چطور بعد از دانشگاه کار پیدا کنیم؟

۲۹ دی ۱۳۹۹ زمان مطالعه:۴ دقیقه

 
بسیاری از افرادی که در آستانه پایان تحصیلات دانشگاهی قرار دارند و یا به تازگی فارغ التحصیل شده اند به دنبال شغل بر اساس علاقه، مهارت و رشته تحصیلی هستند. اما با توجه به افزایش روز افزون بیکاری در کشور ممکن است نتوانند کار مورد علاقه خود را پیدا کنند. ما در این از مقاله از مجله اینترنتی راهنمای همشهری قصد داریم شما را با نکات بسیار مهم در یافتن شغل مورد نظر آشنا کنیم که در ادامه می خوانید:
کم توقعی و کسب تجربه و مهارت
همان طور که می دانید تحصیلات دانشگاهی بسیاری از رشته ها در ایران بر اساس آموزش علمی و تئوری تعریف شده است و شرایط به گونه است که دانشجویان کمتر به لحاظ عملی آموزش می بینند. البته ناگفته نماند که برخی از رشته ها و در تعدادی محدودی از دانشگاه ها کشور دانشجویان علاوه بر مباحث تئوری، بصورت فنی و عملی آموزش های لازم را دریافت می کنند. بنابراین از فارغ التحصیلان دانشگاه ها این توقع می رود که در یافتن شغل مورد نظر پر توقع نباشند و به دنبال کاری با درآمد بالا نباشند. توصیه می شود برای یافتن شغل ایده آل بهتر است در زمان دانشجویی و یا حتی پس از فارغ التحصیلی به دنبال کسب مهارت باشند و زمان زیادی برای بدست آوردن تجربه صرف کنند تا پس از تقویت رزومه کاری، بتوانند شغل مورد علاقه خود را بر اساس درآمد در نظر گرفته شده بدست آورند.
یافتن شغل از طریق پلتفرم های معتبر
برای یافتن شغل ایده آل به هیچ عنوان زمان را از دست ندهید. پلتفرم های مختلف اینترنتی از جمله سایت و اپلیکیشن نیازمندی‌های همشهری روزانه هزاران آگهی استخدام از شرکت های معتبر و در رشته های مختلف منتشر می کنند. کافیست شما با مراجعه به این پلتفرم های معتبر و با سابقه شغل مورد علاقه تان را بر اساس مهارت و تجربه مورد نیاز پیدا کرده و رزومه تان را ارسال کنید. لازم به ذکر است پیش از ارسال رزومه، حتما شرکت متقاضی نیروی انسانی را بررسی و تحقیقات لازم را انجام دهید. حتی می توانید از دوستان و افراد کاربلد در این زمینه مشورت های لازم را دریافت کنید.
عدم غفلت از مهارت های شغلی
تمام تلاش خود را بکار گیرید تا متناسب با شغل مورد نظر در دوره های آموزشی به صورت حضوری و یا آنلاین شرکت کنید تا مهارت لازم را بدست آورید. حتی در صورتی که در شغل مورد نظرتان استخدام شدید در طول انجام مسئولیت های محول شده، ممکن است با مسائلی روبه رو شوید که به دلیل نداشتن مهارت مورد نیاز، با مشکلات بزرگی روبه رو شوید و حتی ممکن است کارفرما شما را به کوتاهی و داشتن عملکرد ضعیف متهم کند.
کسب مهارت دانشجویی
در صورتی که همچنان دانشجو هستید پیشنهاد می شود از مهارت هایی که می توان در این دوران بدست آورد غافل نشوید. شما می توانید برای کسب مهارت های ارتباطی موثر و مفید در بحث های علمی از جمله کنفرانس های درسی حضور پیدا کنید. بالا بردن قدرت سخنوری و فن بیان، توانایی انجام پروژه های تیمی و افزایش اعتماد به نفس از جمله مهارت هایی است که می توان در دوران دانشجویی بدست آورد. کسب چنین مهارت هایی شما را برای حضوری موفق در مصاحبه های شغلی تقویت خواهد کرد.
شرکت در همایش‌ها دانشگاهی
شاید در دروان دانشجویی احساس کنید سمینارها، کارگاه‌ها و همایش‌های علمی که برگزار می‌شوند جنبه‌ی تشریفاتی دارند اما بهتر است بدانید شما می‌توانید علاوه بر بار علمی این مکان‌ها با افرادی که در حیطه‌ی کاری شما مشغول به فعالیت هستند، آشنا شده و رابطه‌ای دوستانه برقرار سازید، به این رابطه در دنیای امروز شبکه سازی گفته می‌شود که اهمیت زیادی در یافتن شغل مناسب دارد.
شبکه‌های اجتماعی را فراموش نکنید
امروزه کاربرد دنیای مجازی صرفاً برای به اشتراک گذاشتن عکس و یا سرگرمی نیست، بلکه در دنیای امروز با پیشرفت کسب و کارها این برنامه‌های هوشمند توانسته‌اند به مکان مناسبی برای تبادل اطلاعات و تجارب افراد علاقه‌مند به یک حیطه‌ی خاص تبدیل شوند. شما می‌توانید با عضویت در این شبکه‌ها و دنبال کردن پیج‌های مرتبط با رشته‌تان، از آخرین اطلاعات و مقالات علمی و دستاوردهای رشته‌ی خود مطلع شده، با افراد این حوزه در ارتباط باشید و از تجارب و ایده‌های خلاقانه‌ی این افراد استفاده کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code