راهنمای جامع خرید میز ناهار خوری

۳۰ فروردین ۱۴۰۰ زمان مطالعه:۴ دقیقه

 
میز ناهار خوری یکی از مهم ترین وسایل خانه است که نقش مهمی در زیبایی دکوراسیون خانه دارد. در صورتی که نسبت به میزهای ناهاری ساخته شده بر اساس متراژ و دیگر پارامترها، اطلاعات کاملی نداشته باشید، نه تنها ممکن است عبور و مرور شما را در منزل مختل کند، بلکه شرایط را برای کوچک کردن خانه فراهم می کند. میزی که انتخاب می کنید باید فضایی کافی برای نشستن تعداد نفراتی را که مد نظر دارید، داشته باشد و همچنین فضایی خالی اطراف خود برای قدم برداشتن دور آن وجود داشته باشد.در صورتی که قصد خرید میز ناهار خوری برای منزل خود دارید پیشنهاد می کنیم این مقاله از مجله اینترنتی راهنمای همشهری را تا پایان دنبال کنید.
پیش از آنکه برای خرید این میز وارد بازار شوید و دست به انتخاب بزنید باید با انواع مدل آنها آشنا شوید. البته باید متراژی که برای میز ناهار خوری در نظر گرفته اید را جایی یادداشت کرده باشید که هنگام خرید فروشنده را در جریان قرار دهید. طبق صحبتی که با تعدادی از فروشندگان این نوع میزها صورت گرفته، بسیاری از مشتریان بر اساس سلیقه دست به خرید می زنند و ملاک های دیگر را به هیچ عنوان در نظر نمی گیرند. به دلیل ممکن است این افراد از دکوراسیون مناسبی در منزل خود برخوردار نباشند.
انواع مدل‌های میز ناهار خوری:
۱- سلطنتی
میز ناهار خوری سلطنتی جز اولین میز ناهار خوری ساخته شده می باشد که به دلیل قیمت بالا مورد استفاده افراد خاص جامعه قرار می‌گرفت. این نوع میزها با توجه به برش و منبت کاری صورت گرفته و استفاده از پارچه های زرق و برق دار برای صندلی ها و همچنین قیمت گزاف، همچنان در خانه های خانواده های ثرتمندان دیده می شود. پارچه هایی که معمولا برای این دسته از میز های ناهارخوری مورد استفاده قرار می گیرد قالبا از پورشه، مازراتی، بوگاتی ، پارچه های پرتراکم یزدی و … می باشد
همچنین جنس چوب بکار گرفته شده برای میز ناهار خوری سلطنتی از روش و راش است و صفحه رویی آنها از ام دی اف همراه با روکش چوب های مختلف می باشد .این دسته از میزهای ناهار به تعداد نفرات ۴ لی ۱۲ و بر اساس متراژ و خواسته مشتری ساخته می شود.
آن دسته از خانواده هایی که به دنبال طراحی مدرن هستند و قصد دارند دکوراسیون منزل خود را به این سبک طراحی کنند، چنین مبل هایی برای خرید استفاده می کنند.
۲- گرد
یکی دیگر از انواع مدل های میز ناهار خوری که معمولا در قسمت نشیمن مورد استفاده قرار می گیرد، میزهای ناهار خوری با مدل گرد است.  معمولا چوب مورد استفاده در این مدل از میزها از بین یکی از جنس های راش، روس، توسکا و ام دی اف می باشد. لازم به ذکر است روکش های چوبی می تواند تاثیر مهمی بر رنگ محصول داشته باشند.
۳- مدرن
میز ناهارخوری مدرن معمولا بصورت اشکال هندسی (مربع، دایره، بیضی و یا مستطیل) با توجه به فضای مورد نظر ساخته می شود. گفتنی است طرح های مربع و دایره از مرسوم اشکال این نوع میزها می باشد.
۴- کم جا
همان طور که از اسم این مدل مشخص است، این دسته از میزهای ناهار فضای بسیار کمی از دکوراسیون خانه را اشغال می کند. به گونه ای که در انتها فقط ابعادی مساوی با قطر میز فضای شما را اشغال می کنند. بر اساس طراحی داخلی منزل شما، پایه های این میزها می توانند دارای برش کاری و یا منبت کاری باشند و یا می توان از پایه های ساده تری برای آنها استفاده نمود.
۵- کلاسیک
میز ناهار خوری کلاسیک یکی از مدل های قدیمی است که در گذشته بسیار مورد استقبال خانواده ها قرار می گرفت. این دسته از میزها در ابعاد ۴ نفره ، ۶ نفره ، ۸ نفره و ۱۲ نفره قابل سفارش است.
از آنجایی که میز ناهارخوری کانون دکوراسیون آشپزخانه به حساب می‌آید باید هنگام خرید به نکاتی توجه داشته باشیم که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم:
۱- شما می توانید با انتخاب میز ناهار خوری نوع مبل انتخابی خود را نیز تعیین کنید.
۲ -رنگی که برای میز و صندلی خود انتخاب می کنید باید با دیگر اجزای منزل شما همخوانی داشته باشد .
۳-در هنگام خرید باید به این نکته توجه داشت که چه مقدار فضا برای قرار دادن میز ناهار خوری در اختیار داریم .
۴- باید دقت داشت که میز ناهارخوری انتخابی دارای جنسی مرغوب باشد که بتوان در مدت زمان طولانی از آن استفاده نمود.
۵- باید دقت داشت محصول انتخاب شده چه مقدار دارای گارانتی و خدمات پس از  فروش می باشد.
۶- در صورتی که قصد دارید بصورت اینترنتی خرید کنید حتما به طور کامل با مشخصات دقیق محصول آشنا شوید و نسبت به سایت مورد نظر اطمینان لازم را بدست آورید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code