عملکرد بهتر در زمان دورکاری

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ زمان مطالعه:۴ دقیقه

 
در حال حاضر دور کاری و انجام فعالیت های شرکت در منزل طی چند سال اخیر بخصوص از زمان انتشار شیوع ویروس کرونا، یک برنامه عادی برای بسیاری از شرکت ها تبدیل شده است. با وجود موانع رفته رفته این امر به شیوه کاری پذیرفته شده و بسیاری شرکت ها، نیروی خود را به انجام فعالیت ها بصورت دور کاری تشویق می کنند. همچنین به دلیل پیشرفت تکنولوژی، دورکاری گزینه بسیار مناسبی در جهت رشد این تفکر است که شغل، کاری است که انجام می‌دهید، نه مکانی که به آن می‌روید. اما سوالی که در زمان دور کاری باید آن پاسخ داد این است که چطور می توان در انجام فعالیت های شرکت در منزل عملکرد بهتری داشت و چطور می توان در زمان دور کاری نقش مهمی در تیم ایفا کرد؟
ما در این مقاله از مجله اینترنتی راهنمای همشهری با ۷ راهکار ساده برای داشتن عملکرد بهتر شما را آشنا می کنیم. با ما همراه باشید.
۱- اعتماد سازی با برقراری ارتباط مدام
برای افرادی که نزدیک به ۵ سال در شرکتی مشغول به کار هستند، دورکاری امتیاز بسیار خوبی محسوب می شود و معمولا به کسانی دور کاری تعلق می گیرد که افراد تیم به آنها اعتماد دارند. بنابراین شما برای اینکه همواره اعتماد بین تیمتان را حفظ کنید، باید با آنها به صورت مداوم در ارتباط باشید. همین که افراد تیمتان متوجه آنلاین بودن تان در طول زمان دور کاری میشوند، کافیست و نیازی به ارتباط مستقیم با اعضای تیم نیست.
۲- دسترسی به اخبار روز شرکت
شما باید سعی کنید از اخبار روزانه بخش خود و یا مجموعه، آگاهی های لازم را بدست آورید. برای برقراری ارتباط با همکارانتان از ابزار و وسایل مختلف می توان استفاده کرد. از جمله چنین ابزارهایی می توان به ارسال صوت و یا تماس ویدئویی نام برد. لازم به ذکر است، ارتباط‌داشتن با تمام تیم باعث افزایش رضایت شما خواهد شد چرا که این بخشی از فرهنگ سازمانی شرکت‌ها است.
۳- استفاده از ابزار و نرم افزارهای کاربردی
در صورتی که به بنا به دلایلی مجبور شوید برای مدتی دور کار شوید، باید برای برقراری ارتباط با اعضای تیم از ابزار و وسایلی استفاده کنید که کلیه اعضای تیم هم بتوانند از امکانات آنها بهره مند شوند و خللی در ارتباط با شما ایجاد نشود. ممکن است نرم افزاری که شما در منزل استفاده می کنید با اینترنت خانگی جوابگو باشد اما همین نرم افزار در محل کار با اختلالاتی همراه باشد.
۴- تمرکز روی نتیجه کار نه روی زمان
یکی از مزایای دور کاری، زمان کاری انعطاف پذیر است. یعنی مهم نیست افراد دورکار در چه زمانی از روز، روی پروژه مورد نظر مشغول به کار می شوند. در خصوص دور کاری، تمرکز روی نتیجه پروژه می باشد نه روز زمان. اما باید هرچندوقت یک‌بار شاخص‌های کلیدی عملکرد خود را با اعضای تیم بسنجید. البته چنین موردی ممکن است برای سایر افراد دور کار امکان پذیر نباشد و این افراد باید در زمان مشخص کار خود را دنبال کنند. به عنوان مثال پشتیبان های فروش با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته باید در زمانی که تعیین شده پاسخگوی مشتریان تلفنی و یا اینترنتی باشند.
۵- انتخاب فضای مناسب برای دور کاری
هر فضایی از خانه برای دورکاری مناسب نیست. شما باید فضاهای مختلف خانه خود را برای این کار تست کنید و در نهایت بهترین جا را برای کار کردن انتخاب کنید. معمولا اتاق جداگانه نقطه مناسبی از خانه برای دور کاری است. البته باید مطمئن شوید که شما می توانید به راحتی در فضای در نظر گرفته شده فعالیت کنید و عواملی منجر به برهم زدن حواستان نخواهد شد.
۶- استراحت لابه لای کار
از جمله مزایای دور کاری، استراحت به موقع به منظور افزایش بهره وری و بازیابی تمرکز در طول انجام فعالیت روی پروژه مورد نظر است. شما می توانید در طول مدت زمانی که قرار است در منزل فعالیت های مربوط به شرکت را دنبال کنید، کارهایتان را برنامه ریزی کنید و در میان انجام فعالیت ها، استراحت کنید. از جمله پیشنهادهای ما برای افزایش بازدهی:
*به‌جای این‌که قرار ملاقات‌هایتان را پشت میز بگذارید، قرار ملاقات در حین پیاده‌روی ترتیب دهید و کمی راه بروید.
*چشمانتان را ببندید و پنج دقیقه نفس بکشید یا چند حرکت یوگا انجام دهید.
*کمی از وقت آخر هفته‌تان را با کسانی بگذرانید که دوستشان دارید.
۷- بررسی روزانه کارها
یکی از راه های سنجش میزان بهره وری عملکرد روزانه کاری، بررسی کارهایی است که در طول روز انجام داده اید. بررسی خود را متناسب با برنامه ریزی از قبل صورت گرفته و منابع اختصاص داده شده انجام دهید تا مشخص شود چقدر با برنامه پیش رفته اید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code