آشنایی کامل با بیمه مسافرتی

۱۹ فروردین ۱۴۰۱ زمان مطالعه:۵ دقیقه

شرکت‌های بیمه با معرفی بیمه گردشگری و یا مسافرتی بخش زیادی از نگرانی‌های مسافران را حل کرده‌اند تا این دسته از افراد با خیال آسوده‌تر سفر کنند.

انتظار هرکسی که قصد دارد به نقاط مختلف ایران و یا خارج از کشور سفر کند این است که بهترین لحظات را سپری کند. قطعا گردشگران ممکن است حتی با صرف هزینه‌های زیاد بهترین وسیله نقلیه و محل اقامت را برای سفر خود انتخاب کنند. اما ممکن است برنامه ریزی‌ها آن طور که انتظار می‌رود به خوبی صورت نگیرد و حوادث ناگوار و غیر قابل پیش بینی در طول سفر برای مسافران رخ دهد. قطعا نمی‌توان جلوی اتفاقات غیر قابل پیش بینی را گرفت و از حوادث احتمالی آن جلوگیری کرد. در این بین شرکت‌های بیمه با معرفی بیمه گردشگری نگرانی‌های مسافران را حل کرده‌اند تا این افراد با آسوده‌تر خاطر دست به سفر بزنند. ما در این مقاله از مجله اینترنتی نیازمندی‌های همشهری به طور کامل بیمه مسافرتی را مورد بررسی قرار می‌دهیم که در ادامه می‌خوانید.

چرا باید از بیمه مسافرتی استفاده کرد؟

برای اینکه از بروز اتفاقات احتمالی و غیر قابل پیش بینی در سفر و ضررهای مالی آن در امان بمانید، نیازمند بهره‌مندی از بیمه مسافرتی هستید. اما با ارائه دلایل زیر شما را برای خریدن بیمه مسافرتی قانع می‌کنیم:

۱- به دلیل شرایط آب و هوایی و غذاهای نامناسب دچار گرمازدگی، مسمومیت و بیماری شده و نیاز به مراقبت های پزشکی دارید.

۲- چمدان خود را در فرودگاه گم کرده اید و نیاز به وسایل ضروری دارید.

۳- کیف خود را گم کرده اید و داروهای شما در آن بوده است. شما نیاز به خرید دارو هایتان دارید.

۴- کیف پول و مدارک شما به سرقت رفته است و شما به پول و مدارک جدید نیاز دارید.

۵- به دلیل بیماری یا فوت نزدیکان مجبور به بازگشت از سفر خود هستید.

این ۵ مورد بخش‌هایی از مواردی است که ممکن است شما را برای خرید بیمه گردشگری قانع کند و قطعا دلایل مختلفی نیز وجود خواهد شد که می‌توانید آن را برای بقیه خوانندگان به اشتراک بگذارید.

بیمه مسافرتی چه مواردی را تحت پوشش قرار می‌دهد؟

پیش از هر گونه اقدامی برای خرید بیمه مسافرتی باید نسبت به مواردی که شرکت های بیمه ای افراد را تحت پوشش این دسته از بیمه ها قرار می دهند در جریان باشند. هزینه‌های پزشکی و بستری شدن هنگام بروز حادثه، انتقال یا بازگرداندن بیمه‌گزار به کشورش در صورت بروز حادثه،  هزینه‌های ضروری دندان‌پزشکی،  بازگشت اعضای درجه ۱ خانواده به همراه بیمه‌گزار، بازگرداندن جسد بیمه‌گزار به ایران در صورت فوت و انتقال اضطراری یکی از اعضای درجه یک خانواده بیمه‌گزار از جمله این موارد است.

همچنین هزینه بازگشت بیمه‌گزار به کشورش به علت فوت اقوام، هزینه‌های مربوط به تحویل دارو، پیگیری‌ و پرداخت هزینه مسائل حقوقی، مفقود شدن یا به سرقت رفتن مدارک شناسایی، حواله وجه نقد، هزینه‌های ناشی از تأخیر در حرکت، پرداخت هزینه در صورت فقدان بار، یافتن و ارسال بار و تأخیر در رسیدن چمدان‌ها از دیگر مواردی که افراد در صورت برخورداری از بیمه مسافرتی می توانند از آنها بهره مند شوند.

قیمت بیمه مسافرتی چگونه محاسبه می شود؟

قیمت بیمه مسافرتی بر اساس عواملی از جمله سن مسافر، مدت زمان سفر، سقف تعهدات، مناطق تحت پوشش و سن مسافر محاسبه می‌‎شود.

سن مسافر

بر اساس تعرفه‌های شرکت‌های بیمه، قیمت بیمه مسافرتی برای رده‌های سنی مختلف، متفاوت است. قیمت این نوع بیمه بر اساس رده‌های سنی تا ۱۲ سال، ۱۳ تا ۶۵ سال، ۶۶ تا ۷۰ سال، ۷۱ تا ۷۵ سال، ۷۶ تا ۸۰ سال و  ۸۰ سال به بالا تعریف می‌شود. لازم به ذکر است قیمت بیمه با افزایش سن افزایش پیدا می‌کند.

مدت زمان سفر

یکی دیگر از عوامل تغییر در قیمت بیمه مسافرتی مدت زمان سفر است. مدت زمان سفر هر چه قدر افزایش پیدا کند، تعرفه بیمه مسافرتی نیز متناسب با آن افزایش پیدا خواهد کرد.

سقف تعهدات

یکی از عوامل افزایش و یا کاهش قیمت بیمه‌های مسافرتی حداکثر و یا حداقل تعهد مالی است که شرکت‌های بیمه در قبال بیمه گذاران خود تقبل می‌کنند.

مناطق تحت پوشش

شرکت‌های بیمه بر اساس مناطقی که قصد دارید سفر کنید قیمت بیمه مسافرتی را تعیین می‌کنند. به طور کلی هر چه حوزه منطقه‌ای که به آن سفر می‌کنید، وسیع تر باشد، قیمت بیشتر خواهد شد.

بیمه مسافرتی چه مدت اعتبار دارد؟

به طور معمول بیمه مسافرتی سفرهای داخلی به مت یکسال اعتبار دارد و شما از زمان خرید  آن به مدت یکسال می‌توانید از خدمات آن بهره‌مند شوید. مدت اعتبار بیمه مسافرتی برای سفرهای خارجی به این گونه است که از زمان خروج از کشور و هنگام خوردن مهر خروج بر روی گذرنامه آغاز می‌شود. از زمان صدور بیمه مسافرتی، بیمه گذار مدت مشخصی برای خروج از کشور فرصت دارد.

مدارک لازم برای دریافت خسارت تاخیر پرواز

در صورتی که در سفرهای خارجی، هواپیما دچار تاخیر شد در صورتی بهره‌مندی از بیمه مسافرتی، این امکان برای شما مقدور است که از شرکت‌های بیمه، خسارت دریافت کنید. مدارک لازم برای دریافت خسارت:

۱- تصویر بیمه نامه

۲- بلیط رفت و پاسپورت ممهور به مهر ورود و خروج

۳- نامه ایرلاین مبنی بر این که چرا هواپیما دچار تاخیر شده

۴- تمام فاکتورهای پرداختی

مدارک لازم برای دریافت خسارت درمان پرواز

بعضی از خدمات درمانی هستند که هزینه آن‌ها در همان کشور خارجی پرداخت می‌شود. اما برای بعضی خدمات، باید هزینه‌ها توسط فرد پرداخت و بعد از بازگشت به ایران از شرکت بیمه دریافت شود. مدارک لازم برای دریافت خسارت هزینه‌های پزشکی بیمه مسافرتی:

۱- تمام فاکتورهای پرداختی

۲- گزارش بیمارستان یا پلیس مبنی بر این که در اثر حادثه به بیمارستان مراجعه کرده‌اید.

۳- پرونده پزشکی (تمام نسخه‌ها و پرونده پزشکی باید در دارالترجمه رسمی ترجمه شود.)

۴- اصل بیمه نامه و شناسنامه

۵- کپی و اصل پاسپورت و بلیت (مهر ورود و خروج مندرج در پاسپورت)


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code