سعی کنید یاد بگیرید که چگونه هم از این تعطیلات لذت ببرید و هم در برنامه کاهش وزن شما خللی ایجاد نشود. همه چیز در اعتدال خلاصه می شود. بدین معنی که شما به خوردن خود نظارت داشته و میزان غذای مصرفی را تحت کنترل خود داشته باشید.
اهداف تان را برای حفظ تناسب اندام تنظیم نمایید
در دوران عید می بایست از فعالیت بدنی مکفی برخوردار باشید. همه ما برای سال جدید خود نقشه می کشیم که به چه اهدافی در زمینه های مختلف زندگی و فعالیت های روزمره خود دست یابیم. در سال جدید کنترل وزن و نیز تناسب اندام را به عنوان یک هدف اصلی مورد توجه قرار دهید. اهداف تان را در جایی جلوی چشم قرار دهید و حتما هر روز صبح آن ها را مطالعه کرده و به خودتان یادآوری نمایید.
برای خود ذکر نمایید که اگر در عید نوروز بتوانید به اهداف تان نایل گردید چه مزایایی را برای شما به ارمغان می آورد و در پایان تعطیلات چه قدر از این بابت خوشحال و راضی خواهید بود و یا اگر نتوانید به اهداف کنترل وزن تان نایل گردید و وزن اضافه کنید در پایان تعطیلات چه قدر اندوه و حسرت خواهید خورد. در نوشتن اهداف تان در عید نوروز مثبت نگر باشید و از جملات انرژی بخش استفاده کنید. برای مثال بنویسید: (در ایام نوروز و نیز سال جدید از گردش، ورزش، مهمانی و غذاهای سالم به طور متوازن لذت خواهم برد).
پیشنهادهایی برای کاهش وزن در نوروز
فضای مجازی پر است از رژیم های پیشنهادی که عوارض زیادی دارند ما به شما کاهش وزن اصولی را پیشنهاد می کنیم در این بین خیلی ها به دنبال کم کردن وزن اضافه خود هستند، اما نکته ای که وجود دارد این است که نمی توان رژیم غذایی کلی به همه پیشنهاد داد بلکه کار علمی و اصولی این است که هر فرد به متخصص تغذیه ورژیم درمانی مراجعه و برنامه غذایی خاص خودش را دریافت کند چرا که رژیم غذایی به شرایط هرفرد بستگی دارد.
این روزها در شبکه های مجازی رژیم های زیادی ارائه می شود که نمی توان به علمی و کم عارضه بودن آن اطمینان داشت. به همین دلیل در ادامه به پیشنهادهای اصولی متخصصان در سایت های علمی و با کمترین عوارض برای کاهش وزن افراد سالم و بدون بیماری زمینه ای اشاره کرده ایم تا به کاهش وزن شما کمکی کرده باشیم (کاهش وزن هفته ای نیم تا یک کیلوگرم).
کاهش وزن در سه حالت ممکن است اتفاق بیفتد، ازبین رفتن توده چربی، از دست دادن آب بدن و از دست رفتن عضلات بدن که بهترین شیوه لاغری کاهش چربی و پایداری آن است.
تمرینات هوازی را فراموش نکنید
تمرین های هوازی یعنی ۳۰ دقیقه ورزش، پنج بار در هفته کافی است هر چه سطح انجام فعالیت بیشتر باشد، مقدار کالری سوزانده شده توسط بدن نیز بیشتر خواهد بود.برای کاهش وزن به میزان نیم کیلوگرم لازم است ۳۵۰۰ کالری سوزانده شود. به عنوان مثال کالری سوزی دویدن حدود ۹۰۰ تا ۱۵۰۰ کالری در هر ساعت است. به گفته کارشناسان ۴۰ درصد موفقیت در کاهش وزن مربوط به ورزش کردن شماست.
پروتئین بخورید
میوه ها، سبزیجات، عدس، تخم مرغ،گوشت، انبه،موز را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. اما توجه داشته باشید که نباید روزانه بیش از یک عدد موز بخورید؛ سیب زمینی کمتری مصرف کنید وبیش از یک عدد تخم مرغ در طول روز استفاده نکنید.
غذای ناسالم را از چرخه غذایی خود کمی حذف کنید
از شر غذاهای سرخ شده، خلاص شوید. غذاهای سفید، مانند نودل ها، پاستاها و نان سفید را با نان قهوه ای و پاستای غنی شده جایگزین کنید. سعی کنید بیشتر از قبل به دوری از غذاهای پرکالری جدیت داشته باشید.
کلام آخر
در نهایت تنها خود شما هستید که می توانید به پایبند بودن به رژیم غذایی یا رها کردن آن، جامه عمل بپوشانید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code