راهکارهای کلیدی برای کاهش وزن سریع

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ زمان مطالعه:۲ دقیقه

همان طور که می دانید علت اصلی اضافه وزن بسیاری از افراد به دلیل مصرف دانه‌های تصفیه شده مانند غلات، چیپس، کلوچه و نوشیدنی‌های بسته بندی شده پر کالری مانند نوشابه است. در صورتی که قصد دارید با سرعت بیشتری وزن خود را کاهش دهید، باید مراقب غذاهایی که می‌خورید باشید. همچنین قدم دیگر برای اینکه بتوانید در کوتاه مدت به کاهش وزن مورد نظر دست پیدا کنید، توجه به اینکه واقعاً کالری اضافی شما از کجا ناشی می‌شود.
*نه به نوشیدنی های شیرین
کنار گذاشتن نوشیدنی‌های شیرین اغلب آسان‌ترین راه برای کاهش سریع وزن است، بنابراین جایگزین کردن آن با مصرف آب، بهترین روش برای شروع است.
*مصرف صبحانه غنی
یکی دیگر از توصیه های مهم متخصصان تغذیه در خصوص کاهش وزن، مصرف صبحانه غنی است. با وجود اینکه تمام وعده های غذایی مهم تلقی می شوند، اما صبحانه همان چیزی است که به شما کمک می‌کند تا بهتر بتوانید به هدف خود در کاهش وزن دست پیدا کنید. صبحانه ای برای شما مفید خواهد بود که شما را سیر کند.
*مصرف روزانه قهوه
مصرف قهوه یکی دیگر از توصیه های کاهش وزن است. سعی کنید روز خود را با یک فنجان قهوه شروع کنید چرا که کافئین یک ادرار آور طبیعی است، که می‌تواند نفخ را نیز  کاهش دهد و می تواند از سلول‌های شما در برابر آسیب‌ها محافظت می‌کند.
*معجزه چای سبز
افرادی که قصد دارند با سرعت بیشتری وزن خود را کاهش دهند از مصرف چای سبز غافل نشوند.  محققان دریافتند که نوشیدنی‌های چای سبز در طی ۲۴ ساعت حدود ۷۰ کالری اضافی می‌سوزانند.
*غذاهای پر ادویه
مصرف غذاهای پرادویه شما را در کاهش کالری کمک می‌کنند. چرا که کپسایسین، ترکیبی که در فلفل وجود دارد، ممکن است (کمی) ترشح هورمون‌های استرس مانند آدرنالین در بدن را افزایش دهد، که می‌تواند توانایی شما در سوزاندن کالری را تسریع کند. همچنین خوردن فلفل تند ممکن است به شما کمک کند تا آهسته‌تر غذا بخورید و از پرخوری پرهیز کنید. برخی از گزینه‌های عالی علاوه بر فلفل تند: زنجبیل و ردچوبه.
*خواب به موقع
حدود هفت ساعت خواب در هر شب می‌تواند سوخت و ساز بدن را آهسته‌تر کند. افزون بر این‌ها، وقتی مدت بیشتری بیدار هستید، طبیعتاً احتمالاً میان وعده‌های شبانگاهی بیشتری می‌خورید.
*غفلت نکردن از مصرف آب
نوشیدن مقدار زیادی آب می‌تواند به مقابله با نفخ شکم کمک کند، اما شما می‌توانید غذاهای پر آب نیز مصرف کنید. خیار، گوجه فرنگی، هندوانه، مارچوبه، انگور، کرفس، کنگر فرنگی، آناناس و مواردی مشابه در کاهش وزن پایدار نقش دارند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code