پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پس از ۱۰ سال توقف این بار با سقف شیشه‌ای در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد تا به عنوان سومین محصول ایران خودرو با سقف پانوراما لقب بگیرد.

شرکت ایران خودرو در سال ۱۳۹۱ به منظور ساده سازی خط محصول خود، تولید پژو ۲۰۶ تیپ ۳ را به همراه پژو ۲۰۶ تیپ ۶ و برخی از تیپ‌های پژو ۲۰۶ صندوقدار را متوقف کرد. پژو ۲۰۶ تیپ ۳ در حقیقت همان تیپ ۲ بود که فقط با اضافه شدن برخی آپشن‌های بیشتر در اختیار مشتریان و متقاضیان قرار می‌گرفت. اما شرکت ایران خودرو پس از ۹ سال از توقف تولید پژو ۲۰۶ تیپ ۳ قرار است این خودرو را با اضافه کردن سقف شیشه‌ای به بازار عرضه کند.

به گفته برخی از فعالان و کارشناسان بازار خودرو، تولید مجدد این خودرو با چنین امکانی در راستای افزایش قیمت‌ها می‌باشد. آنها معتقدند چنین ابتکاری دست این شرکت را به منظور ایجاد تغییر قیمت این محصول فراهم خواهد کرد. ما در این مقاله از مجله اینترنتی نیازمندی‌های همشهری اطلاعاتی در رابطه با خودرو پژو ۲۰۶ تیپ ۳ با سقف شیشه‌ای در اختیارتات می‌گذاریم که در ادامه می‌خوانید.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۳ سقف شیشه‌ای

در شرایطی که شرکت ایران خودرو رسما خبر تولید و عرضه پژو ۲۰۶ تیپ ۳ سقف شیشه‌ای را اعلام کرده اما هنوز درباره قیمت آن خبر رسمی ارائه نشده است. به عقیده برخی از فعالان بازار خودرو، قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۳ سقف شیشه‌ای با قیمتی بالاتر از پژو ۲۰۶ تیپ ۲ به بازار عرضه خواهد شد. در حال حاضر در نمایندگی پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در تاریخ ۱۶ بهمن ۱۴۰۰، با قیمت ۴۹,۳۸۹,۰۰۰ تومان و در بازار آزاد با قیمت ۲۶۹,۰۰۰,۰۰۰ تومان در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

امکانات پژو ۲۰۶ تیپ ۳ سقف شیشه‌ای

بر اساس آخرین اطلاعیه‌ها، سقف شیشه‌ای، آیینه‌های جانبی برقی، سیستم اتوماتک تهویه هوا و شیشه بالابرهای برقی درهای عقب از جمله امکانات پژو ۲۰۶ تیپ ۳ است. بر اساس گفته مدیر پروژه پلتفرم ۲۰۶ تمام محصولات جدید ایران خودرو در زمینه‌های امکانات و فنی نسبت به نسخه‌های پیشین ارتقا می‌یابند. پژو ۲۰۶ تیپ ۳ سقف شیشه‌ای از این قاعده مستثنا نیست.

مشخصات فنی پژو ۲۰۶ تیپ ۳ سقف شیشه‌ای

این خودرو از نظر فنی کاملا مشابه با پژو تیپ ۱ و تیپ ۲ است و قرار است با موتور ۱.۴ لیتری TU3 عرضه شود. این موتور از ۴ سیلندر و ۸ سوپاپ آلومینیونی و حجم ۱۵۸۷ سی سی بهره می‌برد. موتور این خودرو نسبت به موتورهای مشابه کم مصرف بوده و برای خودروهای کوچک بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی است. حداکثر توان خروجی و گشتاور خروجی این خودور به ترتیب ۱۱۰ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه و ۱۴۲ نیوتون متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است. گفتنی است توان خروجی حجمی این خودرو، ۷۳.۳ اسب بخار بر لیتر در نظر گرفته شده است.

عملکرد پژو ۲۰۶ تیپ ۳ سقف شیشهای

برای این خودرو حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا صد ۱۴.۱ ثانیه در نظر گرفته شده است. مصرف سوخت شهری و جاده‌ایی پژو ۲۰۶ تیپ ۳ به ترتیب ۸.۹ لیتر و ۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر می‌باشد. همچنین استاندارد آلایندگی این خودرو، یورو ۳ است که پیش بینی می‌شود نسخه جدید در این زمینه با تغییراتی همراه شود.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code