برترین فیلم‌های ورزشی هالیوود

۱۸ فروردین ۱۴۰۰ زمان مطالعه:۳ دقیقه

فیلم‌های مختلفی با موضوع ورزش در کشورهای مختلف جهان تهیه و ساخته شده است که یا زندگی واقعی قهرمانان ملی و بین المللی را به تصویر کشیده‌اند و یا بر اساس ساخته ذهن نویسنده، قهرمان پروری و ترویج ورزش را به جامعه القا کرده‌اند. این چنین فیلم‌هایی همواره از موضوعات جذاب سینما بوده و همچنان در صف پرمخاطب‌ترین فیلم ها قرار دارد. ژانر ورزش فقط مختص ورزش دوستان و یا ورزشکاران نیست بلکه به خاطر تلفیق این موضوع با مفاهیم اخلاقی و خانوادگی، علاقمندان فیلم و سینما را از هر طیفی، همواره مجذوب خود می‌کند. در این مقاله از مجله اینترنتی راهنمای همشهری شما را با ۱۰ فیلم برتر با ژانر ورزش را به شما معرفی می کنیم که در ادامه می خوانید.
۱- Jersey جرسی
ژانر: درام، ورزشی – امتیاز: ۸.۶ از ۱۰
فیلم جرسی محصول کشور هند به کارگردانی Gowtam Tinnanuri در سال ۲۰۱۹ ساخته شده است. در این فیلم بازیگرانی چون Harish Kalyan، Nani، Ronit Kamra، Shraddha Srinath و… به ایفای نقش پرداخته‌اند. داستان این فیلم در مورد یک بازیکن با استعداد کریکت است که از بدشانسی حرفه‌اش در شرف نابودی قرار دارد و تمام اطرافیان آرجون از او می خواهند که از حرفه‌اش دست بکشد.
۲- Dangal دنگل
ژانر: اکشن، زندگی نامه، ورزشی – امتیاز: ۸.۴ از ۱۰
دنگل فیلمی هندی ساخته شده به کارگردانی نیتش تیواری در سال ۲۰۱۶ است که به عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای این کشور می باشد. این فیلم برگرفته از زندگی کشتی‌گیر معروف هندی، ماهاویر سینگ (با بازی عامر خان) می‌باشد. ماهاویر سینگ پوگات کشتی‌گیر سابق تیم ملی هندوستان به دلیل مشکلات زندگی در حالی‌که هیچ‌وقت نتوانسته به مدال طلا برسد، مجبور می‌شود از تشک کشتی خداحافظی کند. امر خان، ساکشی تنور و فاطمه ثنا شیخ از جمله بازیگران این فیلم می باشد.
۳- Warrior مبارز
ژانر: درام، ورزشی – امتیاز: ۸.۲ از ۱۰
فیلم مبارز محصول کشور امریکا و در ژانر درام، ورزشی می‌باشد و به کارگردانی Gavin O’Connor در سال ۲۰۱۱ ساخته شده است. فیلم با تحسین به شدت مثبت منتقدان و تماشاگران همراه بوده و اکنون یکی از ۲۵۰ فیلم برتر تاریخ در IMDB محسوب می‌شود.
در داستان این فیلم تامی و برند در مسابقه هنرهای رزمی ترکیبی شرکت می‌کنند و برای به‌دست آوردن جایزه نخست که ۵ میلیون دلار است با هم رقابت می‌کنند. در فیلم مبارز بازیگرانی تام هاردی، جوئل اجرتون، جنیفر موریسون، فرانک گریلو، نیک نولتی، کوین دان، برایان کالن و دنزل ویتاکر به ایفای نقش پرداخته‌اند.
۴- Million Dollar Baby عزیز محبوب دلاری
ژانر: درام، ورزشی – امتیاز: ۸.۱ از ۱۰
این فیلم محصول کشور امریکا و در ژانر درام، ورزشی می‌باشد و به کارگردانی کلینت ایستوود در سال ۲۰۰۵ ساخته شده است. در فیلم محبوب میلیون دلاری بازیگرانی چون هیلاری سوانک، کلینت ایستوود، مورگان فریمن، جی باروشل، مایک کولتر و برایان اف. اوبرن به ایفای نقش پرداخته‌اند. این فیلم زنی جوان به نام مگی فیتزجرالد تحت هدایت یک مربی کارآزموده به نام فرانکی دان، تمریناتی دشوار را انجام می‌دهد تا به یک بوکسور حرفه‌ای تبدیل شود.
۵- The Peanut Butter Falcon طعمه کره بادام زمینی
ژانر: کمدی، درام، ورزشی – امتیاز: ۷٫۶ از ۱۰
 فیلم طعمه کره بادام زمینی به کارگردانی مایکل شوارتز در سال ۲۰۱۹ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر کمدی و خانوادگی می‌باشد. در این فیلم شایا لبوف، داکوتا جانسون، زاک گوتزاگن، جان هاکس , توماس هیدن چرچ به هنرمندی پرداخته‌اند. این فیلم درباره فردی به نام زک است که به سندروم داون مبتلا است و آرزشویش کشتی گیر شدن است. برای همین از آزمایشگاه فرار می‌کند تا به رویای خود برسد و طی همین مسیر با ماهیگیری آشنا می‌شود.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code