آشنایی با مرسدس بنز CLS مدل ۲۰۲۲

۲۱ فروردین ۱۴۰۰ زمان مطالعه:۲ دقیقه

 
نسل اول CLS در سال ۲۰۰۱ رونمایی شد. این محصول جدید، با طراحی مایکل فینک به تولید رسید و مورد استقبال جهانی قرار گرفت.  از سال ۲۰۲۲، تغییر چهره جزئی روی CLS اعمال می‌شود تا سپر و جلوپنجره متفاوت داشته باشد. این خودرو، بیش از مدل‌های قبلی از ادوات کروم در نمای رو‌به‌رو و پشت استفاده خواهد کرد.
مهم‌ترین تغییر در فضای داخلی CLS جدید به فرمان و امکانات آن مربوط است که در اقدامی نادر با چرم ناپا عرضه می‌شود. ادوات تزئینی با رنگ قهوه‌ای ویژه و چوب براق نیز به امکانات قابل سفارش CLS اضافه شده است.
قدرتمندترین مدل از سری استاندارد CLS جدید، پیشرانه ۳ لیتر توربوشارژ مجهز به فناوری هیبرید خواهد داشت. موتور بنزینی، ۳۶۲ اسب‌بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد؛ درحالی‌که موتور برقی، ۲۱ اسب‌بخار و ۲۵۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند. جعبه‌دنده خودکار ۹ سرعته و سیستم دو دیفرانسیل، دیگر تجهیزات فنی CLS 450 ۴Matic هستند.
نسخه AMG از CLS با کد ۵۳ نیز، دارای پیشرانه ۳ لیتر توربوشارژ و فناوری هیبرید است؛ اما مجموع قدرت ۴۳۵ اسب‌بخار و گشتاور ۵۲۰ نیوتن‌متر دارد. این تجهیزات، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتربرساعت ۴/۵ ثانیه و میانگین مصرف سوخت ۸/۸ لیتر در صد کیلومتر فراهم می‌کند.
 تولید انبوه مدل ۲۰۲۲ از CLS، طی ماه‌های آینده آغاز می‌شود. این خودرو، احتمالا تغییر قیمت چندانی نخواهد داشت و مثل سال ۲۰۲۰، با آستانه قیمت ۷۴ هزار دلار فروخته خواهد شد. هم‌اکنون ارزان‌ترین نمونه از AMG CLS 53 نیز، ۸۲ هزار دلار قیمت دارد.
 

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code