ممکن است توصیه های زیادی در خصوص نگهداری اصولی خودرو شنیده باشید اما ممکنه است به دلیل عدم انجام تست های این توصیه ها درست از آب درنیاید و به خودروی شما آسیب وارد شود. در این مطلب سعی کرده ایم با ۵ باور غلطی نگهداری خودرو شما را آشنا کنیم. با مجله اینترنتی راهنمای همشهری همراه باشید.
۱- بهبود عملکرد خودرو با بنزین سوپر
تا زمانی که خودروی شما در رده پیشرانه های با عملکرد بالا قرار نگیرد استفاده از بنزین سوپر با اکتان بالا هیچ سودی برای موتور خودرو نخواهد داشت.
۲- ابطال گارانتی در زمان تعمیر خودرو در تعمیرگاه های متفرقه
بر اساس قانون گارانتی خودروها در نمایندگی ها، مالک خودرو، مجبور به سپردن خودروی خود به نمایندگی های عنوان شده در گارانتی را نداشته و می تواند در سایر تعمیرگاه ها دیگر خودرو خود را سرویس کند. این امر موجب ابطال گارانتی نیز نخواهد شد.
۳- تعویض همزمان هر چهار لاستیک خودرو
در صورتی که یکی از لاستیک های خودرو دچار مشکل شد نیازی به تعویض داشت، لازم نیست ۳ لاستیک دیگر خود را تعویض کنید. توجه داشته باشید که اگر لاستیک تکی را عوض کردید چرخ های خودرو را باید بالانس کنید.
۴- شفاف شدن رنگ خودرو با شستن مایع ظرفشویی
یکی از باورهای غلطی که ممکن است به بدنه خودرو آسیب وارد شود، شستشوی بدنه آن توسط مایع طرفشویی است. این کار موجب از بین رفتن رنگخ خودرو شود.
۵- ذخیره بیشتر بنزین در باک خودرو در سوختگیری هنگام صبح های زود
همان طور که می دانید بنزین از درون مخزن های زیرزمینی با دمای بالا از طریق پمپ و نازل وارد باک خودرو می شود، بنابراین زمان سوختگیری تاثیری در ذخیره بیشتر بنزین در باک خودرو ندارد. البته در جریان این موضوع لازم به ذکر است که در ساعت های گرم میزان تبخیر بنزین بالاست و توصیه می شود سوختگیری را زمانی انتخاب کنید که دمای هوا مناسب تر باشد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code