رمان‌های عاشقانه همواره در لیست پرمخاطب‌ترین و پرفروش‌ترین داستان‌های ادبی در کشورهای مختلف جهان قرار دارد.

یکی از پرفروش‌ترین و داستان‌های ادبی، رمان‌های عاشقانه است. همچنین طبق آمار ۸۲ درصد از خوانندگان این دست از رمان‌ها را خانم‌ها تشکیل می‌دهند. رمان‌های عاشفانه به دلیل نقش محوری عشق، افراد بسیاری را شیفته خود کرده است، اما ممکن است بعضی افراد آنها را داستان‌هایی کم‌عمق و قابل پیش‌بینی بدانند. در این مقاله از مجله اینترنتی نیازمندی‌های همشهری قصد داریم به معرفی چند نمونه از برترین رمان‌‎های عاشقانه ایرانی بپردازیم که در ادامه می‌خوانید.

رمان “دفتر خاطرات”

نویسنده: نیکولاس اسپارکس

مترجم: طاهره صدیقیان

تعداد صفحات: ۱۸۴

ناشر: کتابسرای تندیس

درباره کتاب:

دفتر خاطرات به قلم درخشان تجربه‌ای فراموش نشدنی از داستان غم انگیز عاشقانه‌ای است که در فضای بعد از جنگ جهانی دوم در کارولینای شمالی اتفاق می‌افتد. روایتی خواندنی از یک دختر ثروتمند جوان و پسری که یک روز قلب او را ربود. در زمانه‌ای که از عشق های اصیل و ماندگار شاید تنها بتوان در افسانه های کهن نشان گرفت، سخن از عشقی عمیق شنیدن،‌ آن گونه که دفتر خاطرات روایت می کند، بر دلنشینی‌ آن خواهد افزود. بیشتر به این دلیل که دفتر خاطرات افسانه‌ای کهن نیست، بلکه حکایت تعلقی واقعی و ماندگار است که قدمت‌ آن عمر سه نسل دوام می‌آورد و در سال‌های پایانی قرن بیستم، همچنان تازه و شیرین و غبطه برانگیز جلوه می‌نماید. دفتر خاطرات مبین اصالت استواری در راه نیل به مقصود است و بی شک عشقی که نویسنده با کمک رنگ و روغن کلمات و عبارات در بستر ذهن و خاطرات انسان ها به تصویر می کشد، تعلق برآمده از همین استواری است و البته در دوران حاضر شور انگیز و شایسته‌ الگو برداری. عشقی که مسوولانه ارزش‌های والای انسانی را پاس می‌دارد.

رمان “غرور و تعصب”

نویسنده: جین آستن

مترجم: الهام رحمانی

تعداد صفحات: ۴۴۵

ناشر: انتشارات پر

درباره کتاب:

غرور و تعصب داستان پیرامون خانواده بنت شکل می‌گیرد که پنج دختر دارند. با آمدن دو مرد جوان ثروتمند با نام آقای بینگلی و دوستش آقای دارسی به همسایگی‌شان، خانم بنت امیدوار می‌شود تا دخترهایش ازدواج کنند و سامان بگیرند. جین، دختر بزرگ خانواده به آقای بینگلی علاقه‌مند می‌شود اما خواهر سرزنده و بانشاطش الیزابت، به خاطر تکبر و انزوای آقای دارسی از او متنفر است. با این‌که‌ الیزابت بنت، دختری عقل‌گرا از طبقه متوسط و حومه‌نشین و چارلز دارسی، مردی خوددار و مغرور از طبقه مرفه و شهرنشین است، این دو به تدریج به خصوصیات اخلاقی خوب هم پی می‌برند و با افزایش شناخت و آگاهی‌شان از یکدیگر، خود نیز با تغییرات مثبت و خوب در بینش و شخصیت‌شان کامل‌تر می‌شوند و عشقی واقعی بین این دو ایجاد می‌شود. در این بین اما اتفاقاتی رخ می‌دهد که جین و آقای بینگلی از هم دور می‌شوند.

رمان “همسر مسافر زمان”

نویسنده: آدری نیفنگر

مترجم: مرجان محمدی

تعداد صفحات:  ۶۲۳

ناشر: کتابسرای تندیس

درباره کتاب:

مسافر زمان، یک داستان عاشقانه سرگرم کننده و اغلب گزنده با پیچ و خمی جذاب است: اگر یکی از طرفین قادر به حرکت در زمان باشد، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ این رمان بسیار بدیع و خلاقانه، به سوالاتی درباره ی زندگی، عشق و تأثیر زمان بر روابط می پردازد. کلر، دختری زیبا و باهوش است که در رشته ی هنر تحصیل می کند و هنری، کتابداری ماجراجوست. این دو، یکدیگر را از زمانی که کلر، ۶ ساله و هنری، ۳۶ ساله بود، می شناسند و در زمان ۲۳ سالگی کلر و ۳۱ سالگی هنری، با هم ازدواج می‌کنند. غیرممکن به نظر می‌رسد اما حقیقت دارد، چرا که هنری یکی از اولین کسانی است که دچار اختلال تغییر مکان و زمان شده است؛ به طوری که ساعت ژنتیکی بدنش به صورت تصادفی تنظیم مجدد شده و او ناگهان خود را در مکان و زمانی دیگر در گذشته و آینده می یابد. ناپدید شدن های او خود به خود و غیرقابل پیش بینی است و مشکلات عجیبی بر سر راه داستان عاشقانه نامتداول کلر و هنری ایجاد می کند.

رمان “بلندی‌های بادگیر”

نویسنده: امیلی برونته

مترجم: نوشین ابراهیمی

تعداد صفحات:  ۵۹۸

ناشر: نشر افق

درباره کتاب:

بلندی‌های بادگیر یا به عنوانی دیگر «عشق هرگز نمی‌میرد» بارها به عنوان عاشقانه‌ترین رمان انگلیس برگزیده شده است. این کتاب که شرح دلدادگی کاترین و هتکلیف را بیان می‌کند، تصویری واضح، دلنشین و در عین حال تلخی از این دلباختگی و سنگ‌هایی‌ست که بر سر راه آن دو افتاده است. رمان روایتی است عاشقانه که با لحنی شاعرانه تعریف شده است و به وضوح اوج تاثیر رفتارهای خوش و رفتارهای بد را در طی زمان به تصویر می‌کشد.

رمان “به پیوست دوستت دارم”

نویسنده: سسلیا آهرن

مترجم: هدیه منصورکیایی

تعداد صفحات:  ۴۳۴

ناشر: موسسه فرهنگی هنری نوروز هنر

درباره کتاب:

به پیوست دوستت دارم که دستمایه فیلمی به همین نام شده، به فروش خوبی دست پیدا کرده است. داستان درباره زندگی یک زوج جوان به نام هالی و گری در شهر دوبلین است. هنگامی که گری در اثر تومور مغزی می‌میرد، نامه‌هایی به قلم او به دست هالی سوگوار می‌رسد که روی آنها نوشته شده «به پیوست: دوستت دارم». هر نامه به هالی کمک می‌کند تا به زندگی بازگردد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code