منطقه ۱۴ تهران با برخورداری از امکانات و دسترسی مناسب، منطقه مورد توجه علاقمندان به خرید خانه است.

افزایش میانگین قیمت مسکن طی چند سال اخیر شرایط را برای خریداران بسیار سخت کرده است. در این بین منطقه ۱۴ تهران از جمله مناطقی از تهران می‌باشد که نسبت به سایر مناطق کمتر با افزایش قیمت روبه رو شده است. این منطقه همچنین به لحاظ دسترسی به محلات مختلف نیز در وضعیت بسیاری خوبی قرار دارد و با در اختیار داشتن وسایل نقلیه عمومی اتوبوس و مترو می‌تواند به عنوان گزینه مناسب برای خرید ملک محسوب شود. ما در این مقاله از مجله اینترنتی نیازمندی‌های همشهری شما را به طور کامل با این منطقه آشنا می‌کنیم. با ما همراه باشید.

معرفی منطقه ۱۴

منطقه ۱۴ تهران از شمال به خیابان پیروزی، حد فاصل میدان شهدا تا میدان شهید کلاهدوز و امتداد آن به سمت حوزه آبریز قصر فیروزه، از غرب به خیابان ۱۷ شهریور، حد فاصل میدان خراسان تا میدان شهدا، از جنوب به خیابان خاوران، حد فاصل میدان خراسان تا تقاطع میثم و ۴۵ متری آهنگ و از شرق به بزرگراه بسیج مستضعفین، حد فاصل میدان شهید کلاهدوز تا تقاطع آهنگ با بزرگراه بسیج، حوزه آبریز و قصر فیروزه منتهی می‌شود. این منطقه با برخورداری از ۶ ناحیه، ۲.۳ درصد از کل مساحت شهر تهران را در اختیار دارد و جزو مناطق کم وسعت این شهر به شما می‌آید.

محله‌های منطقه ۱۴

این منطقه شرقی تهران از ۶ ناحیه ۲۱ محله برخوردار است.

ناحیه یک

ناحیه یک از شمال به خیابان پیروزی، از غرب به خیابان ۱۷ شهریور، از جنوب به بزرگراه محلاتی و از شرق به خیابان‌های کندی، زینتی افخم و تکیه اکبر آبادی محدود می‌شود. محله‌های این ناحیه شامل سرآسیاب دولاب، شکوفه، چهارصد دستگاه، دلگشا، مینا و شاهین است.

ناحیه ۲

شیوا، جوادیه، صد دستگاه، نبی اکرم (ص)، صاحب الزمان و شاهد محله های ناحیه ۲ این منطقه از تهران است. این ناحیه همچنین از شمال به خیابان پیروزی، از غرب به خیابان های کندی، زینتی افخم، تکیه اکبر آبادی، از جنوب به بزرگراه محلاتی و از شرق به خیابان نبرد محدود می‌شود.

ناحیه ۳

این ناحیه از منطقه ۱۴ تهران از ۳ محله تاکسیرانی، پرستار و ابوذر تشکیل شده است و از شمال به خیابان پیروزی، از غرب به خیابان نبرد، از جنوب به بزرگراه محلاتی و از شرق به اتوبان بسیج منتهی می‌شود.

ناحیه ۴

عارف، گذر پایین دولاب و دولاب ۳ محله ناحیه ۴ این منطقه از تهران را شکل می دهند. این ناحیه از شمال به بزرگراه محلاتی، از غرب به ۱۷ شهریور، از جنوب به خیابان خاوران و از شرق به بزرگراه امام علی (ع) نیز محدود می‌شود.

ناحیه ۵

ناحیه ۵ در محدوده خیابان شهید محلاتی از شمال، اتوبان امام علی (ع) از غرب، خیابان شهید ده حقی (آهنگ) از جنوب و اتوبان بسیج از شرق قرار دارد. این ناحیه ۲ از محله به نام های شهدای گمنام و حسین آباد دولاب تشکیل شده است.

ناحیه ۶

قصر فیروزه تنها محله ناحیه ۶ محسوب می شود که از شمال به جاده مخصوص قصرفیروزه، از غرب به بزرگراه بسیج، از جنوب به خیابان شهید رحیمی و از شرق به اراضی شرق قصرفیروزه منتهی می شود.

مسیرهای دسترسی منطقه ۱۴

دسترسی آسان به محلات منطقه ۱۴ با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی یکی از دلایل اصلی خرید و اجاره ملک در این منطقه محسوب می شود. بر اساس نقشه مترو تهران، خطوط ۴، ۶ و ۷ از این منطقه از تهران عبور می‌کند. در حال حاضر ایستگاه های میدان شهدا، ابن سینا، پیروزی، نبرد و نیروی هوایی در خط ۴، ایستگاه‌های میدان شهدا، امیر کبیر، میدان خراسان در خط ۶ و ایستگاه‌های بسیج، آهنگ، بزرگراه شهید محلاتی و شهدای هفده شهریور در خط ۷ قرار دارند.

علاوه بر مترو خطوط اتوبوس رانی نیز در منطقه ۱۴ به مسافران منطقه خدمات رسانی می کنند. در حال حاضر خطوط ۳ و ۹ سامانه اتوبوس های تندرو از منطقه ۱۴ عبور می‌کند. در حال حاضر خط ۳ اتوبوس تندور مسیری جنوبی شمالی دارد که از پایانه خاوران شروع شده و به سمت پایانه علم و صنعت می‌رود و خط ۹ نیز از پایانه مترو جوانمرد قصاب شروع به حرکت می‌کند و به سمت پایانه لاله در شمال شرق تهران می‌رود.

امکانات درمانی منطقه ۱۴

منطقه ۱۴ با برخورداری از چندین بیمارستان و درمانگاه، امکانات درمانی مناسبی برای ساکنین منطقه مهیا کرده است بیمارستان بعثت، بیمارستان مردم و مرکز خیریه دارالشفاء امام مجتبی منطقه ۱۴ است.

امکانات فرهنگی منطقه ۱۴

برای اهالی هنر در منطقه ۱۴ تهران، سینما میلاد در ضلع جنوبی میدان شهدا و سینما ناهید در خیابان هفده شهریور، ابتدای خیابان شکوفه  قرار دارد. خانه فرهنگ ابوذر، خانه فرهنگ قرآن، فرهنگسرای اخلاق و خانه فرهنگ شهید اندرزگو نیز از جمله مراکز فرهنگی منطقه ۱۴ به شمار می آید.

میانگین قیمت مسکن در منطقه ۱۴ (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱)

  • میانگین قیمت ملک نوساز در منطقه ۱۴ برای متراژ پایین‌تر از ۸۵ متر، حدود ۲،۴ میلیارد تومان
  • میانگین قیمت ملک نوساز در منطقه ۱۴ برای متراژ ۸۵ تا ۱۵۰ متر، حدود ۳،۴ میلیارد تومان
  • میانگین قیمت ملک نوساز در منطقه ۱۴ برای متراژ بالاتر از ۱۵۰ متر، حدود ۵ میلیارد تومان

جهت دسترسی به آگهی‌های فروش ملک در منطقه ۱۴، به سایت نیازمندی‌های همشهری مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code