رعایت نکات ضروری و البته ساده در فصول سرما می‌توان تا حد قابل توجهی مصرف سوخت خودرو را کاهش داد و هزینه های وسیله نقلیه را مدیریت کرد.

آب و هوای سرد می‌تواند باعث افزایش مصرف سوخت خودرو شما شود. شرایط مختلف زمستانی می‌تواند شرایطی را فراهم کند که به طور قابل توجهی مصرف سوخت خودرو را در مقایسه با رانندگی در تابستان افزایش دهد. دلایل زیادی برای مصرف بیشتر سوخت در آب و هوای زمستانی وجود دارد. بعضی از آنها عبارتند از:

  • هوای سرد، فشار لاستیک خودرو را کاهش می‌دهد که به نوبه خود مقاومت را افزایش می‌دهد.
  • یخ‌سازها، فن‌ها و صندلی‌های گرم شونده انرژی بیشتری را در شرایط زمستانی از خودرو می‌گیرند.
  • ممکن است خودرو به زمان بیشتری نیاز داشته باشد تا به دمای کم مصرف سوخت برسد.

موارد مطرح شده از جمله دلایل اصلی افزایش مصرف سوخت در فصل سرما است. اما می‌توان با رعایت برخی از روش‌ها ، مصرف سوخت را در هوای سرد کاهش داد. بیایید آنها را در این مقاله از مجله اینترنتی نیازمندی‌های همشهری بیشتر بررسی کنیم.

پارک کردن خودرو در مکانی گرم

مدت زمان بیشتری طول می‌کشد تا یک وسیله نقلیه به دمای بهینه مصرف سوخت خود برسد. بنابراین، ما می توانیم با پارک کردن وسیله نقلیه خود در مکانی گرم، از جمله پارکینگ، زمان گرم شدن را به حداقل برسانیم. چنین کاری به افزایش دمای اولیه موتور وسیله نقلیه ما کمک می‌کند. ممکن است بسیاری از صاحبان خودرو از نداشتن پارکینگ محروم باشند؛ از این رو به این دسته از افراد توصیه می‌شود تا حد امکان خودرو خود را در کوچه پارک کنند و در صورت امکان از چادر مخصوص خودرو استفاده کنند.

کنترل درجه و نوع روغن موتور

ممکن است موتور خودرو متناسب با نوع آب و هوا به روغن موتور متفاوتی نیاز داشته باشد. در شرایط آب و هوای سرد، می‌توانید روغن موتور تمام مصنوعی را با کمترین امتیاز زمستانی 0W خریداری کنید. چنین روغن موتوری محافظ بسیاری مناسبی برای موتور خودرو در شروع سرما است.

گرم شدن خودرو در زمان بیکاری خودرو

بسیاری از افراد معتقدند در فصول سرما، پیش از حرکت خودرو، حداقل ۱۰ دقیقه وسیله نقلیه را روشن کرده تا گرم شود. این کار نه تنها باعث اصطکاک خودرو می‌شود بلکه مصرف سوخت را افزایش می‌دهد. برای اینکه پس از روشن شدن خودرو، فشاری به موتور آن وارد نشود، توصیه می‌شود پس از ۳۰ تا ۶۰ ثانیه خودرو را به حرکت درآورید. سپس به در ابتدای مسیر به آرامی حرکت کنید تا موتور را به‌طور پیوسته و بدون اتلاف سوخت گرم شود.

کنترل فشار تایر به طور منظم

در هوای سرد فشار تایر کاهش می‌یابد و در نتیجه مقاومت غلت آن افزایش می‌یابد. این مقاومت بر مصرف سوخت خودرو تأثیر منفی می‌گذارد. بنابراین توصیه می‌شود فشار باد لاستیک خودروی خود را به طور منظم در هنگام کاهش دما بررسی کنید و سعی کنید آن را در سطوح توصیه شده حفظ کنید تا مصرف سوخت را به حداکثر برسانید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code