متقاضیان نقل و انتقال خودرو، از طریق سامانه تعویض پلاک خودرو در کوتاه‌ترین زمان می‌توانند به خدمات مورد نیاز دسترسی پیدا کنند.

یکی از اصلی‌ترین چالش‌های شیوع ویروس کرونا ازدحام خودروها و حضور بسیاری از افراد در مراکز تعویض پلاک بود و این امکان وجود داشت تا میزان مبتلا به کرونا در این مراکز افزایش دهد. با تدابیر اندیشیده شده توسط نیروی انتظامی، سامانه نوبت دهی آنلاین تعویض پلاک به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد. از طریق این سامانه علاوه بر اینکه مردم با کمترین معطلی، از خدمات مورد نیاز بهره مند شوند، ابتلای احتمالی افراد به کرونا نیز به حداقل برسد.

علیرغم اینکه این سیستم مدتی است که فعال خود را آغاز کرده اما ممکن است برخی از خریداران با شرایط تعویض پلاک به صورت آنلاین به طور کامل آشنا نباشند. ما در این مقاله از مجله اینترنتی نیازمندی‌های همشهری کلیه مراحل گرفتن نوبت دهی اینترنتی تعویض پلاک خود را بیان خواهیم کرد که در ادامه می‌خوانید.

مراحل نوبت دهی تعویض پلاک خودرو

  1. ابتدا وارد سایت سامانه نوبت دهی اینترنتی تعویض پلاک nobatdehi.epolice.ir شوید.
  2. در بخش مربوطه نام استان، شهر و خدمت مورد نظر و نوع وسیله نقلیه خود را مشخص و بر روی دکمه جستجو کلیک کنید.
  3. در صفحه بعد نام مراکز فعال تعویض پلاک شهر مربوطه بر اساس خدمات مورد نیاز به نمایش در می‌آید.
  4. مرکز مدنظر را انتخاب و بر روی دکمه دریافت نوبت کلیک کنید تا اطلاعات مربوط به مرکز مورد نظر برای دریافت نوبت دهی تعویض پلاک به شما نشان داده شود.
  5. نوع خدمت خود را انتخاب نمایید.
  6. بعد از انتخاب گزینه مورد نظر در قسمت پایین‌تر تقویمی به شما نشان داده می‌شود که می‌توانید برای دریافت نوبت دهی تعویض پلاک از روزهای سبز مشخص شده روز مورد نظر خود را انتخاب نمایید.
  7. بعد از مشخص روز مورد نظر به قسمت پایین‌تر صفحه مراجعه کرده و بر روی ساعت مورد نظر خود کلیک کنید.
  8. در صورتی که قبلا در سیستم ثبت نام کرده‌اید با نام کاربری (شماره تلفن همراه) و رمز عبور خود وارد سیستم شده و نوبت خود را ثبت نمایید. در غیر این صورت ابتدا باید در سیستم ثبت نام کنید.
  9. برای عضویت در سامانه جهت نوبت دهی تعویض پلاک بر روی دکمه عضویت کلیک کنید و مشخصات مورد نظر را وارد نمایید.
  10. ثبت نام شما به سرعت انجام خواهد پذیرفت و پیامکی مبنی بر انجام ثبت نام برای شما ارسال خواهد شد.
  11. سپس نوع وسیله خود و شماره پلاک خودرو مورد نظر را وارد سیستم نمایید و به قسمت پایین سایت مراجعه نمایید و از قسمت مشخص شده را تایید کنید.
  12. در نهایت بر روی دکمه ثبت نوبت کلیک کنید تا نوبت شما ثبت شود. بعد از ثبت نوبت پیامی مبنی بر اینکه ثبت نوبت تعویض پلاک با موفقیت انجام شده دریافت خواهید نمود. این پیامک را تا زمان ورود به مرکز تعویض پلاک نگهداری نمایید.

ساعت نوبت‌ دهی سامانه تعویض پلاک خودرو

در سامانه اینترنتی تعویض پلاک خودرو، نوبت‌های جدید هر روز راس ساعت ۸:۰۰ صبح در سامانه فوق بارگذاری می‌شوند. در حال حاضر امکان دریافت نوبت تا ۶ روز بعد، در سامانه وجود دارد.

مدارک مورد نیاز برای نقل و انتقال خودرو

جهت نقل و انتقال خودرو مدارک زیر را تکمیل کرده و با خود به مراکز تعویض پلاک بیاورید.

  1. حضور خریدار و فروشنده یا نماینده قانونی آنها (وکیل) به همراه وسیله نقلیه
  2. اصل شناسنامه و کارت ملی خریدار و فروشنده
  3. اصل سند مالکیت و کارت شناسایی وسیله نقلیه
  4. گواهی مفاصا حساب تخلفات رانندگی وسیله نقلیه
  5. بیمه شخص ثالث
  6. معاینه فنی معتبر
  7. مدرک احراز محل سکونت خریدار شامل: سند مالکیت یا اجاره نامه معتبر بنام خریدار، همسر ، پدر یا مادر و…

تذکر۱: در صورت عدم احراز محل سکونت خریدار، ارائه مدرک تکمیلی شامل دفترچه تأمین اجتماعی، معرفی نامه از کارگزینی محل خدمت با درج آدرس منزل برای کارکنان دولتی، معرفی نامه از آموزش و پرورش منطقه محل سکونت فرزندان با درج آدرس منزل

تذکر۲: در صورت مفقود شدن سند مالکیت درج یک نوبت آگهی در روزنامه‌های کثیر النتشار مبنی بر مفقودیت سند و سپری شدن ۱۰ روز از تاریخ درج آگهی اجباری است.

خدمات مراکز تعویض پلاک خودرو

این مراکز علاوه بر نقل و انتقال خودرو خدماتی از جمله احراز محل سکونت، سند مالکیت المثنی، فک رهن، پلاک المثنی، پلاک مجازی، صدور تاییدیه نقل و انتقال المثنی، تعویض ارکان (اتاق، شاسی، موتور و رنگ) وسیله نقلیه نیز ارائه می‌کنند.

هزینه تعویض پلاک

در حال حاضر هزینه تعویض پلاک خودر در سال ۱۴۰۰ خودروها به دو دسته ۲۰۰ مییلیون تومان و بالای ۲۰۰ میلیون تومان تقسیم می‌شوند. هزینه تعویض پلاک خودروهای زیر ۲۰۰ میلیون تومان مبلغ ۲۰۰ هزار تومان و خودروهای بالای ۲۰۰ میلیون تومان مبلغ ۳۰۰ هزارتومان است.

لیست و آدرس مراکز تعویض پلاک تهران

در حال حاضر در شهر تهران ۱۰ مرکز تعویض پلاک خودرو فعال هستند که به خودروهای سبک سواری، خودروهای سنگین و موتورسیکلت خدمات رسانی می‌کنند. لیست مراکز تعویض پلاک شهر تهران به شرح زیر است:

  • تعویض پلاک میثم

آدرس: کیلومتر ۱۷ جاده مخصوص کرج، خیابان داروپخش خیابان روز دارو – تلفن: ۱۱–۴۴۹۸۶۰۰۰

  • تعویض پلاک خاوران

آدرس: کیلومتر ۱۰ جاده خاوران، بعد از سه راه خاورشهر- تلفن: ۳۳۸۵۱۳۳۲

  • تعویض پلاک الغدیر

آدرس: یافت آباد، بلوار الغدیر، خیابان اکبر حسینی – تلفن: ۶۶۱۳۳۶۹۳

  • تعویض پلاک یادگار امام (ره)

آدرس: اتوبان یادگار امام، خیابان زنجان شمالی، جنب ستاد ترخیص خودرو – تلفن: ۶۶۲۵۶۷۲۹

  • تعویض پلاک اتحاد

آدرس: تهرانپارس، حکیمیه، خیابان اتحاد، اتحاد ۵ غربی – تلفن: ۷۷۳۹۳۰۳۰

  • واحد شماره گذاری مستقر در شرکت ایران خودرو

آدرس: کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص کرج، مرکز شماره گذاری مستقر در شرکت ایران خودرو – تلفن: ۴۴۹۳۴۴۴۵

  • واحد شماره گذاری مستقر در شرکت سایپا

آدرس: کیلومتر ۱۱ جاده مخصوص کرج، مرکز شماره گذاری مستقر در شرکت سایپا – تلفن: ۴۴۹۰۶۶۱۰

  • واحد شماره گذاری مستقر در شرکت آسان موتور

آدرس: کیلومتر ۸ جاده مخصوص کرج، مرکز شماره گذاری شرکت آسان موتور – تلفن: ۴۸۶۴۵۷۴۷

  • تعویض پلاک خلیج

آدرس: کیلومتر ۷ جاده قدیم کرج، بلوار خلیج فارس، خیابان رهنما، جنب ستاد ترخیص خودرو – تلفن: ۶۶۲۶۰۲۶۲

  • تعویض پلاک چیتگر

آدرس: کیلومتر ۱۲ جاده مخصوص کرج – تلفن: ۴۴۹۰۱۹۲۹

نکات مهم تعویض پلاک خودرو

  • برای هر متقاضی امکان رزرو فقط یک نوبت در مراکز تعویض پلاک و دفاتر خدمات خودرویی وجود دارد.
  • حداقل ۵ دقیقه قبل از زمان رزرو شده در مرکز تعویض پلاک حضور یابید. در صورت عدم مراجعه به مرکز تعویض پلاک مربوطه در روز و ساعت مقرر، نوبت شما به صورت خودکار توسط سامانه باطل می‌شود.
  • کلیه اطلاعات ثبت شده در سامانه، در هنگام ورود به مرکز تعویض پلاک کنترل می‌شود و فقط به دارنده کد ملی یا وکیل قانونی وسیله نقلیه اجازه ورود داده می‌شود.
  • برای متقاضیانی که رزرو نوبت انجام داده اما در زمان مقرر به مرکز تعویض تعویض پلاک مراجعه ننمایند محدودیت‌هایی در رزرو نوبت های آتی ایجاد خواهد شد.
  • ارسال پیامک دریافت نوبت صرفا جهت اطلاع رسانی به متقاضی است. جهت پذیرش مراجعین، اطلاعات ثبت شده در سامانه نوبت دهی ملاک عمل قرار خواهد گرفت.
  • نوبت دهی و پذیرش مراکز تعویض پلاک و دفاتر خدمات خودرویی صرفا از طریق سامانه nobatdehi.epolice.ir انجام می‌پذیرد. در این رابطه ادعای دریافت نوبت که توسط سایرین و خارج از این سامانه تبلیغ ‌گردد و ادعای انجام آن اعلام شود، معتبر نیست.
  • در صورت پرشدن ظرفیت پذیرش یک مرکز، امکان دریافت نوبت برای آن مرکز دیگر وجود نخواهد داشت. لذا لازم است مراقب سوء استفاده احتمالی شیادان و دلالان باشید.
  • دریافت نوبت در سامانه رایگان است و طی مراحل ثبت نام یا دریافت نوبت، هیچ گونه وجهی از متقاضی دریافت نمی‌شود.

احراز سکونت نوشماره‌ها در مراکز تعویض پلاک

بر اساس اطلاعیه رئیس مرکز شماره گذاری و تعویض پلاک پلیس راهنور ناجا، به منظور کاهش تعداد افراد مراجعه کننده به تعویض پلاک و تسهیل در امور شهروندان از روز ۱۳ شهریور ماه ۱۴۰۰ برای خودروهای نوشماره در کلیه مراکز تعویض پلاک کشور گواهی احراز سکونت صادر نخواهد شد. بنابراین تمام مالکان خودروهای نو شماره هنگام تحویل خودرو، باید مدارکی مبنی بر سکونت اعم از برگه اجاره نامه و یا سند ملک را به نمایندگی‌های فروش خودروسازان تحویل دهند.


3 thoughts on “سامانه نوبت دهی تعویض پلاک”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code