بررسی سوالات احتمالی مصاحبه شغلی شما را یک گام برای پاسخ‌های مناسب سوالات آماده کرده و در نهایت کارفرما برای استخدام شما بهتر مجاب می‌کند.

انجام مصاحبه با یک شرکت برای موقعیت شغلی حسابداری اصلا کار ساده‌ای نیست. شما می‌خواهید مطمئن باشید که وقتی به مصاحبه می‌رسید، به خوبی آماده و آماده هستید تا با هر سؤالی که از شما می‌پرسند، پاسخ بسیار خوبی به مصاحبه شونده دهید. ما چند سوال مصاحبه حسابداری را در این مقاله از مجله اینترنتی نیازمندی‌های همشهری گردآوری کرده‌ایم که ممکن است انتظار شنیدن آنها را در جلسه مصاحبه داشته باشید.

چرا می‌خواهید حسابدار شوید؟

طبیعتا نحوه پاسخگویی شما به این سوال در کسب و کارهای مختلف، قطعا متفاوت خواهد بود. وقتی صحبت از تبدیل شدن به یک حسابدار واجد شرایط می‌شود، بسیار مهم است که زمینه‌های تخصصی شرکت را درک کنید. در مورد تخصصی که به آن علاقه دارید و چرا برای شما جذاب است فکر کنید. به عنوان مثال، اگر شما علاقه مند به پرداخت مالیات هستید، دلیل شما ممکن است این باشد که دوست دارید در پول مردم صرفه جویی کنید و از چالش جستجوی نقاط ضعف لذت می‌برید.

اگر به دنبال چیزی مانند قانون گذاری بودید، ممکن است بر توجه خود به جزئیات و تعهد به کار تمرکز کنید. از سوی دیگر، چیزی مانند حسابداری قانونی نیاز به مهارت‌های تحقیقی دارد. اساساً، برای حل این سؤال، باید در مورد اینکه شرکت در چه مواردی تخصص دارد، در چه مواردی می‌خواهید تخصص داشته باشید و چرا مجموعه مهارت‌های شما به خوبی در نقش قرار می‌گیرد، توضیح دهید. کلید این کار داشتن درک کامل از شرکت و انگیزه‌های شما برای درخواست در آنجا است.

آیا می‌توانید اطلاعات فنی را به فردی با توانایی فنی کم انتقال دهید؟

هنگامی که مصاحبه کننده این سوال را می‌پرسد، به دنبال آن است تا اعتماد به نفس و ارتباط واضح شما را لمس کند. شما باید توانایی خود را در هضم اطلاعات و تجزیه مرحله به مرحله نشان دهید. لازم نیست مثالی که می‌زنید به حسابداری مرتبط باشد، با این حال، برخی از اصطلاحات کلیدی حسابداری وجود دارد که می‌توانید یاد بگیرید. شما باید نشان دهید که می توانید اطلاعات را به شیوه‌ای صبورانه و قابل انطباق خلاصه و پردازش کنید. در مثال خود، سعی کنید توانایی خود را در قضاوت شخصیت و تطبیق سبک ارتباطی خود در صورت لزوم نشان دهید.

نقاط قوت و ضعف شما چیست؟

این سوال معمولا در اکثر مصاحبه‌ها مطرح می‌شود، پس برای آن آماده باشید. مهارت‌های خود را ارزیابی کنید و سه نقطه قوت کلیدی را که با ارزش‌های کارفرما مطابقت دارد شناسایی کنید. هنگامی که به عنوان حسابداری کار می‌کنید، به شواهدی نیاز دارید که به جزئیات دقت کنید. هنگامی که در مورد نقاط قوت خود صحبت می‌کنید، نمونه‌های خاصی از نقاط قوت خود را ارائه دهید. شناسایی و صحبت در مورد نقاط ضعف خود همیشه یک چالش است. بنابراین وقتی ضعف خود را به عنوان یک مشکل مطرح می‌کنید، در مورد چگونگی رفع آن هم صحبت کنید. در صورت امکان، این باید یک ویژگی حرفه ای باشد تا یک نقص شخصیتی. همچنین از اعتراف به نقاط ضعف خود نترسید. چرا که گفتن اینکه شما هیچ نقطه ضعفی ندارید مصاحبه کننده را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد.

آیا می توانید مثال هایی از زمانی که به یک تیم کمک کرده‌اید تا موفق شود را بیان کنید؟

فریب این سوال را نخورید. آنها مثالی از زمانی که شما یک تیم را رهبری کرده‌اید نمی خواهند، بنابراین لزوماً از شما نمی‌خواهند که ویژگی‌های رهبری را نشان دهید. به عنوان یک حسابدار، باید با تیم‌های مختلف کار کنید، بنابراین سعی کنید در مورد زمانی صحبت کنید که از یک گروه حمایت کرده یا تأثیر مثبتی داشته‌اید. به چگونگی پیشرفت تیم در اثر تلاش‌های شما اشاره کنید و سعی کنید به مهارت‌های انعطاف‌پذیری، همکاری و حرفه‌ای بودن اشاره کنید.

چرا می خواهید در این شرکت کار کنید؟

این سوال مانند بسیاری دیگر از سوالات مصاحبه حسابداری، نیاز به تحقیقات گسترده در مورد شرکت، ارزش‌ها، فرهنگ آن و آنچه که از سایر شرکت‌ها متمایز می‌کند، دارد. از انواع مختلف حسابداری آگاهی کامل داشته باشید. در مورد چشم انداز خود و اینکه چگونه این شرکت را از نظر فرصت متمایز می‌کند، فکر کنید. این فرصتی است که می‌توانید اشتیاق خود را به نمایش بگذارید، پس مطمئن شوید که خود را ناامید نکرده‎‌اید. به طور کلی در دام اظهارات بزرگ و گسترده درباره شرکت نیفتید. به آنها بگویید چرا می‌خواهید آنجا باشید. هرچه شخصی‌تر باشید، پاسخ شما به یاد ماندنی‌تر و منحصر به فردتر خواهد بود.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code