معرفی ۴ کتاب پرفروش روانشناسی

۲۲ فروردین ۱۴۰۰ زمان مطالعه:۴ دقیقه

 
از جمله کتاب هایی که همیشه مشتریان خود را دارد و همواره در کنار کتاب های رمان، جز پرفروش ترین ها محسوب می شوند، کتب رواشناسی است. برای دستیابی به حال و روز بهتر و افزایش انگیزه برای شروع کارهای مختلف و تقویت افکار در ادامه زندگی کاری و شغلی، به این دسته از کتاب ها مراجعه می کنند. از جمله عواملی که افراد جامعه را به سمت این گروه از کتاب های انگیزشی هدایت می کنند، تنش‌های روزانه، ناامیدی، افسردگی، و راه‌های مقابله با آن و علاقه‌ی برای ساختن زندگی بهتر می باشد. ما در این مقاله از مجله اینترنتی راهنمای همشهری شما را با ۵ کتاب پرفروش کتاب های روانشناسی آشنا خواهیم کرد که در ادامه می خوانید.
۱- کتاب: “زندگی خود را دوباره بیافرینید”
نویسنده: جفری یانگ، ژانت کلوسکو ت
مترجم: دکتر حسن حمیدپور، الناز پیرمرادی، ناهید گلی زاده
تعداد صفحه: ۴۱۶ صفحه
نویسندگان این کتاب که از صاحب‏نظران حوزه شناخت‌درمانی هستند، به شناسایی، نشانه شناسی، سبب شناسی و درمان ۱۱ الگوی رفتاری مخرب و تکراری پرداخته‏اند که به خودانگاره منفی ربط دارند. مؤلفان ضمن شرح حال بیماران واقعی، نشان می‌دهند که چگونه هر یک از این الگوهای ناکارآمد در دوران کودکی شکل‏گرفته‏اند و مبنایی برای ارزیابی خویشتن در بزرگسالی می‌شوند. این کتاب ابزار قدرت‌مندی برای درمان مشکلات مراجعان براساس رویکردهای شناخت‏درمانی و طرح‏واره‏درمانی است. دکتر آرون بک بنیانگذار شناخت‏درمانی در مقدمه این کتاب می‏نویسد: «یانگ و کلوسکو بر اساس خلاقیت و تدبیراندیشی توانسته‌اند ابزارهای اثرگذاری برای تغییر روابط بین‏فردی و روابط شغلی تدوین کنند. به دنبال تغییر در روابط بین‏فردی و روابط شغلی، زندگی تغییر شگرفی خواهدکرد.»
۲- کتاب: انسان در جستجوی معنا
نویسنده: ویکتور فرانکل
مترجم: مهین میلانی ، نهضت صالحیان
تعداد صفحه: ۱۶۸ صفحه
انسان در جستجوی معنا، کتابی است که بر پایه‌ی تجربیات فاجعه‌بار ویکتور فرانکل در اردوگاه‌های کار اجباری آشویتس نوشته شده است. ویکتور فرانکل در این دوران، پدر و مادر، همسر و برادرش را از دست داد. خواهر او تنها کسی بود که از این وضعیت نجات پیدا کرد. با وجود تمام سختی‌ها، رنجی که می‌کشیدند، گرسنگی، سرما، بی‌رحمی و خشونتی که در اطرافشان موج می‌زد، اما او باز هم زندگی را شایسته و ارجمند می‌دید. در بخش دوم کتاب انسان در جستجوی معنا، او از خاطرات مراجعانش نوشته است. او با تجربیات گسترده‌ای که در زمینه‌ی کار و درمان بر اساس معنادرمانی به دست آورده است، متوجه این موضوع شد که برای هر فرد باید رسالت و وظیفه‌ای وجود داشته باشد که بخواهد عمرش را صرف آن کند. فرانکل اگزیستانسیالیست بود. او واژه «هستی نژندی» را در مورد اختلال عاطفی ابداع کرد و اختلال عاطفی را حاصل عدم توانایی فرد در یافتن معنا برای زندگی می‌دانست. بنابراین با توجه به تمام تجربیات زیسته‌ی خودش و تمام آنچه که در مطبش آزموده بود، کتاب انسان در جستجوی معنا را نوشت.
۳- کتاب: ” نیمه تاریک وجود
نویسنده: دبی فورد
مترجم: فرناز فرود
تعداد صفحه: ۲۴۰ صفحه
کتاب نیمه‌ تاریک وجود ما را در پیداکردن راه و روش زندگی و استقبال از تاریکی‌های درون‌مان راهنمایی می‌کند. شاید برای‌تان سؤال باشد که سایه چیست؟ و چگونه به وجود می‌آید؟ سایه کوله‌باری نامرئی است که ما آن را حمل می‌کنیم و همچنان که بزرگ می‌شویم، تمام جنبه‌هایی را که برای ما‌، دوستان و خویشاوندان‌مان قابل پذیرش نیستند، در آن جای می‌دهیم. رابرت بلای (نویسنده) معتقد است که ما در چند دهه‌ اول زندگی‌مان این کوله را پر می‌کنیم و در بقیه عمر تلاش می‌کنیم که هر آنچه را در کوله‌مان گذاشته‌ایم، برای سبک‌تر کردن بار خود از آن بیرون بریزیم.
۴- کتاب: خرده عادت ها
نویسنده: جیمز کلیر
مترجم: زهرا صادقی
تعداد صفحه: ۲۴۰ صفحه
این کتاب، راهی آسان و اثبات شده برای ترک عادات بد به شما پیشنهاد می‌دهد. برای ایجاد عادت‌های بهتر، بیش از یک راه وجود دارد. اما کتاب خرده عادت ها بهترین راهی را توصیف می‌کند که می‌شناسیم؛ رویکردی که صرف‌نظر از نقطهٔ شروع و چیزی که می‌خواهید تغییرش بدهید، مؤثر خواهد بود. استراتژی‌هایی که جیمز کلیر ارائه می‌کند، برای هرکسی که به‌ دنبال سیستم گام‌به‌گام برای پیشرفت می‌گردد، مفید است. تا زمانی که بحث بر سر رفتار انسانی است، کتاب خرده عادت‌ها می‌تواند راهنما باشد. مطالعه‌ی کتاب خرده عادت ها به شما کمک می‌کند هر روز یک‌درصد بهتر شوید. از خطاهایی که بیشتر مردم هنگام تغییر عادت‌ها مرتکب می‌شوند پرهیز کنید. هویتی قوی‌تر پیدا کنید و خودتان را بیشتر باور داشته‌ باشید. حتی وقتی پرمشغله هستید برای ایجاد عادات خوب وقت پیدا کنید. اگر از برنامه‌تان جامانده‌اید، دوباره آن را پی بگیرد و مهم‌تر از همه این که چگونه این ایده‌ها را در زندگی واقعی عملی کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code