داشتن یک کیسه از تجهیزات ضروری در خودرو در زمان کاهش دما و بارش شدید برف در فصل زمستان امری بسیار مهم است تا برای بدترین شرایط آماده باشید.

اگر به جایی سفر می‌کنید که هوای زمستانی اختلالات زیادی را در رفت و آمد شما ایجاد می‌کند، می‌دانید که شرایط سرد، برفی و یخبندان می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر زمان سفر داشته باشد. متأسفانه این شرایط اغلب در تصادفات رانندگی و تأخیرهای طولانی نیز نقش دارند.

داشتن وسایل اضطراری در وسیله نقلیه خود همیشه هوشمندانه است، اما در زمستان اهمیت بیشتری پیدا می‌کند تا بتوانید با موقعیت‌های غیرمنتظره مقابله کنید. این آمادگی مطمئناً در صورت تصادف یا تاخیر در سفر نتیجه خواهد داد. برای کمک به آمادگی بهتر برای سفر زمستانی، در این مقاله از مجله اینترنتی نیازمندی‌های همشهری ۱۴ وسایل ضروری که باید همیشه در زمستان امسال در وسیله نقلیه خود داشته باشید، آورده شده است.

یخ خراش و برس برف

البته همیشه مهم است که شیشه جلوی خودرو را از برف و یخ قبل از سفر پاک کنید. اگر درگیر تصادف شدید یا با تاخیر طولانی مواجه شدید، برف و یخ می‌توانند به سرعت در حین انتظار انباشته شوند. وجود یخ ‌خراش دسته بلند و برس برف به شما کمک می‌کند شیشه‌های جلو را سریع تمیز کنید.

یخ زدایی شیشه جلو

پاک کردن یخ از شیشه جلو می‌تواند یک فرآیند طولانی با استفاده از یخ خراش باشد. اگر یک بطری یخ‌زدا را در دسترس دارید، می‌توانید از آن بر روی شیشه‌ها و شیشه‌های خودروی خود استفاده کنید تا یخ را به سرعت پاک کنید. برای نتایج سریع‌تر، می‌توانید یخ‌زدا را بمالید و پس از شروع به ذوب شدن یخ، با یخ‌خراش و برس ترکیبی خود شروع به خراشیدن یخ کنید.

کابل‌های جامپر یا جعبه جامپر

همیشه ایده خوبی است که در زمستان یک جفت کابل جامپر در وسیله نقلیه خود داشته باشید – این به این دلیل است که دمای پایین باعث کاهش قدرت میل لنگ باتری می‌شود – اما گاهی اوقات هیچ ماشینی در اطراف وجود ندارد که این پرش را انجام دهد. به همین دلیل است که توصیه می‌کنیم همیشه به خصوص در فصل زمستان یک جامپر باکس شارژ شده را در ماشین خود نگه دارید. اکثر جعبه‌های جامپر مدرن دارای پورت‌های USB برای شارژ دستگاه‌های شما نیز هستند.

بیل و ماسه

خواهید دید که یک بیل در چندین موقعیت بسیار مفید است. به دنبال یک بیل جمع و جور یا تاشو یا جمع شونده باشید تا نگهداری آن آسان باشد. در صورت فرار از جاده می‌توانید از آن برای پاک کردن برف از اطراف لاستیک‌های وسیله نقلیه خود استفاده کنید و به چسبندگی بیشتر لاستیک‌ها کمک کنید.

علاوه بر این، اگر لاستیک‌های وسیله نقلیه شما در حال چرخش هستند، می‌توانید از یک بیل برای ریختن خاک یا برف زیر لاستیک‌ها استفاده کنید. شما همچنین می‌توانید شن را در دست نگه دارید. شن و ماسه شن اضافی مورد نیاز لاستیک ها را برای کشش فراهم می‌کند. حتی می‌توانید با بیل‌هایی که در دست دارید، مواد ریگ‌دار را پخش کنید.

نکته حرفه ای: در کوتاه مدت، می توانید کفپوش ماشین خود را نیز زیر لاستیک‌های آن قرار دهید تا کشش بیشتری پیدا کنید

لباس گرم

اگر دچار تصادف شدید یا با تاخیر طولانی مواجه شدید، ممکن است نتوانید بخاری ماشین را تا زمانی که می‌خواهید روشن کنید. مطمئن شوید که وسیله نقلیه شما کت، کلاه و دستکش اضافی برای شما و هر کسی که با شما سفر می‌کند داشته باشد تا بتوانید گرم بمانید. همچنین می‌توانید گرمکن‌های یکبار مصرف را در دستکش و جوراب‌های خود قرار دهید تا گرمای بیشتری داشته باشید.

نکته حرفه ای: حتماً یک جفت چکمه برفی نیز بسته بندی کنید. اگر مجبورید از خودرو خارج شوید تا برف یا لجن یخی اطراف لاستیک ها را پاک کنید، به آنها نیاز خواهید داشت.

پتو

با این حال، یک کت اضافی ممکن است برای گرم نگه داشتن شما کافی نباشد. حتماً مقداری پتو در وسیله نقلیه خود داشته باشید تا در صورت لزوم بتوانید آن را بپوشانید. پتوهای حرارتی ساخته شده از مایلار آلومینیومی دو طرفه نه تنها گرمای بدن را حفظ می‌کنند، بلکه باران و برف را نیز در صورتی که خارج از وسیله نقلیه خود باشید دفع می‌کنند.

شراره‌های کنار جاده، مثلث‌های بازتابنده یا فلاشرهای LED

اگر وسیله نقلیه شما از جاده خارج شد یا درگیر تصادف شدید، باید مطمئن شوید که قابل مشاهده است تا کمک بتواند شما را پیدا کند – و از برخورد وسیله نقلیه دیگری با شما جلوگیری کنید. شراره‌ها، مثلث‌های خطر و فلاشرهای LED همگی به علامت‌گذاری مکان شما کمک می‌کنند و به سایر رانندگان اطلاع می‌دهند تا سرعت خود را کاهش دهند و از وسیله نقلیه شما دوری کنند.

چراغ قوه

به عبارت ساده، یک چراغ قوه به شما کمک می‌کند ببینید در تاریکی چه می‌کنید. همچنین می‌تواند جستجوی هر یک از این مواد را در صورتی که به پشت صندوق عقب خودرو فشار دهید، آسان‌تر کند. به علاوه، اگر شراره یا مثلث خطر ندارید، همیشه می‌توانید از چراغ قوه برای علامت دادن به خودروهای عبوری استفاده کنید.

یک بند بکسل

برای آزاد کردن وسایل نقلیه گیر افتاده به یک بند بکسل نیاز دارید. اگر از بند بکسل استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که شخصی در خودروی نجات‌یافته باقی می‌ماند تا هدایت کند و در صورت نیاز از ترمز استفاده کند.

شارژر و باتری تلفن قابل حمل

در مواقع اضطراری، می‌خواهید برای کمک تماس بگیرید – و دیگر زمانی نیست که متوجه شوید باتری تلفن همراهتان تمام شده است. حتما در وسیله نقلیه خود یک شارژر خودرو داشته باشید. همچنین مهم است که یک باتری قابل حمل یا پاوربانک در دسترس داشته باشید. به این ترتیب حتی اگر باتری خودرو تمام شده باشد، می توانید گوشی خود را شارژ کنید.

کیت کمک های اولیه

همیشه مهم است که یک کیت کمک‌های اولیه در وسیله نقلیه خود داشته باشید. این باید شامل باند، نوار چسب، پماد آنتی بیوتیک، قیچی، گاز و هر وسیله دیگری باشد که در صورت آسیب دیدگی نیاز دارید.

غذا و آب فاسد نشدنی

برای اینکه برای تأخیرهای طولانی یا شرایط اضطراری آماده باشید، غذاهای فاسد نشدنی مانند پروتئین یا گرانولا و محصولات کنسرو شده را در وسیله نقلیه خود نگه دارید. همچنین مطمئن شوید که آب کافی برای همه افراد داخل وسیله نقلیه بسته بندی کنید تا در صورت گیر افتادن ساعت ها.

نکته حرفه ای: اگر با حیوانات خانگی سفر می کنید، مطمئن شوید که برای آنها آب و غذا هم دارید.

وسایل بهداشت فردی

اگر برای مدت طولانی سرگردان هستید، ممکن است مراقبت از بهداشت شخصی دشوار باشد. برای کمک، مطمئن شوید که کیت اضطراری شما دارای حوله مرطوب و حتی دستمال توالت است.

مایع برف پاک کن اضافی

مایع برف پاک کن اضافی ممکن است در مواقع اضطراری لازم نباشد، اما وسایل نقلیه در زمستان از مایع برف پاک کن بیشتری استفاده می‌کنند زیرا رانندگان برای تمیز کردن شیشه جلو با مشکل مواجه هستند. تا زمانی که در حال بسته بندی کیت لوازم ضروری زمستانی هستید، حتما مایع برف پاک کن اضافی اضافه کنید تا آماده باشید.

نکته حرفه ای: اگر قصد دارید یک پارچ مایع برف پاک کن در وسیله نقلیه خود ذخیره کنید، مطمئن شوید که مایعی را که برای زمستان فرموله شده است خریداری کنید. اینجوری یخ نمی‎‌زند.

قبل از رفتن بدانید

البته اگر قصد سفر در فصل زمستان را دارید، مطمئن شوید که لاستیک‌های وسیله نقلیه شما به درستی باد شده و آج زیادی دارند. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که وسیله نقلیه شما همیشه حداقل نیمی از باک سوخت دارد تا در زمان نامناسب تمام نشود.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code