ درصد نسبت به سایر افرادی که در دمای مطلوب ورزش می کنند با کاهش وزن بیشتری روبه رو هستند. در ادامه شما را با ورزش های مناسب این فصل که در کاهش وزن بسیار اثر گذار است آشنا خواهیم کرد.
۱- پیاده روی
یکی از بهترین روش های کاهش وزن در فصل زمستان، پیاده روی است. با توجه به اینکه این ورزش در دمای پایین، باعث درگیری کل عضلات بدن می شود، توصیه می شود حتما از لباس گرمکن استفاده شود. برای اثرگذاری پیاده روی در کاهش وزن، پیشنهاد می شود روزانه تا ۳۰ دقیقه از این ورزش غافل نشوید. چرا که پیاده روی در بهبود عملکرد بدن و افزایش سوخت و ساز بسیار اثرگذار است.
۲- دوچرخه سواری
با توجه به تعدد ایستگاه های دوچرخه در سطح شهر برای رفت و آمد به محل کار و یا خرید می توانید از دوچرخه استفاده کنید و یا آخر هفته را برای گذراندن اوقات فراغت از این وسیله تفریحی بهره مند شوید. توصیه می شود از لباس گرم برای دوچرخه سواری استفاده کنید تا کالری بیشتری بسوزانید و سعی کنید بیشتر زمان هایی که هوا آفتابی است از این ورزش استفاده کنید.
۳- پیاده روی در برف
یکی از مواردی که کالری بیشتری می سوزاند و کل اعضای بدن را درگیر می کند پیاده روی در برف است. چرا که گام برداشتن در برف سخت تر از گام برداشتن در محیط هموار است و انرژی بیشتری صرف حرکت شود. البته لباس گرم مناسب را فراموش نکنید. برای آن که در دوران شیوع ویروس کرونا هوای سرد وارد ریه نشود و دچار سردرد پس از پیاده وری در برف نشوید، بجای استفاده از ماسک بهتر است از شیلد استفاده کنید.
۴- ورزش در خانه
شاید شما جزء آن دسته از افرادی باشید که دلتان نخواهد از خانه بیرون بروید و دوست داشته باشید در خانه ورزش کنید. برای ورزش در خانه یادتان باشد که حتما مکانی را انتخاب کنید که از نظر فضا، دارای متراژ مناسبی باشد و وسایل کمتری در اطراف شما قرار گرفته باشد تا ایمنی شما در هنگام ورزش حفظ شود. محیطی برای ورزش در خانه مناسب است که تهویه هوا در آن به خوبی رعایت شده باشد و هوا دائما در گردش باشد. زیرا به هنگام تحرک و فعالیت، به دلیل بالا رفتن ضربان قلب و افزایش جریان خون در بدن، به تنفس هوای بیشتری نیاز است. از جمله فعالیت هایی که می توان در خانه انجام داد، حرکات کششی است. حرکات یوگا، طناب زدن به روش طناب سایه (انجام حرکت طناب زدن بدون داشتن طناب)، حرکات ایروبیک و حتی استفاده از اپلیکیشن های ورزشی برای انجام حرکات بدنسازی در منزل مفید هستند. برای محیط خانه، مخصوصا خانه های کوچک، بهتر است از ورزش های ایستگاهی مثل دوی درجا، حرکت پروانه، دراز و نشست و حرکات این سبکی استفاده کنید. استفاده از تردمیل، دوچرخه ثابت، الپتیکال نیز اشتیاق شما را برای ورزش دوچندان می کند.
در نهایت، باید این نکته را خاطر نشان کرد که در فصل زمستان، به علت پایین تر آمدن دمای محیط و دمای بدن تمایل به نوشیدن مایعات کمتر می شود بنابراین توصیه می شود با افزایش مصرف مایعاتی مانند آب، به افزایش سوخت و ساز بدن نیز کمک کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code