صدور برگزاری آزمون استخدام آموزش و پرورش

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ زمان مطالعه:۲ دقیقه

محمد وحیدی با اشاره به نشست مشترک خود با وزیر آموزش و پرورش و معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع این وزارتخانه برای حل مشکل کارنامه سبزها، عنوان کرد: در این نشست مقرر شد، ظرفیت باقی‌مانده سهمیه‌ها بر اساس فاکتورهای رشته، جمعیت و به صورت منطقه‌ای مورد ارزیابی قرار گیرد تا نسبت به جذب هر یک از متقاضیان با لحاظ آزمون بومی اقدام شود.
نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سازمان امور استخدامی مجوز ردیف‌های استخدامی کارنامه سبزها را بر اساس شاخصه‌‎های نام برده صادر کرده و وزارت آموزش و پرورش باید بر اساس رشته، جنسیت، بومی گزینی و اخذ سهمیه منطقه مد نظر کارنامه سبزها را جذب کند.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: بر اساس مذاکرات صورت گرفته با سازمان امور استخدامی و وزارت آموزش و پرورش، پیش بینی می‌شود حدود ۱۰ هزار کارنامه سبز از محل این مجوز، جذب آموزش و پرورش شوند.
وحیدی تصریح کرد: بر اساس جداول سازمان سنجش و کارنامه داوطلبان، مقرر شد؛ لیست پذیرفته شدگان در هر استان‌ احراز تا اگر فردی تمایل به حضور در استان و منطقه پذیرفته شده را نداشت اولویت به داوطلب بومی همان استان اعطا شود.
وی یادآور شد: هر استان به نسبت سهمیه باقی مانده، سهم خود را از جذب کارنامه سبزها دارد و این سهم برای هر استان محفوظ خواهد بود.
نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس اضافه کرد: یکی دیگر از درخواست‌های کارنامه‌ سبزها مربوط به آزمون‌ سال‌های گذشته بود که در این رابطه نیز مقرر شد وزارت آموزش و پرورش ظرفیت‌های باقی مانده از سال‌های گذشته را نیز برای جذب کارنامه سبزهای داوطلبان همان سال مورد بررسی قرار دهد. در واقع با این تصمیم ظرفیت‌های سال ۹۹ و ۹۸ تداخلی با یکدیگر نخواهد داشت.
منبع: خبرگزاری خانه ملت


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code