ورزش و نکاتی که باید بدانیم!

۱۶ فروردین ۱۴۰۱ زمان مطالعه:۲ دقیقه

با انجام ورزش‌های مناسب و هوازی در فصل بهار و مداوم، خود را برای برخورداری از تناسب بدنی مهیا کرد.

شرایط آب و هوایی فصل بهار به گونه‌ای است که دیگر نیاز به انجام ورزش در فضاهای بسته نیستید و می‌توانید فعالیت بدنی خود را در فضای آزاد دنبال کنید. در فصل‌هایی از جمله بهار و تابستان بهترین زمان برای ورزش، صبح و یا اواسط روز است چرا که کمتر شاهد غلظت آلاینده‌ها هستیم. قبل از تمرین صبحگاهی توجه داشته باشید که یک ناشتایی بسیار سبک و غنی از قندهای طبیعی مثل خرما و میوه جات میل کنید تا در هنگام ورزش دچار ضعف ناگهانی و ناراحتی معده نشوید. در ادامه شما را با چند نکته مهم در خصوص ورزش در فصل بهار آشنا خواهیم کرد.

ورزش در فضای آزاد

ویروس کرونا همچنان در کشور وجود دارد و حتی شایعه ویروس جدید آبله میمون نیز اخیرا مطرح شده است بنابراین توصیه می‌شود برای اینکه از ورزش در این فصل غافل نشوید از هوای آزاد برای انجام حرکات ورزشی استفاده کنید. ورزش در فضای آزاد علاوه بر اینکه امکان تنفس منظم را برای شما بر قرار می‌کند، باعث تامین ویتامین D مورد نیاز با قرار گرفتن در معرض آفتاب خواهد شد.

انجام حرکات ورزشی جدید و متنوع

شما هنگامی که یک حرکت ورزشی را مدام انجام دهید بدن به آن عادت کرده و کم‌کم تاثیرات خود را از دست می‌دهد. توصیه می‌شود برای اینکه عضلات همچنان پرورش یابند از انجام حرکات ورزشی غافل نشوید.

حرکات پرشی

حرکات پرشی به هماهنگی بدن و چابکی بیشتر کمک و عضلات را منبسط می‌کند و در نتیجه به پرورش آنها کمک می‌کند.

استفاده از حرکات ورزشی چند جانبه

به جای انجام ورزش‌هایی که یک حرکت خاص در آنها تکرار می‌شود ورزش‌های پیچیده‌تر انجام دهید. چرا که حرکات ورزشی پیچیده بر روی عضلات مختلف کار می‌کند.

ورزش در تنهایی

به منظور حفاظت از ویروس کرونا در صورت امکان توصیه می‌شود به صورت تنها ورزش کنید و از حضور در ورزش‌های گروهی، خودداری کنید.

تعویض لباس‌های ورزشی

لباس‌های ورزشی بعد از مدتی کیفیت خود را از دست می‌دهند. تاکید می‌شود بعد از مدتی لباس‌های جدید تهیه کنید که این کار انگیزه شما را برای ادامه ورزش بیشتر خواهد کرد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code