در تاریخ سینمای جهان فیلم‌های متفاوتی با ژانرهای مختلف ساخته شده که بیوگرافی ژانری است که همواره با استقبال بسیاری از مخاطبان همراه بوده است.  این دسته از فیلم ها وقایع مهم و تاثیر گذار زندگی افراد برجسته و مهم را به تصویر می کشند. معمولا وجه اشتراک فیلم‌هایی با ژانر بیوگرافی شهرت است. گاهی افراد داستان این فیلم ها گاهی خوشنام هستند و گاهی نیز بد نام. نکته ای که در خصوص این دسته از فیلم ها باید به آن اشاره کرد این است که نمی توان حقیقت یا درستی وقایع، اشخاص، و یا اطلاعات ارائه شده را تضمین کرد و گاهی برای جذب مخاطب وقایع آن کم و زیاد می شوند. در صورتی که شما از آن دسته از افرادی هستید که وقایع افراد مهم جهان برایتان بسیار پر اهمیت است توصیه می کنیم این مقاله از مجله اینترنتی راهنمای همشهری را دنبال کنید تا شما را با ۵ فیلم برتر این ژانر بر اساس امتیاز مخاطبان و imdb آشنا کنیم. با ما همراه باشید.
۱- ماری آنتوانت (Marie Antoinette)
کارگردان: سوفیا کوپولا
بازیگران: کیرستن دانست، جیسون شوارتزمن، جودی دیویس، ریپ تورن، رز بیرن، آزیا آرجنتو، مالی شنون
محصول: ۲۰۰۶ – ایالات متحده، فرانسه و ژاپن
فروش گیشه: ۶۰٬۹۱۷٬۱۸۹ دلار
این فیلم وقایع زندگی ملکه ماری آنتوانت، همسر لویی شانزدهم، پادشاه فرانسه را، از زمان خواستگاری تا زمان عزیمت اجباری آن‌ها به پاریس، نشان می‌دهد. در این فیلم بیشتر به جنبه‌های شخصی زندگی او پرداخته شده و تجمل‌گرایی و اسراف‌های او را در طی زندگی‌اش در قصر به‌خوبی به‌تصویر کشیده‌است. فیلم قبل از رسیدن آن‌ها به پاریس تمام می‌شود و قسمت پایانی زندگی او و پادشاه را دربرنمی‌گیرد.
۲- جکی (Jackie)
کارگردان: پابلو لارائین
بازیگران: ناتالی پورتمن، گرتا گرویگ، پیتر سارسگارد، مکس کاسلا، بت گرانت و جان هرت
محصول: ۲۰۱۶ – ایالات متحده
فروش گیشه: ۲۵ میلیون دلار
داستان فیلم درباره ژاکلین کندی اوناسیس و زمانی که او به عنوان بانوی اول ایالات متحده در کاخ سفید به سر می‌برد و همچنین ماجرای ترور همسرش جان اف. کندی را در نوامبر سال ۱۹۶۳، در شهر دالاس تگزاس دنبال می‌کند. فیلم جکی برای کسب جایزه شیر طلایی در هفتادوسومین جشنواره فیلم ونیز به رقابت پرداخت. همچنین این فیلم توسط فاکس سرچلایت پیکچرز در تاریخ ۲ دسامبر ۲۰۱۶ در ایالات متحده اکران شد.
۳- هفته‌ای که با مریلین گذراندم (My Week With Marilyn)
کارگردان: سیمون کورتیس
بازیگران: میشل ویلیامز، کنت برانا، ادی ردمین، دوگری اسکات، اما واتسون، جودی دنچ، دیوید رینتول
محصول: ۲۰۱۱ – بریتانیا
در این فیلم یک هفته از زندگی «مرلین مونرو» ، بازیگر افسانه ایی هالیوود را در سال ۱۹۵۷ میلادی به تصویر می کشد. مرلین در دوره نامزدی با همسر نویسنده مشهور خود« آرتور میلر» از زندگی هالیوودی خود گریخته و به لندن می رود تا زندگی آرامی داشته باشد. وی در لندن با شاهزاده و خواننده مشهور «لارنس الیویر» در نمایشی همبازی می شود و…۵. لیز و دیک
۴- سربه‌راه باش (Walk The Line)
کارگردان: جیمز منگولد
بازیگران: واکین فینیکس، ریس ویترسپون، ردا گریفیس
محصول: ۲۰۰۵ – ایالات متحده
فروش گیشه: ۱۸۶٬۴۳۸٬۸۸۳ دلار
سربه‌راه باش زندگیِ جانی کش، ستاره موسیقی کانتری، و عشق میان او و جون کارتر را روایت می‌کند.عبارتِ انگلیسیِ Walk the line، که نامِ یکی از آهنگ‌های موفقِ جانی کش است، به حرکت کردن در چارچوبِ عرف و قانون اشاره می‌کند.
۵- بوهمین راپسودی (Bohemian Rhapsody)
کارگردان: برایان سینگر
بازیگران: رامی ملک، مایک مایرز، لوسی بوینتون، جوزف مازلو، بن هاردی، آیدان گیلن
محصول: ۲۰۱۸
فروش گیشه: ۹۰۳ میلیون دلار
وهمین راپسودی در تاریخ ۲۴ اکتبر ۲۰۱۸ در انگلستان و ۲ نوامبر در آمریکا به صورت سراسری اکران شد. فیلم، نقدها و نظرات متوسط و دوگانه‌ای دریافت کرد. منتقدان نسبت به شخصیت پردازی مرکوری و خصوصاً بحث گرایش جنسی او، بعضی از اشتباهات تاریخی و همچنین نحوه پرداخت به دیگر اعضای گروه انتقاد داشتند اما بازی ملک در نقش مرکوری با تحسین جهانی و ستایش تماشاگران و منتقدان همراه بود.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code