آشنایی با منطقه ۷ برای خرید مسکن

۱۰ اسفند ۱۳۹۹ زمان مطالعه:۳ دقیقه

 
منطقه ۷ شهر تهران که در مرکز شهر تهران واقع شده است، دارای ۵ ناحیه و ۱۶ محله می باشد. از محله‌های مشهور این منطقه می توان به محلات، بهار، گرگان، نظام آباد، عباس‌آباد، عشرت آباد و اندیشه نام برد. قیمت خرید مسکن در تمامی محله های این منطقه یکسان نیست و با توجه به شرایط مختلف قیمت های مختلفی دارد. این منطقه مهاجرت پذیرترین مناطق تهران به شما می آید.
این منطقه از شمال همجوار مناطق ۳ و ۴ از شرق با منطقه ۸ از غرب با منطقه ۶ و از جنوب با مناطق ۱۲ و ۱۳ شهر تهران همسایه‌ است. مرز شمالی این منطقه بزرگراه رسالت، مرز شرقی خیابان‌های مجیدیه و سبلان، مرز جنوبی آن خیابان‌های انقلاب و دماوند و مرز غربی آن بزرگراه مدرس و خیابان شهید دکتر مفتح می‌باشد.
منطقه ۷ تهران به دلیل سهولت در رفت و آمد و وجود چندین ایستگاه مترو و وجود امکانات تجاری و رفاهی در معرض توجه سرمایه گذاران املاک قرار گرفته است که همواره آینده خوبی را برای این منطقه تصور می کنند.
ملک کلنگی
در منطقه ۷ کسانی که قصد ساخت و ساز را دارند معمولا خیابان نامجو را انتخاب می کنند که خانه های کلنگی زیادی در آن وجود دارد.
خرید و اجاره خانه
بهار، سهروردی، اندیشه و عباس آباد به دلیل نوساز بودن املاک، محله های بسیار مناسب برای خرید ملک مسکونی به شمار می آید. محله های نام برده شده برای اجاره هم از شرایط خوبی برخوردارند.
خانه ویلایی
اگر قصد خرید خانه ویلایی در منطقه ۷ تهران هستید، محله های بهار، سهروردی و نامجو به نسبت محله های دیگر بیشتر توصیه می شود.
محله های منطقه ۷
از نظر جغرافیایی و ساخت و ساز املاک، محله های نظام آباد، بهار، عباس آباد، گرگان، مجیدیه و سهرروردی مهم ترین محله های این منطقه هستند.
حمل و نقل عمومی
منطقه ۷ تهران جزو مناطقی است که حمل و نقل عمومی در آن بسیار گسترده است و رفت وآمد در آن بسیار آسان است.
اتوبان رسالت و صیاد شیرازی دسترسی فوق العاده ای برای رفت و آمد به سایر نقاط شهر می باشد. همچنین ایستگاه متروی سهروردی و شهید قدوسی در این محله و ایستگاه مصلی، شهید بهشتی، مفتح و هفت تیر در نزدیکی سهروردی شمالی واقع شده است.
امکانات مذهبی
منطقه ۷ دارای ۵۰ مسجد ،۵۴ حسینیه ، ۳ کلیسا و ۱ کنیسه است.
امکانات ورزشی
۲ مجموعه ورزشی شهرداری، ۶۰ مجموعه ورزشی عمومی، زمین چمن مصنوعی شهرداری و ۱۲ استخر از جمله امکانات ورزشی این منطقه به شمار می آید.
امکانات فرهنگی و آموزشی
امکانات فرهنگی و آموزشی این منطقه شامل ۱۴ سرای محله، ۱ فرهنگسرا، ۱۵ کتابخانه، ۵ سینما، ۱۰ سالن آمفی تئاتر، ۱۹۴ مدرسه  و ۲۴ مرکز آموزشی می شود.
نرخ قیمت خرید خانه در منطقه ۷ تهران
این قیمت ها به صورت میانگین تخمین زده شده و ممکن است با توجه به شرایط ساختمان ، خرید و فروش با قیمتی متفاوت و به صورت توافقی انجام شود.
در محله سهروردی شمالی متری ۶۴.۰۰.۰۰۰ تا ۶۷.۰۰.۰۰۰ معامله می شود و در سهروردی جنوبی قیمت متری ۴۵.۰۰۰.۰۰۰ تا ۴۷.۰۰۰.۰۰۰ است.
در محله نظام آباد  قیمت هر متر ۲۰.۰۰۰.۰۰۰ تا ۲۳.۰۰۰.۰۰۰ معامله می شود.
در محله گرگان متری ۲۹.۰۰۰.۰۰۰ تا ۳۱.۰۰۰.۰۰۰ معامله می شود.
قیمت هر متر در محله بهار ۳۶.۰۰۰.۰۰۰ تا ۳۸.۰۰۰.۰۰۰ معامله می شود.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code